x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Logan, masina drumurilor noastre

Logan, masina drumurilor noastre

09 Sep 2004   •   00:00

AUTO

Dacia Logan si-a aratat calitatile in Cappadochia, o zona a Turciei care seamana perfect cu Nevada din SUA. Drumurile de proasta calitate de acolo au fost razbatute fara probleme de noul model de la Pitesti.
CATALIN FAINISI - CAPPADOCHIA

Iat-o! A sosit. Noua Dacie a ajuns pe sosele, fiind testata de ziaristi pe drumurile din Cappadochia, zona turistica din Turcia situata in stepa Anatoliei. Drumurile de proasta calitate de acolo au permis specialistilor sa testeze la maximum calitatile lui Logan, masina ce a aratat mult mai multe lucruri bune decat ne-am fi asteptat. Azi vom vorbi despre versiunea de top, de 8.000 de euro, care a fost comandata deja de foarte multi romani.

TINUTA. Performantele masinii au impresionat de la prima apasare a pedalei de acceleratie. Demarajul bun al motorului de 1,6 litri si 90 de cai putere (versiunea de top: 8.000 de euro) este ajutat si de cutia de viteze cu cinci rapoarte care echipeaza si Renault Megane. Cu toate acestea, o problema se intalneste la schimbarea din treapta 4 in trepta 5, cand masina incepe sa piarda din putere, iar indicatorul vitezometrului urca foarte greu spre viteze mai mari de 140 km/h. Explicatia producatorilor este aceea ca fenomenul se produce datorita masurii de a favoriza consumul redus de combustibil fata de performante. In conditiile unui stil agresiv de conducere, masina poate atinge insa si viteza de 180 km/h.

SUSPENSII. Cel mai impresionant aspect al lui Logan au fost insa suspensiile. Chinuita pe drumurile accidentate, de tara, masina nu a cedat, franele bruste si virajele sportive nefiind in stare sa o destabilizeze. In plus, confortul soferului si al pasagerului in aceste conditii de trafic a fost excelent, ceea ce recomanda Logan drept un erou al strazilor romanesti.

INTERIORUL, O BILA ALBA

Principalul avantaj al masinii este spatiul generos din habitaclu. De cand te urci la volan, ai impresia ca esti prea relaxat pentru a te afla intr-o Dacie. Soferul, la fel ca si pasagerul din dreapta, au o pozitie excelenta pentru calatorie. La fel se intampla si in cazul celor de pe bancheta din spate, unde intra fara probleme 3 adulti, fara a fi sufocati de spatiu pe latime si, mai ales, pe inaltime. Oficialii Dacia-Renault sustin ca interiorul masinii concureaza, pe mai multe aspecte de spatiu in habitaclu, cu masini celebre precum Renault Megane, Peugeot 407 si Peugeot 607. Mai exista si dezavantaje, cum ar fi usa torpedoului, care nu se muleaza perfect pe bordul monobloc sau un buton fragil, dar, pe ansamblu, masina reprezinta o schimbare de la cer la pamant. Tot din punct de vedere al confortului, avantajul este oferit de instalatia de aer conditionat manual, care functioneaza destul de bine. Ergonomia este relativ buna la Logan, desi iti trebuie ceva timp sa te obisnuiesti cu asezarea comenzilor pentru geamuri pe consola.

TAXE

Pe langa vanzarea masinii cu 5.000 de euro, producatorii au mai pus un pariu la fel de important, acela al costurilor de intretinere. Cei de la Dacia au anuntat ca revizia masinii pana la 100.000 de kilometri nu va costa mai mult de 350 de euro, in acest pret fiind incluse si consumabilele, cum ar fi uleiul, filtrul de ulei sau filtrul de aer. Prin intermediul costurilor de intretinere reduse, Dacia Logan reuseste sa dea inca o lovitura concurentei, fiind masina cu cel mai mare avantaj de pe piata.

TAXI

O mare suparare pentru potentialii clienti ai lui Logan este aceea ca masina nu poate fi, deocamdata, produsa in culoarea galbena, specifica taxiurilor. Cum numeroase persoane care se ocupa cu taximetria si-au exprimat dorinta de a achizitiona versiunea de baza (5.700 euro) a lui Logan, producatorii vor lua in calcul si acest aspect. "Daca vor exista cereri din partea clientilor, vom lua o decizie in ceea ce priveste introducerea galbenului in paleta de culori", a declarat un oficial Dacia Renault.

Constantin Stroe, cavaler al Frantei!

Vicepresedintele CA al grupului Dacia Renault, Constantin Stroe, va primi la 27 septembrie titlul de Cavaler al Ordinului National al Legiunii de Onoare al Frantei, in cadrul unei ceremonii organizate la sediul Ambasadei Frantei la Bucuresti. Distinctia ii va fi oferita romanului de catre Ministrul Economiei, Finantelor si Industriei din Hexagon, Nicolas Sarkozy. Ideea de a-l premia pe fostul presedinte al Dacia le-a venit francezilor inca de la lansarea lui Logan, la 2 iunie. Atunci, presedintele francez, Jacques Chirac, i-a trimis ambasadorului sau la Bucuresti, Philippe Etienne, o scrisoare oficiala prin care il anunta ca Stroe va fi decorat de statul francez. "Prin decret al presedintelui Republicii Franceze, Jacques Chirac, semnat la 4 iunie 2004, Constantin Stroe este premiat cu distinctia de Cavaler de Onoare al Legiunii de Onoare pentru contributia remarcabila la dezvoltarea uzinelor Dacia - Renault si promovarea pe piata a modelului Dacia Logan", scrie in scrisoarea oficiala adresata de presedintele francez.

  • Jurnalul National: Domnule Stroe, cum este sa deveniti Cavaler al Frantei?

    Constantin Stroe: Ce pot sa spun? Am fost efectiv impresionat de faptul ca, dupa lansarea Logan, de la 2 iunie, la Paris si Bucuresti, am primit scrisoarea presedintelui Jacques Chirac de la ambasadorul Frantei la Bucuresti, Philippe Etienne. Este o mare onoare pentru mine sa primesc aceasta distinctie.

  • Ce reprezinta acest grad pentru dumneavoastra?

    Este o atentie deosebita a francezilor si o recunoastere a tuturor eforturilor depuse de mine pentru a scoate marca Dacia in lume.

  • Despre Logan ce aveti de spus?

    Acum, in sfarsit, Dacia este in Europa, datorita modelului Logan. Visul meu s-a implinit si ma bucur ca de acum incolo, romanii vor fi recunoscuti in Occident prin intermediul acestei masini deosebite.
  • ×
    Subiecte în articol: auto masina Dacia logan