x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept

Scrisori

13 Dec 2005   •   00:00

13 DECEMBRIE 2005

Anghel Elisabeta, Miercurea-Ciuc:
"Am citit in presa ca de la 1 noiembrie pot beneficia de abonament tip social la energie electrica abonatii care au un venit mediu lunar net pe membru de familie mai mic sau egal cu salariul mediu pe economie care a fost, in august, 734 lei noi. La Electrica din Miercurea-Ciuc exista o circulara care ia in calcul 310 lei noi pe membru de familie. Cum e corect?"

RASPUNS: De la Electrica SA am primit urmatorul raspuns: "incepand cu data de 1 noiembrie 2005, in conformitate cu prevederile Ordinului presedintelui Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei nr. 28/2005 pentru aprobarea tarifelor la energia electrica livrata consumatorilor captivi, tariful social se acorda numai daca sunt indeplinite simultan urmatoarele conditii: 1) consumatorul are un venit net mediu lunar pe membru de familie mai mic sau egal cu salariul minim pe economie. In prezent, salariul minim pe economie este conform HG 2346 din 14.12.2004, de 310 RON, respectiv 3.100.000 de lei vechi. 2) locul de consum pentru care solicita aplicarea tarifului social este domiciliul stabil al acestuia."

Todirica P. Petrea, Neamt:
"Sunt actionar la societatea SC Automobile Dacia-Pitesti cu 945 de actiuni, dar am primit de la data depunerii actiunilor doar 15.000 de lei, de aceea mi-am vandut actiunile. M-am adresat societatii, dar nu am primit nici un raspuns precis. Cand si cum imi voi primi valoarea actiunilor?"

RASPUNS: Orice societate care are actiuni distribuite public este obligata sa anunte burselor unde sunt tranzactionate, in presa si in Monitorul Oficial datele AGA, ca si date despre activitatea sa. Informatii puteti obtine si de la o filiala locala a unei societati de servicii de investitii financiare, care este autorizata sa intermedieze tranzactionarea actiunilor la una dintre cele doua burse. Publicul interesat poate consulta si site-urile: www.rasd.ro (pentru societatile cotate la Bursa Electronica Rasdaq) si www.bvb.ro (pentru cele cotate la Bursa de Valori Bucuresti), unde sunt disponibile rapoartele societatilor emitente de actiuni, facute publice conform legii.

Saftoiu Maria, judetul Valcea:
"Sunt angajata primariei din comuna Mateesti cu carte de munca pe perioada nedeterminata in functia de asistent personal la soacra mea care are handicap grav gradul I, nevazatoare. Problema mea este ca atat eu, cat si cincisprezece persoane din aceasta comuna nu am primit salariul de la primarie pe lunile aprilie, mai, iunie, iulie, august, septembrie, octombrie si noiembrie. Cei de la primarie spun ca nu au primit bani de la Consiliul Judetean Valcea, acestia ne-au trimis la Protectia Sociala, iar cei de aici inapoi la primarie. Ni s-a promis ca ni se va da salariul macar pe o luna, deoarece atat mai poate primaria, dar nu a fost adevarat. Va rugam sa ne ajutati"

RASPUNS: Potrivit specialistilor de la Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap "ca urmare a aprobarii Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.154/11.11.2005, cu privire la rectificarea bugetului de stat publicata in Monitorul Oficial nr.1012 din 15.11.2005, bugetele tuturor Consiliilor Judetene vor fi suplimentate cu sume destinate sustinerii sistemului de protectie a persoanelor cu handicap."

Avram I., Cluj-Napoca:
"Fiul meu a lucrat in Romania cu carte de munca 12 ani si patru luni (1977-1993) si apoi a plecat in SUA, dandu-si demisia de la editura unde lucra. Va rog sa imi precizati in ce conditii poate beneficia de pensie si daca poate plati in tara diferenta de impozit pe salariu pana la implinirea vechimii minime."

RASPUNS: De la Casa Nationala de Pensii si alte Drepturi de Asigurari Sociale am primit urmatorul raspuns: "potrivit prevederilor art. 8 alin. 1 al Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, in vigoare de la 1 aprilie 2001, constituie stagiu de cotizare perioadele in care persoanele au platit contributii de asigurari sociale in sistemul public din Romania, precum si in alte tari, in conditiile stabilite prin acordurile sau conventiile internationale la care Romania este parte. Conform art. 4 din acelasi act normativ, in sistemul public sunt asigurate persoanele fizice, care pot fi cetateni romani, cetateni ai altor state sau apatrizi, pe perioada in care au, conform Legii, domiciliul sau resedinta in Romania. In cazul in care persoanele desfasoara o activitate profesionala in state cu care Romania nu are incheiat un instrument juridic bilateral (cum este si cazul SUA), care sa permita luarea in considerare reciproca a stagiilor de cotizare, exista pentru aceste persoane posibilitatea asigurarii voluntare prin incheierea unui contract de asigurare sociala cu casa judeteana de pensii. Daca nu a incheiat un astfel de contract de asigurare, perioada lucrata in SUA nu poate fi recunoscuta ca stagiu de cotizare si deci nu poate fi luata in considerare la stabilirea drepturilor de asigurari sociale in sistemul public de pensii din Romania. De asemenea, precizam ca incheierea unui contract de asigurare nu poate avea efect retroactiv.

