Ati vazut-o in filme a caror actiune se intampa in al doilea razboi mondial sau in 'Daktari'. Pe strada la noi, ce-i drept, mai rar. Acum, a ajuns la a patra generatie. Desi este o masina nascuta in Statele Unite, gradul de finisare este unul european. Urci la bord si, daca te asteptai la un interior mai 'basic', iti dai seama ca ai calculat gresit. Scaunele de piele, confortabile, interiorul, multiplele optiuni – toate iti spun ca ai de-a face cu o masina care 'se pricepe' si in oras. Pornesti motorul, pleci si ai o noua surpriza: directia este extrem de usor de manevrat – te simti din acest punct de vedere la volanul unui Panda (pentru a folosi o comparatie din trust).
Pozitia de condus este excelenta. Te simti 'sus', motorul haraie, provocandu-te sa gasesti cat mai grabnic niste coclauri, noroaie – in fine, un peisaj familiar, care sa iti arate ce poate. Si, evident, poate pentru ca pentru asta a fost construit.
Wrangler poate fi folosit si ca un vehicul recreational. Cu un imbus desfaci 'acoperisul' (nu-ti ia prea mult timp) si… gata… ai trecut in modul 'cabrio'. Iar, ca superbonus poti rabata parbrizul in fata, peste capota motorului, poti pune prelate sau il poti lasa descoperit…
Pe piata noastra, Wranglerul este prezent sub o singura motorizare: un propulsor de 2.8 L pe motorina, la 200 CP. Optional, daca vrei 'sa te dai verde' ai si butonul start&stop. Nu stim cata economie face, dar macar ca efect placebo merge…
News
Mazda prezintå Takeri. Mazda Motor Corporation va prezenta, in premiera mondiala, la Salonul Auto de la Tokyo modelul concept Mazda Takeri, un sedan de clasa medie de generatie viitoare. Conceptul foloseste noul limbaj de design Mazda, KODO – sufletul miscarii, si duce la un nou nivel stilul de design al unui model sedan. Sub exteriorul atragator se afla tehnologii de referinta Skyactiv, cum ar fi primul sistem de frane regenerativ Mazda. Acesta transforma energia cinetica in electricitate in timpul franarii si o stocheaza, folosind-o ulterior pentru a alimenta sistemul electric al automobilului. Astfel se reduce incarcarea motorului si se economiseste combustibil. Acest sistem, in combinatie cu noul motor diesel,
Mazda i-stop si noul sasiu usor si aerodinamic, permite modelului sa obtina o economie de combustibil foarte buna in conditii de performante dinamice si confort ridicat. A doua premiera pentru piata din Japonia va fi noul SUV crossover CX-5.
Noi am testat
Motorizare: 2.8 CRD 200 CP Sahara
Cutie manuala: 6+1
Transmisie: 4x4 (nepermanenta)
Viteza maxima172 km/h
Acceleratie: 0-100 km/h: 10,6 s
Consum mediu: 8,3/6,5/7,1