x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Conservatorism şi evoluţie cu noua Toyota Avensis

Conservatorism şi evoluţie cu noua Toyota Avensis

de Dragos Stoica    |    30 Ian 2010   •   00:00
Conservatorism şi evoluţie cu noua Toyota Avensis

Dacă aveţi senzaţia că titlul se contrazice, trebuie să întâlniţi noua Toyota Avensis. De mai multă vreme, criticii mărcii japoneze se leagă în principal de designul pe care îl oferă constructorul nipon, indiferent de modelele pe care acesta le prezintă. Personal cred însă că noul Avensis reprezintă cu siguranţă un salt înainte faţă de generaţia precedentă, despre care nu trebuie uitat faptul că a reprezentat o constantă la vârful topurilor de vânzări din clasă.



Revenind la designul noului Avensis, chiar dacă unii o consideră cumva insipidă, mie mi se pare că la exterior are o simplitate de bun-gust, foarte reprezentativă pentru tradiţia japoneză pe care îşi propune să o evoce. Faţă de înaintaşul său, ampatamentul a fost mărit sensibil, prin mărirea ecartului dintre roţi. De aici şi spaţiul generos de la interior, unde un eventual director se poate sui fără frica dimensiunilor pe bancheta din spate. De altfel, liniile maşinii sunt specifice unui executiv: este simplă, dinamică, robustă şi puternică, ultima caracteristică fiind întărită şi de motorizările de sub capotă. La test am avut parte de Toyota Avensis 2,2 D-CAT Luxury, care dezvoltă 177 CP şi are un cuplu motor de 400 Nm, disponibili între 2.000 şi 2.800 rpm. Ajustat şi de o transmisie manuală în şase trepte, dieselul respectiv mi s-a părut absolut excelent, de referinţă în domeniu, mai ales că, la performanţele pe care le oferă, are emisii de noxe şi dioxid de carbon sensibil mai mici faţă de alţi concurenţi, respectiv Euro 5. Dacă a venit vorba despre performanţe, trebuie spus că noul Avensis cu această motorizare urcă la 100 km/h în numai 8,5 secunde, pentru ca viteza maximă pe care o dă constructorul în fişa tehnică a maşinii să fie 220 km/h, valoare de care nu mă îndoiesc. În regim urban, sistemul de optimizare al consumului te va îndemna să ajungi până în cel mult cea de-a treia treaptă de viteză, maşina înghiţind aproximativ 8,1 l/100 km. Odată ieşit din Bucureşti, consumul scade cuminte până la 6 l/100 km, o valoare absolut remarcabilă, ţinând cont de ceea ce oferă autoturismul. Ţinuta de drum este excelentă. Nu este o maşină de care să tragi în viraje, dar în regim de şosea sau autostradă defilează la braţ alături de orice altă marcă. Cât priveşte preţul pentru modelul testat, acesta este de 33.473 de euro. E mult, e puţin? Dacă doriţi o maşină solidă şi discretă, atunci noul Avensis ar putea să corespundă alegerii.

Foarte sigură

Toyota Avensis este una dintre cele mai sigure maşini existente în prezent pe piaţă. Evident, a bifat cinci stele la testele Euro NCAP, graţie şi airbagurilor frontale şi laterale faţă, airbagurilor cortină, celui pentru genunchii şoferului, ABS şi EBD+EBA (asistenţă la frânarea de urgenţă), tetierelor faţă active, VSC+ (control al stabilităţii) şi TRC (controlul tracţiunii). Enumerând câteva dintre dotări, modelul testat beneficia de oglinzi exterioare pliabile electric, jante din aliaj de 18 inch, faruri bi-xenon adaptive, cameră video pentru parcarea cu spatele, sistem de navigaţie cu touchscreen de 7 inch, scaune pentru şofer şi pasager reglabile pe şase direcţii şi tapiţerie din piele. Garanţia oferită de constructor este de trei ani sau 100.000 de kilometri.

×
Subiecte în articol: auto