x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul TopGear Exclusiv: Lansare Porsche Carrera 4

TopGear Exclusiv: Lansare Porsche Carrera 4

de TopGear    |    08 Ian 2013   •   14:57
TopGear Exclusiv: Lansare Porsche Carrera 4
Prima zi a evenimentului de lansare a versiunilor cu tracțiune integrală Porsche 911 s-a dovedit extrem de plictisitoare: plină de workshop-uri tehnice. Între timp, iată ce am aflat...

Drumul până la Les Diablerets durează mult. În primul rând, trebuie să te trezești dimineața pe la patru, să schimbi vreo două avioane, să iei o mașină de la aeroport de la Geneva și apoi să conduci vreo oră și jumătate printr-un trafic lejer, de autostradă combinat cu serpentine, spre final. Dacă ești cu adevărat neinspirat, iei o mașină foarte puternică (spre exemplu un Cayenne Turbo) și îl conduci frustrat că nu poți depăși limita de viteză fără să cunoști închisorile din Elveția de pe partea greșită a gratiilor.

Oricum, odată ce ai ajuns, ți se dezvăluie un peisaj absolut mirific. După ce lași momentul să se scufunde bine în sufletul tău păcătos de orășean penibil, oamenii par mai frumoși, iar pe fața ta se așază un zâmbet. E ca și cum cineva ar fi gândit momentul ca să primești mai calm vestea că prima zi a evenimentului de lansare a noilor Carrera 4 și Carrera 4S este rezervată informațiilor tehnice.

Iată ce am aflat azi.

1. Specificațiile motoarelor rămân aceleași ca la 911 și 911 S. Adică vom avea Carrera 4 cu 350 de cai (Coupé și Cabriolet) și vom avea Carrera 4S cu 400 de cai (Coupé și Cabriolet). Accelerațiile 0-100 diferă puțin față de ce știam până acum și diferă și în funcție de pachetul Sport Chrono. Prin urmare, avem așa:

Carrera 4 Coupé
0-100 km/h: 4,9 sec / cu PDK 4,7 sec / cu Sport Chrono 4,5 sec
Viteză maximă: 285 km/h / cu PDK 283 km/h

Carrera 4 Cabriolet
0-100 km/h: 5,1 sec / cu PDK 4,9 sec / cu Sport Chrono 4,7 sec
Viteză maximă: 282 km/h / cu PDK 280 km/h

Carrera 4S Coupé
0-100 km/h: 4,5 sec / cu PDK 4,3 sec / cu Sport Chrono 4,1 sec
Viteză maximă: 299 km/h / cu PDK 297 km/h

Carrera 4S Cabriolet
0-100 km/h: 4,7 sec / cu PDK 4,5 sec / cu Sport Chrono 4,3 sec

2. Cea mai distinctivă trăsătură a versiunilor cu tracțiune integrală vor fi aripile spate, lățite față de versiunile cu tracțiune spate cu 44 mm, câte 22 de mm în fiecare parte. Motivul nu este doar unul estetic: roțile spate sunt nu doar cu 10 mm mai late, ci sunt și depărtate, astfel încât distanța dintre ele pe puntea spate este mărită cu 42 de mm la Carrera 4 și cu 36 de mm la Carrera 4S. Desigur, modificările astea s-au făcut ca mașina să fie mai stabilă. Așa cum comenta cineva ieri pe facebook, la așa roți, așa lățime și tracțiune integrală, trebuie să fii idiot sau foarte bun ca s-o scoți de pe șosea, indiferent de suprafața de rulare. Vedem noi mâine.

3. Tracțiunea integrală este cuplată cu toate celelalte sisteme cunoscute de la Porsche: șasiu sport PASM setat să livreze forță de apăsare pe spate, PTV (Porsche Torque Vectoring, în două versiuni: PTV cu diferențiale blocabile mecanic pentru mașinile cu cutie manuală și PTV plus cu diferențiale controlate electronic pentru modele cu cutie PDK), Porsche Dynamic Chasis Control și Pachet Sport Chrono, care acum vine cu o noutate: schimbarea treptelor în jos pe modelele cu cutie manuală cu dublu ambreiaj în modul Sport Plus. Abia aștept mâine să vedem cum funcționează asta.

4. Ultima noutate: pentru clienții cu performanțe sport extreme în minte Porsche oferă acum și scaune sport cu airbag de torace integrat, construite din polimeri ranforsați cu carbon.

×
Subiecte în articol: porsche carrera 4