x close

COTAR amenință că transportatorii vor cumpăra combustibili din afara țării

0
11 Aug 2017 - 20:00
COTAR amenință că transportatorii vor cumpăra combustibili din afara țării Christian Silva/Intact Images


Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) atrage atenţia membrilor Guvernului României să reevalueze măsura de creştere a accizei la motorină şi benzină, se arată într-un comunicat. 

"Rugăm Guvernul să refacă toate calculele, referitor la impactul pe care îl va avea această măsură asupra economiei României, deoarece s-ar putea crea probleme grave în toate sectoarele economiei, dar şi scăderi semnificative la vânzările de carburant în ţară, deci şi scăderi ale sumelor încasate la bugetul statului, deoarece există posibilitatea de a alimenta în ţările vecine. Există precedent în acest sens, iar datoria recentă a demonstrat că o astfel de creştere a preţurilor generează scăderi şi nu creşteri la bugetul de stat", potrivit comunicatului. 

De asemenea, COTAR a solicitat premierului să analizeze situaţia din 2014, când statul român ar fi trebuit să încaseze circa 50 de milioane de euro lunar din supra-acciză. 

"Printr-o adresă către Primul Ministru, am cerut să analizaţi situaţia din anul 2014, când statul român ar fi trebuit să încaseze 50,6 milioane de euro lunar din supra-acciză, din care circa 36 de milioane de euro din acciza suplimentară la motorină şi aproape 15 milioane de euro din acciza suplimentară la benzină, dar s-au încasat lunar cu aproape 11 milioane de euro mai puţin decât în perioada anterioară creşterii accizelor: cu 3 milioane de euro mai puţin la motorină şi cu 8 milioane de euro mai puţin la benzină. Institutul Naţional de Statistică indica o scădere de 18,5% a valorii carburantului vândut în România, în iulie 2014", a declarat Vasile Ştefănescu, preşedinte COTAR. 

Potrivit transportatorilor, o creştere a accizei la motorină şi benzină cu 45,22 bani (acciza + TVA) pentru fiecare litru îi va determina pe transportatorii care efectuează curse internaţionale, atât pentru transporturile de marfă, cât şi de persoane, să alimenteze în afara ţării, aşa cum s-a mai întâmplat în perioadele în care carburantul a fost mai scump în România. 

Pe de altă parte COTAR susţine că transporturile de marfă sau de persoane de pe teritoriul României se vor scumpi, astfel încât vor genera creşteri ale preţurilor mărfurilor, produselor finite şi materiei prime, de unde vor fi generate şi creşteri ale preţurilor de producţie şi creşteri de preţuri ale mărfurilor la raft. Astfel, puterea de cumpărare va înregistra o scădere, ceea ce va duce la scăderea nivelului de trai al românilor, scădere economică pe termen mediu şi lung, falimente în lanţ pentru producători, distribuitori şi micii întreprinzători. 

"În România, consumul anual de carburant este de aproximativ 7 miliarde de litri, dintre care 5 miliarde de litri de motorină şi 2 miliarde de litri de benzină, astfel încât, suma colectată suplimentar ar trebui să se ridice la peste 3 miliarde de lei, dar nu se poate garanta faptul că se va menţine nivelul consumului de motorină şi benzină din acest moment. Din datele înregistrate în perioadele anterioare, se poate estima o reorientare a circa 70% din alimentările actuale ale transportatorilor internaţionali de pe teritoriul României către alte state europene, care au preţuri mai mici. Acest lucru ar putea genera un adevărat dezastru pentru economia României, pentru că vânzările de carburant ar scădea, colectarea accizei va fi mult mai mică decât în prezent, însă preţurile vor creşte pentru toate produsele şi serviciile, menţinând un trend descendent al puterii de cumpărare şi, deci, al nivelului de trai în România", se mai spune în comunicat. 

COTAR menţionează că de această măsură vor fi afectaţi şi românii care călătoresc în ţară cu autocare şi microbuze. 

"Vor fi afectaţi de această măsură şi românii care călătoresc în ţară cu autocare şi microbuze, deoarece firmele care fac transport rutier de persoane vor fi obligate să majoreze preţurile biletelor. În această privinţă, mai trebuie specificat faptul că deja statul face concurenţă neloială transportatorilor rutieri de persoane, prin subvenţionarea cu peste 80% a CFR Călători şi a operatorilor privaţi de transport feroviar de persoane, la care s-au adăugat, de la începutul acestui an, călătoriile gratuite pentru 450.000 de studenţi, suportate din bugetul statului, care doar la CFR Călători aduc circa 18 milioane de lei lunar. În aceste condiţii, o creştere a accizei la motorină va îndrepta către faliment mai multe firme de transport, ceea ce înseamnă alte scăderi pentru bugetul statului şi, deci, pentru economia României", conform documentului citat. AGERPRES


 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Afisari: 1088


Mai multe titluri din categorie

Stabilirea modelul cererii pentru restituirea taxei auto, pe ultima 100 de metri

Stabilirea modelul cererii pentru restituirea taxei auto, pe ultima 100 de metri
Ministerul Finanţelor are termen până marţi, 22 august, să  stabilească modelul cererii pe care vor trebui să o completeze şoferii pentru recuperarea taxei de poluare sau a taxei privind emisiile...

