Care sunt strategiile de promovare ale unui produs în termeni generali cred că ştiţi. Dar cum procedează horticultorii cu experienţă atunci când vor să introducă un produs nou pe piaţă?
Despre afacerile cu flori am mai scris în această pagină. Am scris despre problemele celor care iniţiază astfel de afaceri la noi, despre cum se formează piaţa, care sunt segmentele de interes, care segment este mai dezvoltat şi care nu, din ce motive. Am mai scris şi despre cum procedează străinii astfel încât afacerea lor cu flori să prospere, despre cum se alege sortimentul horticol, despre ambalaje, despre lansări şi despre cum se susţine totul prin activităţi specifice de marketing. De această dată vom vorbi despre o seră daneză care a achiziţionat drepturile de producţie şi distribuţie pentru o plantă japoneză.
Povestea unei plante
De Asplenium aţi mai auzit. Poate chiar aveţi planta acasă. Ştiţi că este o ferigă simpatică folosită nu numai pentru decor ci şi pentru purificarea aerului. Dar Asplenium cu frunză creaţă aţi văzut? Povestea plantei începe în 1961, când un horticultor a descoperit această varietate în insula Yaku. A plantat-o şi a îmbunătăţi-o ca varietate şi în anul 2000 danezul de care aminteam, pe nume Frits Thorarinsson, i-a văzut fotografia într-un ziar. A importat-o, a achiziţionat drepturile de producţie şi distribuţie pentru Europa şi de curând a lansat-o cu fast în cadrul unui spectacol de modă. Evident, accentul a fost pus pe plante şi mai puţin pe creaţiile vestimentare sau pe manechine.
Marketing horticol
Frits Thorarinsson şi soţia lui Pia au înfiinţat o pepinieră şi o seră în 1996 pe un spaţiu generos. Ei produc un sortiment mic de plante, motiv pentru care acţiunile de marketing sunt mai importante decât în cazul altor horticultori. Dacă ei nu-şi promovează plantele în mod susţinut există riscul ca stocurile să nu se vândă în timp util, plantele să se deterioreze iar ei să piardă bani şi multe ore de muncă investite în creşterea şi îngrijirea plantelor. Pornind de la aceste argumente ei au asociat florile cu moda, aşa cum nu s-a întâmplat doar o dată şi au reuşit măcar pentru o vreme să impună această plantă în conştiinţa publicului interesat.
Asplenium nidus “Crispy Wave” a câştigat şi un premiu al asociaţiei daneze de specialitate pentru noutate în sortimentul horticol al plantelor de interior. “Crispy Wave” a fost declarat câştigător în urma unei competiţii în care au mai fost înscrise încă 200 de plante diverse pentru interioare.
Sperăm că simpatica varietate de Asplenium va ajunge curând şi în magazinele noastre de specialitate şi de aici în casele dumneavoastră. Pentru asta este necesar ca un “ochi” de profesionist s-o remarce şi s-o introducă pe “lista de importuri”. Apoi lucrurile depind doar de dragostea dumneavoastră de frumos şi de priceperea în îngrijirea plantelor.