x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Spectacolul electrocasnicelor de la Berlin

Spectacolul electrocasnicelor de la Berlin

de Otilia Vintilă-Bolchiş    |    16 Oct 2008   •   00:00

Ecran de 1cm lăţime, frigider cu iPod încorporat, masă care răceşte alimentele – produse impresionante ce au atras atenţia la ediţia din acest an.



Ecran de 1cm lăţime, frigider cu iPod încorporat, masă care răceşte alimentele – produse impresionante ce au atras atenţia la ediţia din acest an.

IFA Berlin – cel mai important eveniment mondial destinat industriei electronicelor, telecomunicaţiilor şi unei părţi din industria de IT şi-a închis la 3 septembrie porţile lăsând în urmă o mulţime de concluzii ce reprezintă în fapt actualele caracteristici ale pieţei de profil. Anul 2008 este unul de cumpănă pentru eveniment, graţie introducerii pe lista de produse luate "în vizor", a electrocasnicelor despre care se ştie deja că "fac senzaţie" pe oriunde sunt expuse, graţie interesului mare pe care îl suscită şi impresionantelor tehnologii găsite pentru ele, menite să uşureze viaţa de zi cu zi.

Am adunat în rândurile de mai jos, câteva dintre cele ce au surprins la reprezentaţia din acest an.

ENTERTAINMENT

Sistemele audio-video sunt tot mai performante, este un lucru cert. Atunci când te hotărăşti să-ţi achiziţionezi un astfel de sistem a devenit aproape o necesitate să consulţi înainte o persoană avizată, tehnologia în acest caz fiind extrem de avansată. Pe drumul cel bun, desigur.

Au impresionat în acest an, dimensiunile... să le numim, imposibile. Nu de alta, dar au fost prezentate ecrane având nici mai mult nici mai puţin de 1 cm (0,4 inch) grosime. Este adevărat că exponatele de acest gen erau la stadiul de prototip însă este o dovadă clară a viitorului pas pe acest domeniu. Cu alte cuvinte, ecrane subţiri de 1 cm ne aşteaptă! Pe lângă caracteristica de extra-slim, atractivitatea din punctul de vedere al designului şi inteligenţa funcţională au completat trio-ul atributelor avute în vedere la sistemele video. Partea de inteligenţă funcţională este dedusă din particularităţi tehnologice, precum prevederea de senzori ce ajustează automat strălucirea, contrastul şi cromatica la caracteristicile de acest gen ale ambientului sau consumul redus de energie.  

Un alt mega-trend este mobilitatea, uşurinţa de a exploata la orice oră şi în orice condiţii, tehnologia. Dispozitivele mobile pentru entertainment, navigare şi comunicare au fost ultra prezente în standurile târgului.   

FOCUS PE ELECTROCASNICE
A impresionat prin dimensiunile extrem de reduse 194x132x191mm, o maşină de făcut cafea printre cele mai mici existente la acest moment. Acest micuţ dispozitiv, pe care poţi foarte bine să-l iei la subraţ, lansat de brandul WMF este şi uşor de operat, având un singur buton. Rezervorul său are apă îndeajuns numai pentru o cupă de cafea, avantajul acestui fapt fiind acela că doritorul de cafea va avea parte de o licoare magică cu adevărat fresh, cu apă proaspătă de fiecare dată.

La un moment dat este posibil să avem maşini de spălat care să nu aibă nevoie de apă deloc. La acest moment nu este nimeni care să poată afirma cu certitudine că acest aspect poate fi rezolvat. Oricum un lucru a fost demonstrat la această manifestare, se poate spăla foarte bine fără detergent. A făcut-o Levente Szabó student la Universitatea de Artă şi Design Moholy-Nagy, câştigător al competiţiei DesigbLab organizată de Electrolux!

Lucrarea sa "E-wash", o maşină de spălat rufe compactă care foloseşte în loc de detergent o plantă tradiţională indiană, a impresionat cel mai tare juriul. Locuitorii din India şi Nepal folosesc de sute de ani planta pentru spălatul rufelor.

MAI MULT DECĂT REFRIGERARE
Soluţiile de refrigerare expuse au impresionat iarăşi!

Inventivitatea şi tehnologiile înglobate au lăsat mască audienţa prezentă la spectacolul electrocasnicelor.

Din gama Mastercool de la Miele a fost prezentat un model care a surprins prin dimensiunile extrem de generoase ce pot să facă posibilă la o adică, depozitarea tuturor alimentelor adunate de prin toate cotloanele unei bucătării.

O masă frigorifică, aţi mai pomenit aşa ceva? Este unul dintre electrocasnicele cu care cei de la Gorenje au ieşit în faţă. O masă pe care să mănânci, care pe lângă faptul că arată bine are o calitate surprinzătoare, aceea de a păstra alimentele reci pe ea. Asta pentru că sub blatul lucios şi lustruit stă ascunsă o instalaţie frigorifică.

O altă apariţie inedită a venit tot din partea brandului mai sus amintit, anume frigiderul Gorenje creat pentru iPod, un frigider cu încârcător şi boxe incluse pentru iPod, licenţiat de Apple.

În felul acesta se poate asculta muzică pe parcursul pregătirii mesei, se pot căuta pe internet reţetele de mâncare preferate.

Cu o istorie care începe la 4 decembrie 1924 cu 242 de expozanţi desfăşuraţi pe o arie de 7.000 mp şi 180.000 vizitatori, evenimentul dezvăluie an de an, începând cu acest moment, ce mai e nou pe piaţa de profil şi la ce avem să ne aşteptăm în viitorul imediat. Începuturile sale au stat sub auspiciul radioului, după cum acesta reprezenta să-i spunem – singura referinţă electronică de consum – la acel moment. Târgul a evoluat odată cu vremurile, transformându-se în ceea ce este la acest moment. Cu exponate care mai de care, de la ecrane plate gigantice până la cele mai mici telefoane mobile, de la media playere mobile până la uriaşe sisteme home-cinema, IFA a prezentat fascinante vârfuri tehnologice.

TRENDURI – CONFORT, SĂNĂTATE ŞI PROTECŢIA MEDIULUI


O viaţă cât mai confortabilă cu putinţă, prepararea cu grijă a unor mâncăruri sănătoase reprezintă trendurile globale atunci când vine vorba despre electronicele şi electrocasnicele pentru acasă. Toate acestea au fost exprimate pe fondul situaţiei existente, respectiv aceea că discuţiile politice şi sociale privind emisia de CO2 şi protejarea climei au influenţat comportamentul de consum pe toate sectoarele. Aşa încât protejarea mediului a reprezentat una dintre calităţile prime ale produselor.

×