x close

Pământul o ia la vale peste o bucată din Autostrada Sebeș-Turda

0
Autor: Adrian Stoica 21 Sep 2017 - 08:22
Pământul o ia la vale peste o bucată din Autostrada Sebeș-Turda
Vezi galeria foto


Problemele pe autostrăzile noastre neterminate par a fi fără sfârşit. După tronsonul  scufundat Sălişte - Cunţa de pe Autostrada Orăştie - Sibiu, care a fost inaugurat în 2014 şi închis câteva luni mai târziu pentru că solul o lua la vale, acum blestemul alunecărilor de teren a lovit şi Lotul 4 din Autostrada A10 Sebeș-Turda, între nodul Turda și nodul Decea. Potrivit celor de la Asociaţia Pro Infrastructura, în zonă a apărut  o alunecare urâtă care a angrenat nu doar dealul, ci și aliniamentul autostrăzii.

Lotul 4 din Autostrada A10 Sebeș-Turda, între nodul Turda și nodul Decea, construit de austriecii de la Porr şi având ca proiectant firma italiană Viaponte, este aproape de finalizare, având termen de deschidere a traficului, în deplină siguranţă, mijlocul lunii decembrie. Alunecarea apărută ar putea pune sub semnul întrebării deschiderea tronsonului la termenul stabilit, cu toate că firma constructoare susţine că va remedia situaţia în perioada imediat următoare respectând, totodată, termenul.

 

Trebuie consolidat versantul

Filmările realizate de Asociaţia Pro Infrastructura în zona Lacului Stejeriş demonstrează amploare alunecării. Acum trebuie executat un zid de sprijin care să stabilizeze versantul. „În zona alunecării trebuie executat un zid de sprijin care să stabilizeze versantul. Forezele vor fi mutate de la Stejeriș în acest punct și se va lucra probabil în același ritm accelerat: trei coloane forate pe zi pentru fiecare foreză, deci nouă coloane pe zi, ne-a declarat Ionuţ Ciurea, vicepreşedintele asociaţiei.

Alunecările devin o mare problemă

Potrivit lui Ionuţ Ciurea, în acest caz nu trebui căutaţi vinovaţi pentru producerea acestei situaţii. „ Strict la acest caz, era greu de depistat la studiu de fezabilitate că va apărea o asemenea problemă. Alunecarea ar fi trebuit, eventual, depistată la proiectare, la detaliile tehnice. Cumva sunt vinovaţi toţi cei implicaţi în proiect, dar e greu de spus. În Transilvania avem o mare problemă cu solul care alunecă pentru că ăsta este relieful aici. Când tai 100 de dealuri, te poţi aştepta ca unul, două să alunece ”, a precizat Ionuţ Ciurea. Poiectul iniţial prevea construcţia unui viaduct în zona Lacului Stejeriş, dar ulterior s-a renunţat la această soluţie.

A10, termen de finalizare depăşit

Constructorii s-au angajat să finalizeze totuşi lucrarea în termen. Acum Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere trebuie să aprobe soluţia tehnică pentru remedierea situaţiei, construirea unui zid de sprijin, dar trebuie să luăm în calcul şi birocraţia care este atotputernică prin instituţiile şi companiile de stat. Conform proiectului, loturile de pe Autostrada Sebeş - Turda (A10) au avut ca termen iniţial de punere în folosinţă sfârşitul anului 2016, dar pentru că multe avize au fost obţinute cu întârziere, termenul a fost depăşit.

Autostrada A10,  va conecta autostrăzile A1 (Bucureşti-Piteşti-Sibiu-Deva- Timişoara-Arad-Nădlac) şi A3 (Bucureşti-Ploieşti-Câmpia Turzii-Gilău-Borş),  legând oraşele Sebeş, Alba Iulia, Teiuş, Aiud şi Turda. Investiţia este de 420 milioane de euro, din care  85% provin din fonduri europene.

Zona alunecarii Sebes-Turda lot 4

Autostrada (A10) Sebeș-Turda:

Lot 1 - lungime 17 km;

Constructor este Asocierea Impresa Pizzarotti – Pomponio;

Cost: 541 mil. lei, fără TVA;

 

Lot 2 - lungime 24,3 km;

Constructor este Asocierea Aktor - Euroconstruct Trading;

Cost: 549 mil. lei, fără TVA;

 

Lot 3 - lungime 12,5 km;

Constructor este Asocierea Tirrena Scavi - Societa Italiana per Condotte d'Acqua;
Cost: 420 mil. lei, fără TVA;

 

Lot 4 - lungime 16,3 km;

Constructor este Asocierea Porr Construct - Porr Bau;

Cost: 470 mil. lei, fără TVA;

 

Autostrada Sebeș-Turda are o lungimea de 70 km, conectează autostrăzile existente A1 Deva-Sibiu și A3 Cluj (Gilău) - Cîmpia Turzii. Ordinele de începere pentru aceste proiect au fost date în 20 mai 2014 pentru 41 km (loturile 3 și 4) și în 2 decembrie 2014 pentru ceilalți 29km (loturile 1 și 2). Durata prevăzută era de 22 luni, din care 4 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuția lucrărilor.

