x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Audi A3 Sportback, hatchback premium

Audi A3 Sportback, hatchback premium

de Dragos Stoica    |    01 Dec 2012   •   00:24
Audi A3 Sportback, hatchback premium

Versiunea în cinci uşi a compactei lansate în primăvară de constructorul de la Ingolstadt este mai mare decât modelul de bază. Totuşi, din fericire avem de-a face cu un hatchback şi nu cu un break

Versiunea în trei uşi a lui Audi A3 a fost lansată în primăvară, în cadrul Salonului Auto de la Geneva. O jumătate de an mai târziu, celălalt eveniment major din acest an al industriei, Salonul Auto de la Paris, a adus în faţa publicului şi versiunea în cinci uşi a hatchback-ului german. Deşi lansarea oficială va avea loc în februarie 2013, asta nu i-a împiedicat pe producători să prezinte deja maşinile la test.

Din primul moment, trebuie spus că versiunea în cinci uşi are dimensiuni mai mari decât caroseria originală. Ceea ce nu se întâmplă, de exemplu, la Golf, unde ambele variante au aceleaşi mărimi şi doar spaţiul de la interior este redesenat pentru a putea îngloba cât mai bine cele două portiere din spate. La A3 lucrurile stau diferit, astfel că avem de-a face cu un hatchback ceva mai generos, fără a cădea însă în latura mai comercială a unei maşini de familie. Mai pe româneşte, din fericire nu a devenit un break, ceea ce se vede şi din volumul portbagajului, care are 380 de litri. Valoare foarte bună pentru o compactă, dar totuşi inferioară uneia pe care ar presupune-o caracterul unui break.

Designul maşinii este destul de conservator, ceea ce unui produs german nu stă deloc rău. Totuşi, pachetul S-Line aduce câteva îmbunătăţiri la nivelul aspectului. Cele două fante din partea frontală îi conferă o notă suficient de agresivă, iar eleronul din partea posterioară, amplasat deasupra hayonului, are acelaşi efect, plus că acordă o notă suplimentară de distincţie vehicului. Ca şi în cazul versiunii în trei uşi, grupurile optice punctează din plin la impresia artistică. Personal, nu cred că A3 poate dezamăgi pe cineva la felul cum arată, indiferent de varianta de caroserie aleasă.

Sub capotă există mai multe variante de motorizare, dar cel mai impresionant propulsor este 1.8 TFSI quattro, cu transmisie automată S-tronic. Având o putere de 180 de cai-putere, maşina se mişcă exploziv, asta şi pentru că momentul maxim al motorului se simte de la 1.500 de turaţii, cifră demnă de un diesel şi nu de un motor pe benzină. Aceeleraţia de la 0 la 100 de kilometri se realizează în 7,3 secunde, iar maşina se pretează perfect pentru un stil sportiv de condus pe drumuri virajate, mai ales că există şi padele în spatele volanului. Lucru verificat din plin graţie şi tracţiunii integrale, care îl menţine pe A3 Sportback pe trasa ideală indiferent de solicitări. Inclusiv pe câteva curbe umede am verificat standardul înalt al sistemului, iar maşina n-a scăpat nici măcar o singură dată de pe traseul ales! Oficial, această motorizare are un consum mixt cuprins între 5,3 şI 5,6 litri la suta de kilometri, dar cifrele sunt relative, deoarece depind total de stilul de condus al fiecăruia.
Am testat şi motorul diesel de 2.0 litri TDI şi 184 de cai-putere, cu transmisie manuală în şase trepte. Cuplul excelent de 380 Nm se simte din plin de la turaţii foarte joase, iar antifonarea maşinii este pur şi simplu perfectă. Nu se aude mai nimic în interior! Pragul psihologic de 100 de kilometri la oră se realizează în 8,3 secunde, iar cifrele oficiale ale consumului se situează la 4,2 litri/100 km.

În standard, noul A3 Sportback vine cu cea mai bogată ofertă de pe segment, conţinând cam toate lucrurile pe care rivalii le oferă opţional. Dintr-o enumerare rapidă nu pot lipsi sistemul de încălzire pentru ştergătorul lunetei, proiectoarele de ceaţă, geamurile electrice cu senzori, oglinzi electrice cu încălzire şi semnalizare LED încorporată, climă, reîncărcarea bateriei în momentul frânării, sistemul Start/Stop, cotieră centrală, airbaguri pe toate părţile (frontale şofer şi pasager, laterale, cortină şi airbag pentru genunchii şoferului), radio cu ecran culisant de 5,8 inci, CD şi cititor card SDHC, compatibil MP3 şi WMA, cu conexiune AUX-IN plus 8 difuzoare x 10W, ESC, sistem antipatinare (ASR) şi diferenţial blocabil electronic (EDS).

Cea mai ieftină variantă Audi A3 Sportback pleacă de la 25.280 euro, fiind vorba despre motorizarea 1.4 TFSI de 122 CP şi nivelul de echipare Attraction. Modelul pe benzină testat, 1.8 TFSI, este oferit doar cu transmisia automată S-tronic şi are preţul de pornire de 31.200 euro, în echiparea Attraction, în timp ce Ambition şi Ambiente pornesc de la 32.690 euro. De asemenea, dieselul testat, 2.0 TDI (184 CP), are un preţ de pornire de 35.890 euro, cu tracţiune integrală quattro şi cutie automată S-tronic.

×
Subiecte în articol: audi a3