MFP: Obligativitatea plăţii defalcate a TVA se amână cu trei luni

MFP: Obligativitatea plăţii defalcate a TVA se amână cu trei luni
Obligativitatea plăţii defalcate a TVA se amână cu trei luni, respectiv până la 1 ianuarie 2018, însă persoanele care optează pentru aplicarea acestui sistem în perioada 1 octombrie - 31...

Scumpirea traiului ne dă frisoane

Scumpirea traiului ne dă frisoane
Posibilitatea creşterii costului de trai în următorul an reprezintă o îngrijorare pentru 29% dintre români, iar 15% dintre cei chestionaţi sunt îngrijoraţi că şi-ar putea pierde locul de mu...

Puştiul de la Nuclearelectrica, asociat cu nume grele

Puştiul de la Nuclearelectrica, asociat cu nume grele
Numirile politice la conducerea companiilor de stat reprezintă o stare de fapt, acceptată tacit şi perpetuată de toate guvernările. Nu putea face excepţie nici Nuclearelectrica, unde Cristian Romulus Anton, un...

Isărescu se răsfaţă cu icre negre

Isărescu se răsfaţă cu icre negre
Banca Naţională a României (BNR) cumpără peşte şi produse din peşte în valoare de 367.795 lei, potrivit unui anunţ publicat pe SEAP. Meniul ce va fi împărţit între locaţiile de pe str....

CE pune lupa pe practicile neloiale ale marilor retaileri agroalimentari

CE pune lupa pe practicile neloiale ale marilor retaileri agroalimentari
Comisia Europeană a anunţat că va demarat o procedură de consultare publică la nivel european privind modul în care lanţul de aprovizionare cu alimente din UE poate deveni mai echitabil, se precizează...

Majorările de salarii se duc majoritar pe importuri

Majorările de salarii se duc majoritar pe importuri
România a înregistrat cea mai mare creştere economică din toate ţările UE, în primul semestru din acest an.În această perioadă economia românescă a avansat cu 5,7%, comparativ cu...

Armata IMM-urilor cotizează la stat cu mai mulţi bani decât granzii economiei

Armata IMM-urilor cotizează la stat cu mai mulţi bani decât granzii economiei
Sunt sau nu sunt companiile încadrate în categoria marilor contribuabili mai importante pentru economia naţională decât firmele mici şi mijlocii?  Din datele ANAF rezultă că nu. Taxele şi...

Ilan Laufer: Vom lansa luni programul de microindustrializare; bugetul pentru acest an este de 75 de milioane de lei

Ilan Laufer: Vom lansa luni programul de microindustrializare; bugetul pentru acest an este de 75 de milioane de lei
Companiile vor putea primi un grant maxim de 450.000 de lei în cadrul programului de microindustrializare ce va fi lansat lansat luni, 21 august, bugetul pentru anul acesta fiind de aproape 75 de milioane de lei,...

Harta parcurilor industriale. Jumătate din platformele industriale ale României sunt goale

Harta parcurilor industriale. Jumătate din platformele industriale ale României sunt goale
România are 74 de parcuri industriale, însă puţine şi-au atins obiectivele pentru care au fost înfiinţate. Numărul lor s-ar putea reduce în viitor, având în vedere că pentru...

Cât pierzi dacă îți ții economiile în depozite

Cât pierzi dacă îți ții economiile în depozite
Cine vrea să-şi ţină banii la bancă, pentru numai trei luni, trebuie să fie foarte atent la comisioanele de retragere pe care le practică instituţiile de credit, deoarece are toate şansele să plece acasă cu ma...

Scandalul ouălor contaminate, un dezastru pentru Olanda însă o ocazie pe care rivalii o vor exploata

Scandalul ouălor contaminate, un dezastru pentru Olanda însă o ocazie pe care rivalii o vor exploata
Scandalul privind ouăle contaminate cu o substanţă toxică denumită fipronil, descoperite în 17 state europene, va afecta schimburile comerciale ale Olandei, principalul exportator de ouă din Europa, şi ar pu...

Investiţiile străine directe, în picaj în S1/2017

Investiţiile străine directe, în picaj în S1/2017
Investiţiile străine directe (ISD)au scăzut cu 13,32% în primele şase luni din acest an, comparativ cu perioada similară din 2016, la 1,841 miliarde euro, potrivit unui comunicat al Băncii Naţionale a...

Cele mai amuzante nume de firme din România

Cele mai amuzante nume de firme din România
Românii dau dovadă de imaginaţie şi atunci când se hotărăsc să devină afacerişti. Aşa se face că la Registrul Comerţului sunt înregistrate sute de firme cu nume care mai de care mai ciudate...

Statul, tot mai dator: achită dobânzi de 1,2 milioane lei/oră

Statul, tot mai dator: achită dobânzi de 1,2 milioane lei/oră
Statul român se afundă tot mai mult în datorii. Ministerul de Finanţe trebuie să împrumute în acest an 74 de miliarde de lei, din care 50 de miliarde de lei sunt necesari numai pentru...
Serviciul de email marketing furnizat de