x close

Pământul o ia la vale peste o bucată din Autostrada Sebeș-Turda

0
Autor: Adrian Stoica 21 Sep 2017 - 08:22
Pământul o ia la vale peste o bucată din Autostrada Sebeș-Turda
Vezi galeria foto


Problemele pe autostrăzile noastre neterminate par a fi fără sfârşit. După tronsonul  scufundat Sălişte - Cunţa de pe Autostrada Orăştie - Sibiu, care a fost inaugurat în 2014 şi închis câteva luni mai târziu pentru că solul o lua la vale, acum blestemul alunecărilor de teren a lovit şi Lotul 4 din Autostrada A10 Sebeș-Turda, între nodul Turda și nodul Decea. Potrivit celor de la Asociaţia Pro Infrastructura, în zonă a apărut  o alunecare urâtă care a angrenat nu doar dealul, ci și aliniamentul autostrăzii.

Lotul 4 din Autostrada A10 Sebeș-Turda, între nodul Turda și nodul Decea, construit de austriecii de la Porr şi având ca proiectant firma italiană Viaponte, este aproape de finalizare, având termen de deschidere a traficului, în deplină siguranţă, mijlocul lunii decembrie. Alunecarea apărută ar putea pune sub semnul întrebării deschiderea tronsonului la termenul stabilit, cu toate că firma constructoare susţine că va remedia situaţia în perioada imediat următoare respectând, totodată, termenul.

 

Trebuie consolidat versantul

Filmările realizate de Asociaţia Pro Infrastructura în zona Lacului Stejeriş demonstrează amploare alunecării. Acum trebuie executat un zid de sprijin care să stabilizeze versantul. „În zona alunecării trebuie executat un zid de sprijin care să stabilizeze versantul. Forezele vor fi mutate de la Stejeriș în acest punct și se va lucra probabil în același ritm accelerat: trei coloane forate pe zi pentru fiecare foreză, deci nouă coloane pe zi, ne-a declarat Ionuţ Ciurea, vicepreşedintele asociaţiei.

Alunecările devin o mare problemă

Potrivit lui Ionuţ Ciurea, în acest caz nu trebui căutaţi vinovaţi pentru producerea acestei situaţii. „ Strict la acest caz, era greu de depistat la studiu de fezabilitate că va apărea o asemenea problemă. Alunecarea ar fi trebuit, eventual, depistată la proiectare, la detaliile tehnice. Cumva sunt vinovaţi toţi cei implicaţi în proiect, dar e greu de spus. În Transilvania avem o mare problemă cu solul care alunecă pentru că ăsta este relieful aici. Când tai 100 de dealuri, te poţi aştepta ca unul, două să alunece ”, a precizat Ionuţ Ciurea. Poiectul iniţial prevea construcţia unui viaduct în zona Lacului Stejeriş, dar ulterior s-a renunţat la această soluţie.

A10, termen de finalizare depăşit

Constructorii s-au angajat să finalizeze totuşi lucrarea în termen. Acum Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere trebuie să aprobe soluţia tehnică pentru remedierea situaţiei, construirea unui zid de sprijin, dar trebuie să luăm în calcul şi birocraţia care este atotputernică prin instituţiile şi companiile de stat. Conform proiectului, loturile de pe Autostrada Sebeş - Turda (A10) au avut ca termen iniţial de punere în folosinţă sfârşitul anului 2016, dar pentru că multe avize au fost obţinute cu întârziere, termenul a fost depăşit.

Autostrada A10,  va conecta autostrăzile A1 (Bucureşti-Piteşti-Sibiu-Deva- Timişoara-Arad-Nădlac) şi A3 (Bucureşti-Ploieşti-Câmpia Turzii-Gilău-Borş),  legând oraşele Sebeş, Alba Iulia, Teiuş, Aiud şi Turda. Investiţia este de 420 milioane de euro, din care  85% provin din fonduri europene.

Zona alunecarii Sebes-Turda lot 4

Autostrada (A10) Sebeș-Turda:

Lot 1 - lungime 17 km;

Constructor este Asocierea Impresa Pizzarotti – Pomponio;

Cost: 541 mil. lei, fără TVA;

 

Lot 2 - lungime 24,3 km;

Constructor este Asocierea Aktor - Euroconstruct Trading;

Cost: 549 mil. lei, fără TVA;

 

Lot 3 - lungime 12,5 km;

Constructor este Asocierea Tirrena Scavi - Societa Italiana per Condotte d'Acqua;
Cost: 420 mil. lei, fără TVA;

 

Lot 4 - lungime 16,3 km;

Constructor este Asocierea Porr Construct - Porr Bau;

Cost: 470 mil. lei, fără TVA;

 

Autostrada Sebeș-Turda are o lungimea de 70 km, conectează autostrăzile existente A1 Deva-Sibiu și A3 Cluj (Gilău) - Cîmpia Turzii. Ordinele de începere pentru aceste proiect au fost date în 20 mai 2014 pentru 41 km (loturile 3 și 4) și în 2 decembrie 2014 pentru ceilalți 29km (loturile 1 și 2). Durata prevăzută era de 22 luni, din care 4 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuția lucrărilor.

 

Citeşte mai multe despre:   Autostrada Sebeș-Turda,   alunecari de teren

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Datoria externă a României a crescut în 2017

Datoria externă a României a crescut în 2017
Datoria externă totală a crescut cu 1,39 miliarde de euro în perioada ianuarie-octombrie, iar datoria pe termen lung a însumat 69,5 miliarde de euro la 31 octombrie (73,8 la sută din totalul datoriei...

