x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept

Zbor uriaş

22 Noi 2007   •   00:00

Intr-o manieră tipică Discovery, cu explicaţii cuprinzătoare şi comentarii atractive, documentarul descrie cele mai mari avioane construite pănă in prezent şi proiecte viitoare, pornind de la avioanele de pasageri pănă la cele tip satelit.

Intr-o manieră tipică Discovery, cu explicaţii cuprinzătoare şi comentarii atractive, documentarul descrie cele mai mari avioane construite pănă in prezent şi proiecte viitoare, pornind de la avioanele de pasageri pănă la cele tip satelit. Incursiunea in lumea marilor aeronave incepe cu prezentarea celor mai impozante avioane franceze Airbus, trecănd la cele care transportă mărfuri, Super Transporter, inalte căt o clădire de 12 etaje, pănă la marele avion de pasageri A380. Acesta poate transporta cel puţin 800 de persoane şi are o dotare de lux, demnă de secolul XXI.

MILITAR. Documentarul abordează şi avioanele militare: Global Hawk, Helios şi C5 Galaxy. Primele două sunt aeronave fără pilot, Global Hawk fiind primul avion care nu e pilotat nici de la sol. Acesta are stocate instrucţiunile detaliate de zbor şi poate rămăne in aer pănă la 35 de ore, detectează rachetele care il urmăresc şi, dacă este lovit, are capacitatea de a reveni singur la bază. Helios este un aparat uşor, ridicat de la sol cu o forţă egală cu cea a unui motoscuter şi menţinut in aer exclusiv de energia solară. Proiectul este finanţat de NASA şi avionul a depăşit recordul de altitudine pentru avioanele care nu sunt propulsate de rachete, ajungănd pănă in stratosferă. Spre deosebire de Global Hawk şi Helios, C5 Galaxy seamănă cu un depozit zburător, care poate transporta tancuri, elicoptere şi chiar poduri. Deşi construit la inceputul anilor ’60, C5 a fost modernizat şi este incă folosit de armata SUA.

LA EST. Documentarul nu ar fi fost insă complet fără imensul Antonov 225 al Ucrainei. Construit in 1988, el a fost ţinut in hangar după destrămarea URSS pănă in 1998. Avionul are lungimea unui teren de fotbal şi poate transporta pănă la 275 de tone. Antonov a transportat chiar şi naveta spaţială rusă, care a fost fixată pe avion. Pe viitor se preconizează că aeronava Antonov 225 va putea lansa rachete in spaţiu.

×
Subiecte în articol: pană video