x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul TopGear reînvie maşinile amfibie

TopGear reînvie maşinile amfibie

de TopGear    |    17 Aug 2011   •   10:34
TopGear reînvie maşinile amfibie

Poti gasi si acum masini amfibie, produse in volume foarte mici, deci ar putea parea ciudata incercarea noastra de a reinvia ceva ce practic inca exista. Insa problema cu vehiculele din 2011 care pot intra la apa, daca e sa fim cinstiti, este ca arata ca un cur. Fie seamana cu o barca pe roti, fie cu o masina cu coca si un sistem de propulsie lipit ca o tumoare canceroasa, in partea din spate. Masinile amfibie din prezent pur si simplu nu sunt cool. Pana si TopGear  a incercat, iar rezultatele au fost jenante. Si, ca urmare, jenant de poroase. Asa ca renastem cursa de inarmare amfibiana, in speranta ca vom ajunge candva sa facem naveta si peste apa, dar cu mult mai mult stil decat o putem face acum.

Gandeste-te: strazile sunt aglomerate, orasele, blocate. Si totusi, aproape toate orasele mari din lume au un set aproape nefolosit de artere inundate care il traverseaza. In loc sa tragi la mal si sa lasi jos panza mare sau ce naiba fac marinarii de obicei, am putea folosi canalele si raurile pentru a transforma fiecare drum stresant intr-o plimbare placuta pe apa. Dar numai daca o putem face intr-o masina amfibie care nu arata de parca a fost desenata strict cu functionalul in minte si fara niciun considerent estetic, de catre oameni care poarta prea des pulovere tricotate. Daca e sa folosim arterele libere si umede, am prefera sa nu aratam ca niste tantalai in timp ce facem asta.

Exista exemple. Gibbs Aquada e functionala, testata si asteapta rezultatele oficiale in State, insa arata ca un MX-5 cu o boala genetica inca nedescoperita.
O putea merge WaterCar Python cu 100 km/h pe apa si sa accelereze rapid pe uscat, insa arata ca un camion care se imperecheaza fortat cu o barca cu vasle si in plus are propulsorul ala urias prins in spate, care arata ca o batatura metalica oribila.

Nu vrem un vehicul militar convertit, cum sunt Vee-Dub Schwimmwagen sau DUKW, vrem o masina amfibie sexi, sofisticata si utilizabila. Uite, spre exemplu, Manta (la stanga). E un monopost concept care foloseste motoare electrice si tehnologie desteapta pentru a roti rotile din spate la 90 de grade, pentru a le transforma in elici. Si arata ca o combinatie intre un supercar si un scuter de apa. Asa ca hai, se poate! Hai sa reinviem ideea unei masini amfibie cool si sa adaugam un pic de eleganta pe canalele din oras.

×