Parlament: Sumele pentru Monumentul Marii Uniri de la Alba Iulia, incluse în proiectul bugetului de stat

Parlament: Sumele pentru Monumentul Marii Uniri de la Alba Iulia, incluse în proiectul bugetului de stat
Comisiile de buget-finanţe ale Parlamentului au inclus, prin amendamente, în proiectul legii bugetului de stat sumele alocate pentru realizarea Monumentului Marii Uniri de la Alba Iulia. "E o...

Bugetul Ministerului Finanţelor Publice, redus cu 5,8 milioane lei în Comisiile reunite de buget-finanţe din Parlament

Bugetul Ministerului Finanţelor Publice, redus cu 5,8 milioane lei în Comisiile reunite de buget-finanţe din Parlament
Bugetul Ministerului Finanţelor Publice (MFP) a fost adoptat, vineri, în Comisiile reunite de buget-finanţe din Parlament cu o diminuare de 5,8 milioane lei de la cheltuieli de personal. Această scădere ...

Iuliana Andronache, revocată din funcţia de director financiar al Electrica. Mihai Darie numit pe o perioadă de 4 ani

Iuliana Andronache, revocată din funcţia de director financiar al Electrica. Mihai Darie numit pe o perioadă de 4 ani
Consiliul de Administraţie al Electrica SA a aprobat vineri revocarea Iulianei Andronache din funcţia de director financiar al Electrica SA, în locul acesteia fiind numit Mihai Darie, potrivit unui anunţ postat...

De ce nu poate receptiona CNAIR loturile de autostradă aflate in lucru

De ce nu poate receptiona CNAIR loturile de autostradă aflate in lucru
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va recepţiona lucrările numai dacă proiectele şi rigorile standardelor de calitate sunt respectate de antreprenori, însă...

CEZ isi vinde aproape toate activele din Bulgaria

CEZ isi vinde aproape toate activele din Bulgaria
CEZ AS, cel mai mare producător de energie din fostele state comuniste, astazi membre UE, a primit aprobarea Comisiei antimonopol din Bulgaria pentru a-şi vinde termocentrala din Varna companiei bulgare Sigda....

Tranzacţia anului în Europa valoreaza opt miliarde de dolari

Tranzacţia anului în Europa valoreaza opt miliarde de dolari
Firma americană de private equity KKR & Co a achiziţionat divizia de margarină şi produse tartinabile a grupului anglo-olandez Unilever, pentru 8,1 miliarde de dolari (6,83 miliarde de euro), au anunţat cele...

Falimentele Astra, Forte, Carpatica au înghiţit 370 mil. lei

 Falimentele Astra, Forte, Carpatica au înghiţit 370 mil. lei
Până la începutul lunii decembrie, falimentele celor trei companii de asigurări, Astra Asigurări, Forte Asigurări şi Carpatica Asig, au costat 368,9 milioane de lei. Potrivit Fondului de Garantare a...

Rămânem primitivii Europei, deşi economia duduie

Rămânem primitivii Europei, deşi economia duduie
România poate avea economia cu cel mai rapid ritm de creştere din Uniunea Europeană, dar de asemenea nu are rival la cel mai puţin flatant indicator: deprivarea socială, se arată într-o analiză...

Fondul de rezervă al Guvernului a rămas pe ZERO

Fondul de rezervă al Guvernului a rămas pe ZERO
Fondul de rezervă al Guvernului a rămas fără fonduri după ce bugetul Ministerului pentru Românii de Pretutindeni şi cel al Societăţii Române de Radiodifuziune (SRR) au primit cât trei milioane...

Ungaria vrea să atragă compania Tesla cu reduceri de taxe şi facilităţi

Ungaria vrea să atragă compania Tesla cu reduceri de taxe şi facilităţi
Aflat in vizita prin Silicon Valey, ministrul ungar de Externe, Peter Szijjarto, s-a întâlnit cu mai mulţi directori ai producătorului american de vehicule electrice Tesla, carora le-a prezentat reducerile...

Aproximativ 15.700 de medici români lucrează în străinătate

Aproximativ 15.700 de medici români lucrează în străinătate
Aproximativ 15.700 de medici români lucrează în străinătate, conform un studiu realizat de Asociaţia Română pentru Promovarea Sănătăţii (ARPS).   "În sistemul medical,...

Contracte de milioane fără licitaţie pentru firma fostului senator Ion Toma

Contracte de milioane fără licitaţie pentru firma fostului senator Ion Toma
Firma fostului senator Ion Toma a câştigat fără licitaţie un contract de şase milioane de lei pentru modernizarea unor uliţe dintr-o comună teleormăneană. SC SCADT SA din Slatina s-a remarcat în...

Ministerul pentru Mediul de Afaceri lucrează la Legea Lobby-ului

Ministerul pentru Mediul de Afaceri lucrează la Legea Lobby-ului
Ministerul pentru Mediul de Afaceri lucrează la un proiect pentru o lege a lobby-ului, care ar putea fi finalizat în prima perioadă a anului următor, a anunțat Darius Vodă, director adjunct în minister....

Statele Unite marcheaza sfarsitul „neutralitatii internetului”!

Statele Unite marcheaza sfarsitul „neutralitatii internetului”!
Comisia federala americana a comunicatiilor (FCC) a pus capat principiului "neutralitatii internetului", pe motiv ca franeaza investiile si inovatia, decizie care amplifica temerile aparitiei unui...
Serviciul de email marketing furnizat de