x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Renault Clio, metamorfoză la puterea a patra

Renault Clio, metamorfoză la puterea a patra

de Dragos Stoica    |    27 Oct 2012   •   00:07
Renault Clio, metamorfoză la puterea a patra

Ultima generaţie a modelului de clasă mică a constructorului francez arată excelent. În plus, noul Clio vine acum în România şi cu un argument naţional: motorul de 0.9 TCe şi 90 CP se fabrică la Mioveni!

Renault Clio a ajuns la cea de-a patra generaţie, dar transformarea sa faţă de modelul original este aproape completă. Ultima propunere a francezilor pentru segmentul B este o maşină impresionantă, punctând atât la capitolul designului, cât şi la cel al motoarelor.

Începând cu aspectul, trebuie spus din capul locului că acesta este unul dintre atuurile noului Clio. Arată frumos, are lipici şi atrage imediat toate privirile. Văzut la repezeală, maşina pare mai degrabă un coupe, deşi are cinci portiere, la cele din spate mânerele fiind înglobate în partea de sus. În partea frontală, Clio are acum lumini de zi, cu tehnologie LED, amplasate între faruri şi siglă.

Interiorul este la rândul său o surpriză, din fericire una plăcută. De nebănuit din afară, maşina este evident mai spaţioasă decât generaţia precedentă, acelaşi fenomen repetându-se şi cu portbagajul. Pe locul şoferului poate intra lejer o persoană de 1.95 m, lucru surprinzător pentru un vehicul din această clasă. De asemenea, planşa de bord este reuşită şi îmbină cu gust clasicul cu digitalul. Poţiunea rezultată atrage, iar vraja lui Clio este cu siguranţă mai puternică decât în cazul oricărei alta dintre cele trei generaţii anterioare. Combinaţiile cromatice care se pot face la interior reprezintă limpede o trimitere către publicul ţintă pe care şi-l propune maşina. Personal, nu prea cred că o să fie mulţi pensionari sau oameni în floarea vârstei care să se dea în vând după o tapiţerie în roşu şi negru pe o caroserie galbenă, în timp ce puştii de 20 de ani ar face probabil coadă.

Poate cel mai important lucru, modelul testat a fost dotat cu motorul TCe 0.9, nimeni altul decât turbo-ul în trei cilindri care se fabrică la Mioveni şi care va utila şi noile generaţii Logan şi Sandero, plus Stepway, ce au intrat în producţie în urmă cu o săptămână. Cu o capacitate de 898 cmc, acesta oferă 90 de cai-putere la 5.250 de rotaţii. Momentul maxim de 135 Nm pare mic pe hârtie, dar adevărul este că în test n-am avut această senzaţie. Cu o transmisie manuală în cinci trepte, motoraşul românesc funcţionează bine: este destul de tăcut şi totodată nu refuză provocări ceva mai sportive, cu condiţia să fie aşezat pe o plajă superioară de turaţii. Consumul de benzină este legat direct de modul cum este exploatată maşina. În timp ce constructorul a avansat o cifră medie de 4,5 litri la suta de kilometri, valorile din test au fost mult peste această cotă. Chiar dacă producătorul vorbeşte de un consum ideal, e totuşi straniu ca realitatea să aducă valori aproape duble. Pe autostradă, unde maşina a fost călcată tare, acesta s-a situat la 8,4 litri la suta de kilometri, pentru ca acesta să scadă la 5,9 litri la suta de kilometri în regim legal de circulaţie. Ţinuta de drum este mult îmbunătăţită, asta şi datorită direcţiei noi, acum mult mai ferme şi mai stabile. De fapt, maşina impresionează şi aici. Nu rupe aderenşa indiferent dacă virajele în ac e păr sunt abordate mai sportive, asta probabil datorită genei sportive care vine de la Megane RS. Cu ABS, ESP şi şase airbaguri venind toate din standard, noul Clio a luat fără probleme cinci stele la teste de siguranţă EuroNCAP.

Gadget-urile tehnologice presupun  ecranul tactil de 7 inch, ce înglobează funcţiile de navigaţie şi sistemul audio. Mufa USB este chiar pe planşa ecranului pentru un acces rapid. Ecranul are tot 7 inch şi propune un meniu cu şase pictograme prin care pot fi accesate funcţiile sistemului.

Preţurile pentru noul Renault Clio încep de 10.300 euro (TVA inclus), iar pentru modelul de top, cu motorul TCe 90, preţul este de 13.300 de euro.

Renault Clio 0.9 Tce
Cilindree: 898 cmc
Putere: 90 CP/5.000 rpm
Cuplu maxim: 135 Nm/2.500 rpm
Transmisie: manuală, în şase trepte
Acceleraţie 0-100 km: 12,2 s
Viteză maxiămă: 182 km/h
Consum mediu oficial: 4,5 l/100 km
Volum rezervor: 45 litri
Volum portbagaj: 300 litri

×
Subiecte în articol: Renault Clio