"Trebuia să-mi înțeleg cu adevărat interlocutorul. Pentru a ajunge la cealaltă persoană, trebuie să-i vorbești limba. De exemplu, când președintele Barack Obama a cerut o reprezentare grafică a unui raport scris, exact asta a primit.
Pe baza experienței mele, iată ce fac întotdeauna oamenii cu inteligență emoțională ridicată atunci când vorbesc cu alții:
1. Nu se lasă intimidați de nume mari
Oamenii inteligenți emoțional nu sunt intimidați de importanța oamenilor din cameră, cum ar fi prezența șefului lor sau a unui client de profil înalt. Ei știu să ignore acel zgomot de fundal și să se concentreze pe transmiterea mesajului lor.
Ei tratează pe toată lumea cu bunătate și respect, indiferent de poziția lor socială ori materială. Acesta lucru îi face comunicatori eficienți.
2. Exersează și se pregătesc
Înaintea unor mari prezentări sau întâlniri, oamenii inteligenți emoțional își repetă discursul, nu anxietatea. Dacă te concentrezi asupra nervilor tăi, vei deveni nervos. Dar dacă te concentrezi pe mesajul tău, vei obține rezultate grozave.
Pentru a lupta împotriva fricii, pregătește-te rostind cuvintele cu voce tare. Intră în piele unei persoane puternice și ai toate informațiile la îndemână. Apoi continuă să exersezi până când devine a doua natură.
3. Simțul perspectivei
Uneori, în pofida eforturilor tale, s-ar putea ca lucrurile să iasă prost. Se întâmplă. Oamenii inteligenți emoțional știu că, dacă spun ceva și merge prost, nu este sfârșitul lumii.
Fie că este bine primit, fie că sunt întâmpinați cu tăcere, pot continua. A fi capabil să te oprești momentan, sau chiar să recunoști în glumă acea stânjeneală și apoi să mergi mai departe, îi poate face pe oameni să te respecte mai mult.
4. Pași mici
Unii dintre cei mai buni vorbitori publici pe care îi cunosc nu au început așa. Dar cei mai inteligenți emoțional au înțeles că întotdeauna este loc de îmbunătățiri. Nu au fugit de disconfortul lor.
În schimb, au fost cu ochii pe locuri mai puțin înfricoșătoare în care să vorbească, cum ar fi voluntariatul la o întâlnire a PTA sau să ofere un toast la petrecerea de plecare a colegului lor. Apoi, pe măsură ce au devenit din ce în ce mai încrezători, au ajuns la etape mai mari, cum ar fi vorbitorul principal la o mare conferință din industrie.
5. Puncte forte
Oamenii inteligenți emoțional știu care medii și stiluri de comunicare funcționează cel mai bine pentru ei și își pot adapta mesajul la situația în cauză.
Ei știu, de asemenea, că folosirea vocii în mod eficient nu trebuie să însemne folosirea vocii reale în direct și în mod spontan. Uneori, redactarea unui scenariu, un e-mail sau o scrisoare poate face treaba la fel de bine.
6. Știu de ce vor să-și folosească vocea
Oamenii inteligenți emoțional vorbesc cu scop. Care este scopul tău? Vrei să să avansezi în carieră? Să-ți îmbunătățești afacerea? Să ieși din zona ta de confort? Împărtășești o idee mare?
Folosirea vocii nu înseamnă vărsături verbale. Este vorba despre valorificarea puterii din tine și să vorbești despre lucrurile care contează pentru tine, când contează cel mai mult", spune fostul agent CIT, potrivit cnbc.com.