x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept

Boxerul nipon

de Dragos Stoica    |    16 Aug 2009   •   00:00
Boxerul nipon

Îţi ia minţile îndată ce o zăreşti. E agresivă, parcă te provoacă numai să încerci s-o stăpâneşti, iar priza de aer de pe capotă are darul de a te întărâta şi mai mult. Subaru Impreza, căci despre ea vorbim, este "bombă" de maşină.

Arată superb, are gardă mică la sol, iar propulsorul Boxer diesel promovat de constructorul nipon anul trecut are performanţe excelente. Primele lucruri pe care le sesizezi când conduci Impreza Diesel sunt centrul de greutate coborât şi nivelul scăzut de vibraţii faţă de ceea ce te-ai fi aşteptat. La o cilindree de 2.000 de cmc, motorul oferă 150 CP, care pot fi obţinuţi încă de la 3.600 rpm.

Totodată, beneficiază de un cuplu excelent de 350 Nm, ce este disponibil foarte jos, de pe la 1.800-1.900 rpm, toate aceste lucruri subliniind calităţile dinamice de excepţie ale motorului. Asezonat cu o transmisie manuală în şase trepte, un sistem de suspensii perfect adaptat şi cu celebra tracţiune integrală permanentă, motorul îţi oferă sportivitate maximă pentru un diesel, iar asta vine în regim de siguranţă sporită. În mediu urban, maşina a dat senzaţia că rezistă cu greu tentaţiei de a o lua la goană.

Odată scăpată însă din chingile traficului de oraş, Impreza Diesel a alergat fericită, pe autostradă urcând fără pic de efort la viteze de anulare a permisului auto. Ţinuta de drum a fost ireproşabilă, undeva în top 5 din ce am cunoscut până acum în domeniu, aşa că nu trebuie să surprindă faptul că maşina se recomandă de la sine pentru un stil de condus cât mai sportiv.

De altfel, acest caracter este accentuat şi la interior. Scaunele sunt de tip "scoică", menite să-i cuprindă pe ocupanţi cât mai ferm, în adevărat spirit "rally", ceea ce iarăşi te poate determina să te laşi luat de val când te afli la volan. Consumul a fost însă mai măricel decât anunţă producătorul. Chinuită prin Bucureşti, Impreza Diesel a înghiţit aproape 8,7 litri/100 km, cu aproape doi litri peste cifrele oficiale, în timp ce extraurban s-a situat decent, la 6,5 litri/100 km.

 

Casetă tehnică
Capacitate: 1.998 cmc
Putere: 150 CP
Cuplu maxim: 350 Nm/1.800 - 2.400 rpm
Transmisie: manuală, în şase trepte
Greutate: 1.500 kg
Viteză maximă: 205 km/h
Consum mixt: 7 l/100 km
Rezervor: 64 litri
Preţ: 22.967 euro (TVA inclusă)

×
Subiecte în articol: auto subaru impreza