x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Chevrolet Camaro, eternul rebel

Chevrolet Camaro, eternul rebel

de Dragos Stoica    |    25 Noi 2011   •   21:00
Chevrolet Camaro, eternul rebel

Aproape ca nu exista film american cu o urma­rire adevarata fara ca Chevrolet Camaro sa nu fie unul dintre protagonistii pe patru roti. De acum inainte o sa-l vedeti insa mai des, dupa ce 'culturistul' cu motor V8 de 6.2 litri si 432 CP a fost adus si pe piata europeana.

In sfarsit, am condus Chevrolet Camaro. Adica masina aceea arhetipal americana, cu aspect, motor si mai ales sound cu totul speciale. Cum de s-au hotarat cei de la Detroit sa aduca o masina cu un motor V8 de 6.2 litri si 432 CP (in cazul transmisiei manuale) in Europa? Principalele ratiuni au stat in promovarea imaginii Chevrolet. Iar daca mai pui alaturi si un Corvette, atunci chiar ca lucrurile se rezolva de la sine. Fara doar si poate, tinand cont de caracteristicile cu totul speciale ale lui Camaro, americanii nu se asteapta sa faca volum de vanzari. Dar capitalul de imagine dobandit va fi urias. Uitati-va la poze!

Camaro este cea mai masculina masina pe care am condus-o. Respira forta, agresivitate, viri­litate. Greu de crezut ca vreodata o femeie si-ar dori sa si-o cumpere, desi am vazut femei la volanul sau chiar cu ocazia testului efectuat in Croatia. Aspectul sau hipnotizeaza, apropiindu-se de per­fec­ti­u­nea pe care o presupune o asemenea 'muscle-car'. Arata demential si nu i se pot gasi cusururi decat daca esti carcotas prin definitie. Sub capota se afla un motor V8 de 6.2 litri, care furnizeaza un moment maxim de 570 Nm la 4.600 de rotatii.

Nu va faceti probleme, turatia respectiva este incredi­bil de usor de atins. La fel de spectaculos este mu­getul pe care il emite propulsorul atunci cand ac­tionezi ferm acceleratia: in trafic celelalte masini aproape ca s-au oprit, in timp ce pietonii tresareau la fiecare demaraj. In cazul unei frane de motor, ai parte de explozii de efect in evacuare, aidoma unei masini special preparata de raliu. Interesant este ca atunci cand masina ruleaza linistit, motorul functioneaza numai in patru cilindri, iar motorul este neasteptat de silentios! Cat despre consum, acesta este direct proportional cu modul de condus al fiecaruia.

Pentru o idee, in regim mixt, oras, sosea nationala si autostrada, Camaro a inregistrat o medie de 15,5 litri la suta de kilometri, asta in conditiile in care masina cantareste aproape doua tone.

Cand au decis sa o aduca in Europa, cei de la Chevrolet au umblat suspensii pentru a le adapta legislatiei de aici. Exista ESP care si-a facut din plin treaba cand am calcat acceleratia in viraje, iar Camaro a stat bine pe trasa. Oricum, este o masina de demaraj fulminant si de alergat in special pe autostrada, mai putin pe drumuri de munte, asta si pentru ca lungimea sa bate la 4,8 metri. Cat pri­veste interiorul, probabil ca se pot gasi mici re­pro­suri. Nu este cea mai finisata masina, dar nici nu-si propune asta. Ce-si propune e evident din afa­ra si se simte din plin cand pornesti motorul. Dis­ponibil in doua variante de caroserie, coupé si cabrio, Camaro costa intre 44.900 de euro si 49.900.

Chevrolet Camaro Coupé V8 6.2 l
Capacitate: 6.162 cmc;
Putere: 432 CP / 5.900
Cuplu maxim: 569 Nm / 4.600 rpm
Transmisie: manuala, in sase trepte
Acceleratie 0-100 km: 5,2 secunde
Viteza maxima: 250 km/h
Consum mixt oficial: 14,1 litri / 100 km
Volum rezervor: 71 litri

×
Subiecte în articol: auto&moto