x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Final de cariera pentru celebrul RS6

Final de cariera pentru celebrul RS6

11 Noi 2004   •   00:00

Audi RS6 este o masina ce a facut valuri inca de la lansarea sa pe piata, in luna mai a anului 2002. Dupa numai trei ani de productie, acesta ii va lasa locul, in toamna anului viitor, lui RS4, dezvoltat pe scheletul noului model A4.

CATALIN FAINISI

TRADITIE. Succesul nebun al super-sportivului RS6 va fi preluat de RS4, dezvoltat din noul Audi A4 (medalion), ce va fi lansat in curand si in Romania
COLABORARE. RS6 este rezultatul unei dezvoltari comune a quattro GmbH si AUDI AG. Acesta este produs ca limuzina si break (Avant) in Neckarsulmer de catre cele doua companii. Din uzinele quattro GmbH ies in medie zilnic 30 de exemplare ale acestei limuzine super-sportive, cu montajul final si finisajul manual. In prima faza au fost planificate 6.000 de automobile, dar conform declaratiei lui Werner Frowein, directorul quattro GmbH, "cererea a depasit pana si cele mai optimiste asteptari".

ISTORIC. Incepand din mai 2002 au fost produse in total 8.081 de automobile din cel mai performant model al acestei marci. In aprilie 2004 quattro GmbH si-a largit oferta cu varianta sport Audi RS6 plus, editie limitata la 999 de automobile. Cu 480 CP, RS 6 plus ofera 30 CP mai mult fata de modelul de serie Audi RS6, ajungand astfel de la 0 la 100 km/h in doar 4,6 secunde. Aceasta masina superba este considerata drept o combinatie unica intre motorul Biturbo si tractiunea quattro. De asemenea, aceasta beneficiaza de o caroserie spatioasa si de un sasiu sportiv, dotat cu DRC (Dynamic Ride Control), care sporeste senzatiile tari de la volan.

CARACTER. Motorul cu 8 cilindri in V de 4,2 litri cu care este echipat RS6 dezvolta o putere maxima de 450 CP si un cuplu de 560 Nm la 1.950 de turatii pe minut, ceva de neinchipuit pentru soferii obisnuiti. Sasiul DRC cu amortizare variabila micsoreaza inclinatia laterala in curbe, fara sa se piarda din confort, iar sistemul quattro asigura in orice moment cea mai buna tractiune. RS6 combina utilitatea si confortul oferit de modelele spatioase A6 si A6 Avant cu performantele dinamice si comportamentul unei masini sport de inalta clasa.

×
Subiecte în articol: auto