x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Seat Exeo, descendent de la Ingolstadt

Seat Exeo, descendent de la Ingolstadt

de Dragos Stoica    |    05 Iul 2009   •   00:00
Seat Exeo, descendent de la Ingolstadt

Sedanul de clasă medie al producătorului spaniol are pedigree de altă firmă, fiind construit pe fosta platformă de Audi A4. Diferită faţă de predecesor mai mult prin forma farurilor, stopurilor şi a grilei frontale, Exeo într-adevăr arată bine, dar toată lumea se gândeşte imediat şi inevitabil la Audi.



Audi A4 redivivus! Aşa s-ar putea caracteriza mai simplu noul sedan lansat de Seat în primăvara acestui an, deoarece lui Exeo îi va fi aproape imposibil să se desprindă cu adevărat de ascendenţa în familia de la Ingolstadt.

AVANTAJ.
Construit pe platforma lui Audi A4 din anii 2001-2007, Seat Exeo poate da lovitura prin faptul că maşina prezentată acum pe segment mediu se trage direct din clasa premium, diferenţa urmând să fie dată în primul rând de preţul de achiziţie mai scăzut. Pentru realizarea sa, grupul Volkswagen a demontat întreaga linie de la uzina de la Ingolstadt, transferând-o apoi în Spania, la Martorell.

La exterior, diferenţele notabile faţă de A4 sunt formele date farurilor şi stopurilor, precum şi grila frontală, personalizată în stilul Seat. Dincolo de ceea ce vede ochiul, există totuşi câteva modificări care trebuie menţionate. Una dintre cele mai importante schimbări este prezenţa unei punţi noi spate multilink, cu suspensie cu roţi indepedente. Totodată, toate modelele Exeo sunt prevăzute din standard cu cutii manuale în şase trepte, fiind disponibile şi două transmisii automate, Multitronic şi Tiptronic (comandă secvenţială), existând şi tracţiune integrală. Modelul testat prin intermediul Porsche Bucureşti Aviaţiei a fost dotat cu un motor 1.8 litri TSI (150 CP), iar maşina a impresionat prin ţinuta de drum şi modul fericit cum platforma se îmbină cu sistemele de tracţiune şi direcţie.

Cinci motorizări de top
În afara modelului testat, Exeo beneficiază de alte două propulsoare pe benzină, 1.6 litri (102 CP) şi "bomba" 2.0 TSI (200 CP), precum şi de două TDI-uri, ambele de 2.0 litri, de 140 CP şi 170 CP. Echiparea standard este supergeneroasă în privinţa siguranţei active (ABS, TCS, EBA, ESP), dar şi a celei pasive, existând nu mai puţin de şapte airbaguri. De asemenea, de remarcat este şi sistemul multimedia de tip MMI, cu comutator rotativ, în timp ce ecranul LCD are două sloturi pentru carduri SD, care pot primi, fiecare, câte un card de 32 GB. De asemenea, sunt oferite conexiuni de tip USB şi pentru iPod. Cea mai ieftină versiune pleacă de la 18.837 de euro (TVA inclus), Exeo putând ajunge însă până la 25.118, iar importatorul oferă o garanţie de doi ani, fără limită de kilometri.

×
Subiecte în articol: auto exeo