x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Noul Mitsubishi Outlander, japonezul calculat

Noul Mitsubishi Outlander, japonezul calculat

de Dragos Stoica    |    10 Ian 2013   •   00:31
Noul Mitsubishi Outlander, japonezul calculat
Sursa foto: www.automarket.ro

Ultima variantă a SUV-ului mediu al celor de la Mitsubishi vine în două variante de motorizare cu aceeaşi putere: pe benzină, de 2.0 litri, şi un diesel DI-D 2.2 litri, ambele oferind 150 de cai-putere

Japonezii de la Mitsubishi au prezentat în martie, la Geneva, noul model al lui Outlander, iar între timp acesta a ajuns şi în România. Vorbim de o nouă versiune a modelului care a fost fabricat pe aceeaşi platformă de Citroen (C-Crosser) şi Peugeot (4007), totul bazându-se, desigur, pe originalul scos de compania niponă.

De data aceasta, schimbarea pe care o face Outlander este ceva mai consistentă. Faţă de predecesorul său, acesta a primit mai multe modificări la capitolul designului, vizibile încă din primul moment. Renunţând la ideea dezvoltării unor maşini diferite din punct de vedere al aspectului în funcţie de pieţele pe care acestea urmau să fie comercializate, Mitsubishi i-a imprimat acum lui Outlander un caracter unic. S-a renunţat la grila masivă care era emblema întregii game, mergându-se pe un aspect parcă ceva mai futurist, cu linii multe şi mărunte în faţă, dar uşor inadecvat pentru o maşină care trebuie să se descurce cu brio şi în off-road. De fapt, maşina nu arată rău, ba din contră, doar că şi-a pierdut ceva din personalitatea mărcii. În mod sigur este mai elegantă, dar lipseşte senzaţia de robusteţe pe care o emana modelul anterior, graţie liniilor mai ferme.

Dacş designul până la urmă este o chestiune de gust, lucrurile sunt mai clare la ceea ce presupune în rest noul Outlander. Maşina este o reuşită, atât datorită motorizărilor de sub capotă, cât şi comportamentului de pe şosea şi celui demonstrate atunci când este scoasă de pe asfalt. Existent la vânzare în două variante de motorizare cu aceeaşi valoare de putere, modelul testat a fost dotat cu dieselul DI-D 2.2 litri şi 150 de cai-putere, care, cel mai probabil, va fi principala alegere a românilor în cazul acestui SUV. Iar alegerea nu poate fi greşită, deoarece, împreună cu o transmisie manuală în şase trepte, acesta s-a dovedit extrem de elastic. Cuplul excelent de 380 Nm este perceptibil imediat, de la 1.750 rpm, iar maşina se mişcă uşor şi sprinten.  Consumul înregistrat a fost unul peste aşteptări: cu 6,8 litri la suta de kilometric, e adevărat, în mod Eco şi doar în regim extra-urban, de autostradă, avem de-a face cu una dintre cele mai bune valori din clasă.

Ca ţinută de drum, Outlander este, în principiu, un SUV pentru şosea. Dacă îl scoţi însă de pe drum pentru un forestier desfundat sau chiar o pantă ceva mai delicată, nu te va lăsa la greu. Sistemul de tracţiune integrală este acţionabil de la un buton care se află lîngă schimbător, cu toate cele trei moduri ale sale: Eco, Auto şi Lock. După cum am zis mai sus, Eco reduce consumul de carburant, dar şi performanţele maşinii, Auto este modul normal de rulare, iar Lock este destinat situaţiilor când se impune toată forţa de tracţiune pe cele patru roţi.

Spaţiul de la interior este în mod evident mai mare decât cel existent la generaţia anterioară. Noul Outlander are şapte locuri generoase, pe care pot încăpea tot atâţia adulţi. Modelul testat a venit dotat şi cu hayon electric cu deschidere din telecomand. Dacă îi rabatezi scaunele de pe ultimul rând, SUV-ul are un volum al portbagajului de 771 de litri. Adică arhisuficient pentru o familie numeroasă. Cu airbaguri laterale, frontale, cortină şi airbag pentru genunchi, precum ABS, ESP şi asistenşă la plecarea din rampă, Outlander a defilat la testele de siguranţă Euro NCAP, unde a bifat fără probleme cinci stele.

Modelul pe care l-am testat a venit într-o versiune de top de echipare, Instyle Navi 4WD. Aceasta presupune navigaţie, sistem audio cu hard-disk, FCM (sistem care avertizează în cazul unui impact frontal iminent şi frânează maşina), cruise-control, cheie inteligentă şi hayonul electric descris mai sus. În schimbul unui Outlander ca cel descris în acest test, ar trebui să scoateţi din buzunar suma de 37.064 de euro, cu toate taxele incluse, în timp ce preţul pentru versiunea cea mai ieftină, cu motor pe benzină şi tracţiune pe punte faţă, este de 22.300 de euro.

×
Subiecte în articol: mitsubishi