x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Taxa mică atrage rable

Taxa mică atrage rable

de Elena Stan    |    19 Noi 2008   •   00:00

Introducerea taxei de poluare auto nu şi-a atins scopul scontat, ci, din contră, a transformat România în lada de gunoi a Europei. Astfel, micşorarea taxei auto pentru maşinile mai vechi şi majorarea acesteia pentru maşinile noi a determinat invadarea ţării de maşinile second- hand, poluante.



 "Rolul taxei de înmatriculare era să împiedice ca piaţa auto să fie invadată de maşini second-hand, dar acest lucru s-a întâmplat, iar industria auto este grav afectată. Mă întristează că ceea ce am spus că o să se întâmple s-a întâmplat", a explicat premierul Călin Popescu Tăriceanu. Mai mult, Premierul a acuzat Registrul Auto Român (RAR) că nu respectă condiţiile de verificare tehnică a maşinilor second-hand, arătând că există numeroase informaţii conform cărora maşini care nu corespund din punct de vedere tehnic primesc viza RAR.

În replică la spusele premierului, reprezentanţii RAR au explicat că nu este vina lor că sunt importate atâtea rable, deoarece nu ei au făcut taxa aşa cum este ea acum. "Controalele noastre sunt exigente şi, mai mult, în 2008 am făcut mai multe verificări în trafic ale maşinilor decât în alţi ani. De asemenea, noi am înaintat acum o lună o propunere către Ministerul Transporturilor, Ministerul Economiei şi Ministerul Mediului care prevede ca maşinile mai vechi de şapte ani să fie verificare anual din punct de vedere al noxelor, însă nu am primit nici un răspuns", a declarat Lorena Stroe, purtătorul de cuvânt al RAR. Numărul de autovehicule mai vechi de zece ani provenite din import şi avizate de RAR a crescut de cinci ori după intrarea în vigoare a noii taxe auto, la 1 iulie, de la 14.500 de unităţi în primele şase luni la 74.000 de unităţi în intervalul iulie-octombrie.

×
Subiecte în articol: auto