Crocque monsieur este un sandviş achiziţionat de la Hipermarketul Cora Lujerului. Etichetarea lui este făcută minimal, astfel încât consumatorul nu îşi poate da seama ce mănâncă cu adevărat.
Crocque monsieur este un sandviş achiziţionat de la Hipermarketul Cora Lujerului. Etichetarea lui este făcută minimal, astfel încât consumatorul nu îşi poate da seama ce mănâncă cu adevărat.
Oricum, se vedea prin ambalaj faptul că are în compoziţie: "toast alb, şuncă, caşcaval, smântână, roşii, ardei". Mai important era de precizat care sunt ingredientele toastului, ale şuncii şi ale caşcavalului. Şi mai mult de atât, aşa era şi legal. Hotărârea de Guvern nr. 106/2002 le dă consumatorilor dreptul să afle toate ingredientele dintr-un produs. Cei mai afectaţi de etichetarea incorectă sunt alergicii care pot avea simptome deosebit de grave. De exemplu, era necesar să se precizeze dacă toastul alb conţine gluten, pentru a-i feri de cei cu celiachie de efecte nedorite. Şunca ar putea conţine şi ea proteină de soia, ingredient care este alergen. Nu este specificat din ce fel de carne este preparată şunca. Caşcavalul poate constitui o sursă importantă de sare, şi de aceea, era necesar să fie precizat procentajul acesteia. Se recomandă ca într-o zi un adult să nu consume mai mult de 6 g de sare.
Care sunt aditivii?
Printre ingredientele acestui sandviş se pot ascunde şi aditivi. Şunca este, de exemplu, un produs care pe lângă carne are nevoie de o serie de E-uri pentru a rezista în magazine. Astfel, consumatorul are dreptul să ştie ce fel de conservanţi, stabilizatori, antioxidanţi sau coloranţi au fost folosiţi pentru a putea alege în cunoştinţă de cauză. H.G. nr. 106/2002 obligă toţi agenţii economici să aibă o etichetă completă pentru toate produsele.
Citește pe Antena3.ro