x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Clubman Cooper S, bombă miniaturală

Clubman Cooper S, bombă miniaturală

de Dragos Stoica    |    02 Mar 2008   •   00:00
Clubman Cooper S, bombă miniaturală

Ultima variantă Mini beneficiază de o uşă laterală cu deschidere inversă pentru accesul pasagerilor pe bancheta din spate.

Ultima variantă Mini beneficiază de o uşă laterală cu deschidere inversă pentru accesul pasagerilor pe bancheta din spate.

 

 

Câţi dintre bărbaţi nu şi-au întors privirile după un mini măcar o dată în viaţă? Extrapolat în zona auto, acelaşi concept este cel mai bine reprezentat de Mini Cooper, un model care se încăpăţânează să facă istorie de aproape jumătate de secol, păstrându-şi liniile clasice şi pline de parfum, dar dotat acum cu tehnologie la nivelul mileniului 3.

 

PREMIERA. Precedat de Mini hatchback şi de Mini Cabrio, ultimul model a fost intitulat Clubman, acesta fiind totodată cea mai lungă versiune. În general, maşina arată aproape la fel cu predecesoarele sale, marea diferenţiere constituind-o însă faptul că accesul pasagerilor pe partea dreaptă se face acum prin două uşi. În afara portierei tradiţionale, Clubman are alături o uşă specială de acces pentru bancheta din spate, a cărei direcţie inversă de deschidere te face să simţi nostalgia maşinilor de epocă. Aceeaşi senzaţie este amplificată şi de uşile portbagajului. Modelul testat a fost dotat cu un motor pe benzină de 1,6 litri şi 175 CP, iar aşteptările au fost pe măsură. Adulat de femei pentru înfăţişarea sa de Adonis imberb, Clubman îi suscită la volan şi pe bărbaţi. Având în spate o caroserie uşoară, motorul de 175 CP îi conferă lui Clubman un caracter cu adevărat sportiv. Mai exact, maşina aleargă de rupe pământul. Demaraj, explozie, turaţii mari imediate, toate acestea contribuie la accentuarea senzaţiilor celor din maşină. E adevărat că, solicitat din greu, Clubman va consuma pe măsură, urcând către 15 litri la 100 de kilometri. Într-un regim semilegal de condus, Clubman nu sare însă de 10 litri la 100 km, ceea ce este decent, fără să mai socotim faptul că avem totuşi de-a face cu o maşină de “fiţe”.

dragos.stoica@jurnalul.ro

 

 

Trei versiuni

 

 

Clubman este disponibil la vânzare în trei versiuni, două pe benzină şi un diesel, acestea fiind Cooper (1,6 litri, 120 CP), Cooper S (1,6 litri, 175 CP) şi Cooper D (1,6, 110 CP). Noul model este totodată cea mai recentă variantă de caroserie din gama Mini existentă, care a vândut peste un milion de unităţi produse în ultimii şapte ani la uzina din Oxford a grupului BMW.

×
Subiecte în articol: auto clubman