x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Scrisori

0
30 Aug 2005 - 00:00

30 august 2005

Tanasescu Paul, Teleorman:
"Am doua certificate de actionar la SICOMED Bucuresti. Din 1996 insa eu nu am primit dividendele. M-am interesat la sediile SICOMED de aici dar nu mi-au dat nici un raspuns clar. Ce ar trebui sa fac, sau unde trebuie sa ma mai duc?". RASPUNS: Orice societate care are actiuni distribuite public este obligata sa anunte bursele unde sunt tranzactionate, in presa si in Monitorul Oficial datele AGA, ca si date despre activitatea sa. Informatii puteti obtine si de la o filiala locala a unei societati de servicii de investitii financiare, care este autorizata sa intermedieze tranzactionarea actiunilor la una dintre cele doua burse. Publicul interesat, poate consulta si site-urile: www.rasd.ro (pentru societatile cotate la Bursa Electronica Rasdaq) si www.bvb.ro (pentru ele cotate la Bursa de Valori Bucuresti), unde sunt disponibile rapoartele societatilor emitente de actiuni, facute publice conform legii.

Andrunache Marinica, Galati:
"Cand m-am intors inapoi in tara, din Italia, mi-a fost retinut pasaportul. Si pe buna dreptate, fiindca nu am venit in tara la timp si am intarziat circa un an. Asta pentru ca acolo nu muncesc legal cu contract de munca, ci lucrez la niste batrani unde le ingrijesc gradina, animalele si terenurile agricole. Daca veneam la timp acestia gaseau pe altii care sa le faca treburile, deci am fost nevoit sa raman acolo.

M-am intors deoarece casa mi-a fost inundata, lucrurile stricate si oricum nu mai am pasaport sa ma intorc in Italia. Vreau sa ma ajutati sa-mi gasesc un loc de munca. Am un copil iar sotia mea a murit acum trei ani. Sunt sanatos si pot face orice. Am 29 de ani, serviciul militar satisfacut, liceul terminat si trei ani la Facultatea de Drept."

RASPUNS: Va sfatuim sa va inregistrati in baza de date a Agentiei Nationale Pentru Ocuparea Fortei de Munca cu adresa in strada Sfantul Dumitru 3 , sector 3 , Bucuresti , telefon 021-313.91.40 sau la Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca Galati cu adresa in strada Domneasca 191, telefon: 0236-412.262 si sa participati la targurile de locuri de munca din orasul dumneavoastra sau din vecinatate.

Birtalan Maria, Balan, Harghita:
"Am handicap de gradul II, ma deplasez foarte, foarte greu si nu beneficiez decat de o pensie de 1.400.000 lei, bani care nu imi ajung de mai nimic. Cei de la primarie nu vor sa ma ajute, spun ca nu sunt fonduri. Ce pot sa fac?".

RASPUNS: Ne-am interesat la Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap de unde am aflat ca nu sunt prea mari sanse in cazul dumneavoastra. Puteti incerca sa va adresati la Directia Generala de asistenta Sociala si Protectia Copilului Harghita unde va puteti interesa de vreo Organizatie neguvernamentala pe plan local care va poate sprijini, sau la Directia de Munca, Familie si Solidaritate Sociala pentru o ancheta sociala. Vestea buna este totusi ca din septembrie indemnizatia se va majora cu 100.000 de lei.

Dobrescu Elena, Bucuresti:
"Sunt data in judecata de Asociatia de proprietari a blocului in care locuiesc pentru o datorie ce depaseste opt milioane de lei. Am fost somata pentru plata acestei sume de mai multe ori pana s-a cerut evacuarea mea din casa in care stau. Am fost la toate institutiile statului chiar si la presedintele Romaniei dar nu au avut ce sa faca. Mentionez ca sufar de urmatoarele afectiuni: paranoia deliranta, epilepsie cu tulburari psihice si schizofrenie. Ce pot face, din punct de vedere legal, pentru a mi se solutiona cazul?"

RASPUNS: Potrivit specialistilor de la Liga Asociatiilor de Proprietari - Habitat, "ca sfat general, este indicat ca restantierii Asociatiilor de Proprietari sa nu ajunga in executare silita, pentru ca intotdeauna, in situatiile in care apartamentele sunt scoase la licitatie, se obtin mai putini bani decat daca proprietarul si-ar fi vandut singur apartamentul".

Grecu Petre, Bucuresti:
"Va rog sa ma ajutati intr-un fel pentru a-mi primi pensia pe caz de boala gradul II (cardiac), deoarece am depus dosarul de pensie pe data de 31.03.2005 cu nr. de inregistrare 7810, si nici pana in prezent nu am primit nici o lamurire, sunt mereu amanat, cu toate ca am fost si in audienta de cateva ori. Eu nu am alt venit, iar sotia mea are un venit minim, in calitate de insotitor al copilului nostru, care este nevazator gradul I."

RASPUNS: Va indrumam sa va adresati la Casa de Pensii de sector sau la Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale, telefon Infoline - 021-250.91.11 pentru a afla ce se intampla.

Cosmin Grigore, Bucuresti:
"Sunt sofer de 21 de ani si as dori sa-mi deschid o firma de transport de persoane si marfa. Problema e ca nu stiu ce trebuie sa fac sa infiintez aceasta firma si ce autorizatii imi trebuie pentru transport de marfa si calatori si ce taxe trebuie sa platesc."

RASPUNS: Va indrumam sa va adresati Oficiului Registrului Comertului al Municipiului Bucuresti cu adresa in Strada Octavian Goga 2, Sector 3, telefoane 316.08.28, 316.08.04.