CONSTITUIREA, INSCRIEREA, ORGANIZAREA SI FUNCTIONAREA FUNDATIEI
Fundatia este subiectul de drept infiintat de una sau mai multe persoane care, pe baza unui act juridic intre vii ori pentru cauza de moarte, constituie un patrimoniu afectat, in mod permanent si irevocabil, realizarii unui scop de interes general sau dupa caz, al unor colectivitati.

Activul patrimonial initial al fundatiei trebuie sa includa bunuri in natura sau in numerar, a caror valoare totala sa fie de cel putin 100 de ori salariul minim brut pe economie, la data constituirii fundatiei. Prin derogare de la prevederile anterioare, in cazul fundatiilor al caror scop exclusiv, sub sanctiunea dizolvarii pe cale judecatoreasca, este efectuarea operatiunilor de colectare de fonduri care sa fie puse la dispozitia altor asociatii sau fundatii, in vederea realizarii de programe de catre acestea din urma, activul patrimonial initial poate avea o valoare totala de cel putin 20 de ori salariul minim brut pe economie.

In vederea dobandirii personalitatii juridice, fondatorul sau, dupa caz, fondatorii incheie actul constitutiv si statutul fundatiei, in forma autentica, sub sanctiunea nulitatii absolute. Fundatia dobandeste personalitate juridica prin inscrierea sa in Registrul asociatiilor si fundatiilor aflat la grefa judecatoriei in a carei circumscriptie teritoriala isi are sediul. Fundatia isi poate constitui filiale, ca structuri teritoriale, pe baza hotararii consiliului director, prin care le este alocat patrimoniul. Filiala este condusa de un consiliu director propriu, alcatuit din cel putin trei membri.

ORGANIZARE. Organele fundatiei sunt: a) Consiliul director; b) cenzorul sau, dupa caz, Comisia de cenzori. Regulile generale privind organizarea si functionarea consiliului director se stabilesc prin statut. Consiliul director isi poate elabora un regulament intern de functionare.

Schimbarea scopului fundatiei se face numai de catre fondator sau de majoritatea fondatorilor in viata. Daca nici unul dintre fondatori nu mai este in viata, schimbarea scopului fundatiei se face numai cu intrunirea votului a patru cincimi din numarul membrilor consiliului director. In toate cazurile, schimbarea scopului fundatiei se poate face numai daca acesta a fost realizat in totalitate sau in parte ori daca acesta nu mai poate fi indeplinit. Consiliul director se compune din cel putin trei membri desemnati de fondator sau, dupa caz, de fondatori, la momentul constituirii fundatiei. Comisia de cenzori este alcatuita dintr-un numar impar de membri.

FEDERATIA. Doua sau mai multe asociatii sau fundatii se pot constitui in federatie. Federatiile dobandesc personalitate juridica proprie si functioneaza in conditiile prevazute de lege pentru asociatiile fara scop patrimonial. Cererea de inscriere se solutioneaza de tribunalul in circumscriptia caruia federatia urmeaza sa isi aiba sediul. Federatia devine persoana juridica din momentul inscrierii sale in Registrul federatiilor aflat la grefa tribunalului. Asociatiile sau fundatiile care constituie o federatie isi pastreaza propria personalitate juridica, inclusiv propriul patrimoniu.

Stefanica, Dutu & Asociatii societate de avocati

APEL UMANITAR
Suntem parintii lui Iliuta Feciuc, nascut la Botosani, la data de 10 iulie 2000. Fiul nostru trebuie cat mai repede operat de implant cohlear. Aceasta operatie este foarte scumpa si se poate realiza numai la o varsta frageda - este singura lui speranta ca va auzi vreodata. De aceea, noi, parintii baietelului, ii rugam pe toti cei care au posibilitatea si sunt dispusi sa acorde sprijin pentru operarea copilului nostru, in varsta de cinci ani. Operatia costa 740 milioane de lei sau 20.000 de euro, iar ajutorul dumneavoastra ii poate da o sansa la o viata normala acestui copil, altfel el va fi condamnat la handicap fizic, psihic si social. Numerele de telefon la care ne puteti contacta sunt: 0231 - 52.32.61, 0231 - 51.47.95 si 0742.12.50.56 - familia Ilie, sau la spitalul de recuperare nr. 2 din Iasi: 0232 - 22.28.42. Au fost deschise urmatoarele conturi: in lei - Banca Raiffeisen R072RZBR 0000060004911371 si Banca Transilvania R075BTRL00 701218735016; in euro - B.C.R. RO06RNCB 1700000053240004. Titularul conturilor este Feciuc Vasile, tatal lui Iliuta. Mihaela Rosca
×