x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Cheia franceză pentru asalt montan

Cheia franceză pentru asalt montan

de Dragos Stoica    |    08 Feb 2009   •   00:00
Cheia franceză pentru asalt montan

DRIVE-TEST  •  PREMIERĂ RENAULT.
Koleos este primul SUV realizat de constructorul din Hexagon, maşina fiind rodul alianţei cu Nissan. Motorizarea provine din partea japoneză, în timp ce designul este o combinaţie între Scenic şi Megane.



Nu este primul 4X4 din istoria Renault, ci a mai avut precursori. Înaintea sa a apărut Scenic RX4, care, deşi a fost dotat cu tracţiune integrală, nu a fost considerat un SUV în sens propriu. Probabil că francezii de la Renault au încercat să fie cât mai siguri de ei înainte de a ataca un domeniu atât de pretenţios, dar încercarea pare să le fi reuşit. Koleos, căci despre el vorbim, are toate ingredientele pentru a se impune în această clasă. Principalele argumente sunt rodul strânsei colaborări cu Nissan, care furnizează trei lucruri esenţiale la noua maşină, respectiv platforma, motorul şi sistemul de tracţiune integrală, All Mode 4X4i.

SURPRIZĂ OFF-ROAD. Pentru Koleos există trei motorizări diferite, benzină de 2.5 litri, 16 valve şi 170 CP şi un diesel de 2.0 litri, cu două variante de putere, 150 CP şi 170 CP, toate fiind disponibile în ambele moduri de transmisie, manuală şi automată. Modelul testat a fost dotat cu dieselul mai mare şi transmisie manuală, aşa că mă voi referi doar la performanţele dinamice ale acestuia. Trebuie spus din capul locului că maşina a punctat decisiv la comportamentul în regim off-road. Ascendenţa Nissan şi-a spus cuvântul, iar Koleos s-a prezentat mult peste aşteptările avute în momentul primei întâlniri. Cu un cuplu de 320 Nm disponibil de la 2000 de rotaţii pe minut şi un unghi de atac de 27 de grade, Koleos s-a dovedit excelent în escaladarea drumurilor forestiere accidentate de pe platoul Bucegilor, dovedind reale calităţi de căţărător, poate şi datorită designului său, de compactă Megane pusă pe platforma lui X-TRAIL. Superlativ pe munte, Koleos s-a comportat bine şi pe şosea, unde îşi face treaba în limitele onorabilităţii. Nu te iei la întrecere cu ea în faţa omologilor Opel Antara sau VW Tiguan, însă, odată pătrunse pe zona off-road, nici acestea nu mişcă în front. De fapt, Koleos excelează acolo unde trebuie şi pentru scopul în care a fost gândită.

SUSPENSII EXCELENTE

Suspensiile cu care este prevăzut Koleos contribuie la reuşita maşinii. Indiferent de suprafaţa pe care am rulat, maşina s-a comportat ireproşabil, oferind confort pentru toţi pasagerii. Dacă avem în vedere starea generală a drumurilor din România, Koleos punctează şi la acest capitol. În schimb, suspensiile moi pot da câteodată senzaţie de uşoară instabilitate în curbe, asta în cazul în care conduceţi mai sportiv, dar ESP-ul îşi face bine treaba şi ţine maşina pe trasa ideală.

DESCHIDERE DUBLĂ
După cum se vede şi în imaginea din dreapta, constructorii au optat pentru o deschidere dublă a portbagajului, pentru valorificarea cât mai optimă a volumului de 450 de litri, iar bancheta de pe spate se rabatează dintr-o singură mişcare. Dacă aveţi pasageri şi nu vă puteţi transporta schiurile pe maşină, le puteţi pune tot în interior, acestea putând "traversa” bancheta de pe spate. Pentru situaţii excepţionale se poate rabata complet şi scaunul din dreapta faţă.

SPAŢIU MARE LA INTERIOR

Inteligenţa cu care a fost realizat Koleos este evidentă şi la interior, care se dovedeşte bine dotat şi suficient de spaţios. În versiunea de echipare Dynamique, aveţi la dispoziţie numeroase spaţii de depozitare. De asemenea, confortul pasagerilor este la cote maxime. După cum puteţi vedea şi în imaginea de mai sus, pe bancheta din spate pot sta bine trei pasageri, chiar şi în condiţiile în care ocupanţii locurilor din faţă ar avea dimensiuni peste medie (lucru probat, de altfel). Modelul testat a beneficiat de echiparea Dynamique, care, printre altele, beneficiază de buton start/stop pentru demaraj, aer condiţionat cu reglare bi-zonă, ABS, AFU (asistenţă la frâna de urgenţă), ESP, asistenţă la urca-rea şi coborârea din pantă, sistem de asistenţă la parcare, parasolare pentru geamurile laterale spate etc. Preţul standard al unui Koleos în această variantă de motorizare este de 24.790 euro (fără TVA), dar în momentul de faţă maşina poate fi achiziţionată mult mai jos, datorită reducerilor operate de Renault în vederea combaterii scăderii vânzărilor din cauza crizei financiare mondiale.

×
Subiecte în articol: auto koleos