ASOCIATIILE PENSIONARILOR
Potrivit Legii nr. 502/2004 pensionarii, indiferent de sistemul de asigurari sociale caruia ii apartin, in vederea apararii drepturilor si a promovarii intereselor lor economice, sociale, culturale, sportive si altele, fara nici o ingradire sau autorizare prealabila, pot constitui asociatii proprii, prin derogare de la prevederile Ordonantei Guvernului nr.26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, cu modificarile si completarile ulterioare, ori pot adera la astfel de asociatii. Asociatia pensionarilor este persoana juridica de drept privat, autonoma, neguvernamentala, fara scop patrimonial si apolitica.

SCOP. Asociatia pensionarilor se constituie pentru:
  • a) apararea dreptului fiecaruia dintre membrii sai la o pensie calculata si acordata in conditiile legii, precum si a altor drepturi de asigurari sociale, potrivit legii;
  • b) reprezentarea membrilor asociatiei in raporturile cu institutiile administratiei publice locale si centrale, in vederea obtinerii, in conditiile legii, a drepturilor cuvenite acestora;
  • c) organizarea de activitati recreative, culturale si sportive, pentru pensionari si familiile acestora;
  • d) organizarea unor activitati de ajutorare si asistenta sociala pentru pensionari, in colaborare cu institutiile specializate ale administratiei publice.

    FEDERATIE. Mai multe asociatii de pensionari, dar nu mai putin de 10, care au personalitate juridica, se pot constitui intr-o federatie. Hotararea privind constituirea federatiei sau de afiliere la o federatie constituita se adopta de comitetele asociatiilor. Federatia pensionarilor dobandeste personalitate juridica proprie si functioneaza in conditiile prevazute de prezenta lege pentru asociatiile de pensionari.

    Reprezentarea pensionarilor in fata autoritatilor publice centrale se asigura de federatiile reprezentative la nivel national. Acestea isi deleaga reprezentantii in organismele institutiilor de stat prevazute de lege, care au atributii vizand interesul pensionarilor. Federatiile pensionarilor constituite prin asociere se pot afilia la organizatiile internationale ale pensionarilor si, in spiritul solidaritatii dintre generatii, pot fi sprijinite in activitatea lor de confederatiile sindicale ale salariatilor.

    Federatiile pot sa editeze si sa tipareasca publicatii proprii. In cazul dizolvarii federatiei pensionarilor, daca in statut nu se prevede altfel, bunurile ramase in urma lichidarii se transmit, in cote egale, catre persoanele juridice constituente.

    RELATIILE CU AUTORITATILE. Autoritatile administratiei publice locale vor sprijini asociatiile si federatiile pensionarilor, prin punerea la dispozitia acestora, in functie de posibilitati, a unor spatii corespunzatoare functionarii lor.

    Autoritatile administratiei publice locale intocmesc, la cererea asociatiilor pensionarilor, liste de prioritate pentru atribuirea spatiilor. Pentru spatiile din fondul locativ de stat, folosite de asociatiile si federatiile pensionarilor ca sedii si cluburi, se va percepe chiria minima stabilita prin hotarari ale consiliilor judetene si locale sau ale Consiliului General al Municipiului Bucuresti. Asociatiile si federatiile pensionarilor pot dobandi, cu titlu gratuit sau cu titlu oneros, orice bunuri mobile si imobile, necesare realizarii scopului pentru care sunt infiintate.

    Stefanica, Dutu & Asociatii societate de avocati
  • APEL UMANITAR
    "Locuiesc impreuna cu un nepotel de 11 anisori, orfan prin deces de ambii parinti (fiul fratelui meu) si cu feciorul meu, Catalin, de 24 de ani, care, la varsta de 21 de ani si jumatate a fost lovit crunt de o soarta nemiloasa. Pe data de 21.07.2002 a plecat fericit cu gandul la prieteni si la scaldat. Urma sa-si ia la revedere de la fiecare si sa-si ia zborul fiecare unde le era scris destinul. Nu a fost sa i se intample decat o nenorocire pe viata. Il asteptam cu drag si masa pusa dar in loc sa vina el a venit un prieten de-al lui aducandu-mi vestea ca fiul meu s-a accidentat la strand. A alunecat pe ciment si a cazut in cap dupa care nu a mai stiut nimic de el. Am venit la Bucuresti unde a fost operat de urgenta si a stat la recuperare timp de trei luni. Din cauza situatiei materiale, dupa aceste trei luni noi nu am mai fost la recuperare decat 30 de zile, la Bragadiru. Si pentru ca nu aveam bani sa mai continuam tratamentul am solicitat ajutor peste tot, la emisiuni, la ziare, la politicieni, la diverse spitale insa toate sperantele ne-au fost zadarnice. Acum, in lipsa de tratament, i s-au atrofiat muschii, este slabit si trebuie operat din nou pentru a-i se scoate tija metalica aplicata in gat, care trebuia scoasa la un an de la operatie. Nici macar la spitalul la care l-am operat prima oara nu ne-au mai primit fara bani. Am apelat la dumneavoastra pentru ca ne este foarte greu. Fiul meu are nevoie de recuperarea anuala, carucior automat, o operatie in strainatate... Ni s-a precizat ca ar costa cu totul in jur de 35.000 de euro. Nimanui nu i-a pasat, nu i-a fost mila. Va rugam din suflet sa ne ajutati! Numarul meu de telefon este 0726-01.10.95 - Tugui Floarea, Strada Virgil Carianopol, Bloc E1, Scara 1, Etaj 3, Ap. 55, Caracal.
    Citeşte mai multe despre:   arhiva jurnalul,   bucuresti,   pensionarilor

    Serviciul de email marketing furnizat de