 

Citeşte mai multe despre:   Autostrada Sebeș-Turda,   alunecari de teren

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Afisari: 4065


Mai multe titluri din categorie

Varujan Vosganian: Avem rezerve privind acest procent de 2% al contribuţiei de solidaritate, vom vorbi cu PSD

Varujan Vosganian: Avem rezerve privind acest procent de 2% al contribuţiei de solidaritate, vom vorbi cu PSD
Vicepreşedintele ALDE Varujan Vosganian a declarat sâmbătă, la Oradea, că Partidul Alianţa Liberalilor şi Democraţilor are rezerve în legătură cu procentul de 2% - contribuţie de solidaritate...

Control al ANAF pentru identificarea companiilor care au avut contact cu Omnia Turism

Control al ANAF pentru identificarea companiilor care au avut contact cu Omnia Turism
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală va începe în scurt timp un control pentru a identifica toate companiile care au avut contract cu Omnia Turism, control care ar putea să fie finalizat în ma...

Şedinţă operativă la Ministerul Turismului cu şefii ANAT, ANPC şi ANAF, sâmbătă

Şedinţă operativă la Ministerul Turismului cu şefii ANAT, ANPC şi ANAF, sâmbătă
Ministerul Turismului organizează sâmbătă o şedinţă operativă în vederea identificării soluţiilor pentru prevenirea şi evitarea situaţiilor similare cu cea generată de agenţia Omnia...

Banca Mondială: Economia României ar urma să crească peste potenţial în 2017 şi 2018

Banca Mondială: Economia României ar urma să crească peste potenţial în 2017 şi 2018
Economia României ar urma să crească peste potenţial în 2017 şi în 2018, a estimat Banca Mondială (BM), conform celei mai recente actualizări a raportului Economie regională, migraţie şi...

Nota de plată pentru dărnicia Guvernului aruncă la coş predictibilitatea fiscală

 Nota de plată pentru dărnicia Guvernului aruncă la coş predictibilitatea fiscală
Galerie Foto Maşina germană care porneşte la cheie în care promitea PSD să îmbarce România după câştigarea alegerilor dă rateuri din ce în ce mai des. Multe dintre măsurile incluse în...

Imigranţii din Italia generează un PIB mai mare decât al Ungariei 

Imigranţii din Italia generează un PIB mai mare decât al Ungariei 
Raportul anual privind economia imigraţiei prezentat de o organizaţie italiană în baza datelor furnizate de Banca Mondială arată că imigranţii din Italia, dintre care românii formează cea mai mare...

Românii pot să facă banking exclusiv pe mobil

Telekom România şi banca poloneză Alior Bank au lansat, ieri, Telekom Banking, un serviciu financiar care permite clienţilor să-şi deschidă un cont curent direct de pe mobil şi să beneficieze de un card de...

Primii cumpărători ai Oltchim. Chimcomplex, printre câştigători

Primii cumpărători ai Oltchim. Chimcomplex, printre câştigători
Companiile Chimcomplex Borzeşti, Dynamic Selling Group, ambele din România, şi Fondul de investiţii anglo-american White Tiger Wealth Management Ltd. au achiziţionat pachete de active ale Combinatului...

Redevenţe minime pentru zăcămintele din Marea Neagră

Redevenţe minime pentru zăcămintele din Marea Neagră
Companiile care dețin concesiuni de țiței și gaze în Marea Neagră îşi vor păstra actualul regim al redevenţelor pe toată durata contractului stabilit la semnarea acordurilor de concesiune a...

S-a stricat după doi ani! Noul pod de la Agigea, închis pentru reparaţii

S-a stricat după doi ani! Noul pod de la Agigea, închis pentru reparaţii
Noul pod de la Agigea, botezat Apolodor după numele constructorului, a fost închis pentru reparaţii după fix doi ani de la deschiderea sa, în octombrie 2015. Podul a fost un eşec major încă de la &...

Asociaţia Producătorilor de Medicamente Generice cere demisia ministrului sănătăţii

Asociaţia Producătorilor de Medicamente Generice cere demisia ministrului sănătăţii
Asociaţia Producătorilor de Medicamente Generice din România (APMGR) îi solicită premierului Mihai Tudose demiterea ministrului sănătăţii, Florian Bodog şi a preşedintelui Casei Naţionale de...

Joaca de-a fiscalitatea alungă investitorii

Joaca de-a fiscalitatea alungă investitorii
Ministerul de Finanţe lucrează din nou la o altă formulă pentru plata defalcată a TVA, după ce premierul Mihai Tudose a anunțat că split TVA va fi obligatorie doar pentru firmele aflate în insolvență sau...

Nu putem trece la euro mai devreme de 10 ani

Nu putem trece la euro mai devreme de 10 ani
România trebuie să aibă o economie sănătoasă pentru a adera la zona euro în condiţii favorabile, a declarat guvernatorul BNR, Mugur Isărescu. El a precizat că aderarea la zona euro este o ţintă...

Titularii de autorizaţii vor răspunde. Responsabili de deşeurile din construcţii

Titularii de autorizaţii vor răspunde. Responsabili de deşeurile din construcţii
Titularul unei autorizaţii de construire va fi responsabil de gestionarea deşeurilor, atingerea obiectivelor de reciclare, precum şi valorificarea acestora după ce autorităţile române vor adopta o...

Firma de familie a ministrului Turismului, abonată la programul „Laptele și milioanele”

Firma de familie a ministrului Turismului, abonată la programul „Laptele și milioanele”
Galerie Foto Cinci firme vor asigura programul „Cornul şi lapte­le” în judeţul Ialomiţa pentru următorii patru ani, pe baza unui acord-cadru de peste 22 de milioane de lei, fără TVA. Toate societăţile...
Serviciul de email marketing furnizat de