x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Raliu cu evenimente

Raliu cu evenimente

de Dragos Stoica    |    10 Iul 2011   •   21:00
Raliu cu evenimente

Considerat drept cel mai spectaculos din tot campionatul national, Ra­liul Sibiului a reprezentat si in ulti­mul week-end o provocare dura pentru cele 43 de masini inscrise la start. Dincolo de cele 13 abandonuri, cel mai grav incident s-a petrecut spre finalul celei de-a 11-a probe speciale, cand echipajul Vali Porcisteanu/Dan Dobre s-a trezit dupa un viraj in fata cu doi motociclisti care veneau pe contrasens, desi drumul fusese inchis circulatiei publice pe durata raliului. Daca unul dintre cei doi inconstienti pe doua roti a putut fi evitat, cel de-al doilea a fost lovit in plin, fiind aruncat intr-un sant de la marginea drumului.

Din fericire, acesta a scapat cu cateva contuzii mai serioase la am­bele picioare si la maini, in conditiile in care impactul a fost extrem de dur. Motocicleta a fost distrusa in totalitate, luand foc imediat, in timp ce masina lui Porcisteanu (Mitsubishi EVO 9) a fost de asemenea grav avariata in partea dreapta, fiind luata pe platforma.

Problemele nu s-au terminat aici. Venit pe primul loc la general dupa cumularea rezultatelor, maghiarul Gergo Szabo (Mitsubishi Lancer) a fost premiat ca atare la finalul cursei, insa acesta risca descalificarea dupa ce a efectuat un service ilegal in afara parcului de service. Contestatia depusa se va analiza maine la FRAS, dar se pare ca ocupantul locului secund, italianul Marco Tempestini (Peugeot 207 S2000), va fi declarat castigatorul etapei, iar Dan Gartofan (Subaru Impreza STI) va ocupa locul secund.

Simone Campedelli, pe podium
Prezent pentru prima data in Romania, italianul Simone Campedelli a adus in premiera in CNR o masina Citroën DS3 R3, cu care a castigat trei raliuri in 2011. Acesta a reusit sa doboare pe proba speciala Santa un record care rezista de sapte ani, pentru ca la final sa vina pe locul 4 la general, ceea ce va insemna podium dupa anularea rezulta­telor lui Gergo Szabo. DS3 R3 are un motor in patru cilindri de 1.6 litri cu turbina de mare presiune si are o putere de 210 CP, in timp ce transmisia cu sase trepte este controlata semiautomat.

×
Subiecte în articol: auto&moto raliul sibiului