Oricând îşi poate face apariţia această febră. Este de neoprit. Specialiştii avertizează că anul acesta scad drastic cumpărăturile în perioada reducerilor, dar tot ei adaugă că baza rămân femeile, care nu ţin cont de nici o criză!
Agenţiile de turism le stau la dispoziţie cu vacanţele de shopping celor care doresc să evadeze convenabil din spaţiul autohton al cumpărăturilor. În general ofertele acoperă perioada ianuarie-februarie, însă există pachete şi pentru lunile de primăvară-vară.
Dacă acum câţiva ani era la modă să mergi la cumpărături la Ruse sau în Austria, în prezent „de fiţe” este să mergi la achiziţii în Dubai. Vorbim despre un oraş care a inventat „festivalul cumpărăturilor” (Festivalul de Cumpărături din Dubai), o simplă strategie pentru a atrage turiştii şi, bineînţeles, banii lor. Mall-uri imense, hoteluri excentrice, o gamă ameţitoare de opţiuni şi locuri unde poţi lua masa, cluburi şi baruri la modă. Însă cea mai bună perioadă pentru a merge în Dubai este între noiembrie şi aprilie când vremea este plăcută (temperaturi sub 30 de grade) şi oraşul este plin de viaţă. În lunile de vară Dubai se transformă într-o saună, cu temperaturi ce ajung până la 48 de grade.
Destinaţii
Dar Festivalul Cumpărăturilor din Dubai, cu discount-uri de până la 70 la sută, s-a dus. Pentru excentrici, cel mai potrivit loc este oraşul chinez Shanghai. Aici maratonul cumpărăturilor începe cu strada Nanjing, pe ai cărei peste 5 kilometri se găsesc nu mai puţin de 600 de magazine! Magazine peste magazine, mall lângă mall şi tot dichisul unui loc cu haine de firmă din orice oraş european, acesta este portretul robot al Shanghai-ului. Găsiţi absolut toate mărcile de consum pentru clasa medie. Dar nu căutaţi celebrele produse chinezeşti la preţ de nimic!
Londra reprezintă o destinaţie de shopping interesantă. Sezonul reducerilor aduce de obicei oferte cu până la 80% mai ieftine la haine, încălţăminte, genţi şi accesorii de firmă. În Kuşadasi (Turcia) magazinele sunt deschise toată săptămâna, unele până aproape de miezul nopţii. În plus, preţurile se pot negocia cu vânzătorii care te invită la un ceai! La Salonic (Grecia) se află unul dintre cele mai mari centre comerciale – Mediterranean Cosmos, iar o altă zonă bună pentru amatorii de cumpărături acceptabile este Bulevardul Tsimiski.
Să încercăm să trecem peste, deoarece revelaţia primăverii-verii 2011 o reprezintă Singapore. Mai precis, este vorba despre un eveniment major pentru împătimiţi: Great Singapore Sale, mai-iulie (atenţie: nu toată luna mai, şi nu toată luna iulie…). Vedeta este bulevardul Orchard Road, ale cărui magazine atrag clienţii nu numai prin discount-uri, ci şi prin alte servicii. De exemplu: îţi faci cumpărăturile, primeşti gratis reflexoterapie, după care poţi pleca către alt „shop-target”. Cum ar fi Centrepoint, centru comercial unde găseşti de la electronice până la echipament sportiv, sau Tanglin Shopping Centre – cu obiecte antice, covoare şi perle Mikimoto.
Şi acum, ei bine da, Paris! La Paris reducerile durează în general o lună şi au loc iarna (între 11 ianuarie şi 21 februarie) şi vara. În timpul reducerilor, magazinele pot fi deschise uneori şi duminica. Un paradis al dependenţilor de shopping. Magazinele de Haute Couture de pe strada Faubourg Saint-Honore şi bulevardul Montaigne în arondismentul 8, magazinele de pe strada Cherche-Midi şi Grenelle în arondismentul 6, magazinele de pe strada Etienne Marcel şi Place des Victoires în arondismentele 1 şi 2… Nu mai insistăm asupra mai-marilor modei care îşi prezintă produsele în: Cartier – arondismentul 8, Celine – arondismentul 8, Chanel – arondismentele 1 şi 8, Chaumet, Christian Dior arondismentul 8, Christian Lacroix – arondismentul 8, Piaget, Yves Saint Laurent – arondismentul 16, Van Cleef&Arpels – arondismentul 8, etc. etc. etc.!
Se spune că femeile merg la cumpărături şi fac… cumpărături, iar bărbaţii doar cumpără. Oricum ar fi, specialiştii în shopping recomandă ca bărbaţii şi femeile să nu facă niciodată cumpărături împreună…