x close

COTAR amenință că transportatorii vor cumpăra combustibili din afara țării

0
11 Aug 2017 - 20:00
COTAR amenință că transportatorii vor cumpăra combustibili din afara țării Christian Silva/Intact Images


Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) atrage atenţia membrilor Guvernului României să reevalueze măsura de creştere a accizei la motorină şi benzină, se arată într-un comunicat. 

"Rugăm Guvernul să refacă toate calculele, referitor la impactul pe care îl va avea această măsură asupra economiei României, deoarece s-ar putea crea probleme grave în toate sectoarele economiei, dar şi scăderi semnificative la vânzările de carburant în ţară, deci şi scăderi ale sumelor încasate la bugetul statului, deoarece există posibilitatea de a alimenta în ţările vecine. Există precedent în acest sens, iar datoria recentă a demonstrat că o astfel de creştere a preţurilor generează scăderi şi nu creşteri la bugetul de stat", potrivit comunicatului. 

De asemenea, COTAR a solicitat premierului să analizeze situaţia din 2014, când statul român ar fi trebuit să încaseze circa 50 de milioane de euro lunar din supra-acciză. 

"Printr-o adresă către Primul Ministru, am cerut să analizaţi situaţia din anul 2014, când statul român ar fi trebuit să încaseze 50,6 milioane de euro lunar din supra-acciză, din care circa 36 de milioane de euro din acciza suplimentară la motorină şi aproape 15 milioane de euro din acciza suplimentară la benzină, dar s-au încasat lunar cu aproape 11 milioane de euro mai puţin decât în perioada anterioară creşterii accizelor: cu 3 milioane de euro mai puţin la motorină şi cu 8 milioane de euro mai puţin la benzină. Institutul Naţional de Statistică indica o scădere de 18,5% a valorii carburantului vândut în România, în iulie 2014", a declarat Vasile Ştefănescu, preşedinte COTAR. 

Potrivit transportatorilor, o creştere a accizei la motorină şi benzină cu 45,22 bani (acciza + TVA) pentru fiecare litru îi va determina pe transportatorii care efectuează curse internaţionale, atât pentru transporturile de marfă, cât şi de persoane, să alimenteze în afara ţării, aşa cum s-a mai întâmplat în perioadele în care carburantul a fost mai scump în România. 

Pe de altă parte COTAR susţine că transporturile de marfă sau de persoane de pe teritoriul României se vor scumpi, astfel încât vor genera creşteri ale preţurilor mărfurilor, produselor finite şi materiei prime, de unde vor fi generate şi creşteri ale preţurilor de producţie şi creşteri de preţuri ale mărfurilor la raft. Astfel, puterea de cumpărare va înregistra o scădere, ceea ce va duce la scăderea nivelului de trai al românilor, scădere economică pe termen mediu şi lung, falimente în lanţ pentru producători, distribuitori şi micii întreprinzători. 

"În România, consumul anual de carburant este de aproximativ 7 miliarde de litri, dintre care 5 miliarde de litri de motorină şi 2 miliarde de litri de benzină, astfel încât, suma colectată suplimentar ar trebui să se ridice la peste 3 miliarde de lei, dar nu se poate garanta faptul că se va menţine nivelul consumului de motorină şi benzină din acest moment. Din datele înregistrate în perioadele anterioare, se poate estima o reorientare a circa 70% din alimentările actuale ale transportatorilor internaţionali de pe teritoriul României către alte state europene, care au preţuri mai mici. Acest lucru ar putea genera un adevărat dezastru pentru economia României, pentru că vânzările de carburant ar scădea, colectarea accizei va fi mult mai mică decât în prezent, însă preţurile vor creşte pentru toate produsele şi serviciile, menţinând un trend descendent al puterii de cumpărare şi, deci, al nivelului de trai în România", se mai spune în comunicat. 

COTAR menţionează că de această măsură vor fi afectaţi şi românii care călătoresc în ţară cu autocare şi microbuze. 

"Vor fi afectaţi de această măsură şi românii care călătoresc în ţară cu autocare şi microbuze, deoarece firmele care fac transport rutier de persoane vor fi obligate să majoreze preţurile biletelor. În această privinţă, mai trebuie specificat faptul că deja statul face concurenţă neloială transportatorilor rutieri de persoane, prin subvenţionarea cu peste 80% a CFR Călători şi a operatorilor privaţi de transport feroviar de persoane, la care s-au adăugat, de la începutul acestui an, călătoriile gratuite pentru 450.000 de studenţi, suportate din bugetul statului, care doar la CFR Călători aduc circa 18 milioane de lei lunar. În aceste condiţii, o creştere a accizei la motorină va îndrepta către faliment mai multe firme de transport, ceea ce înseamnă alte scăderi pentru bugetul statului şi, deci, pentru economia României", conform documentului citat. AGERPRES


 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Afisari: 1530


Mai multe titluri din categorie

PAD va acoperi şi riscul de furtună şi incendiu. Poliţa se scumpeşte

PAD va acoperi şi riscul de furtună şi incendiu. Poliţa se scumpeşte
O comisie din care face parte Autoritatea de Supraveghere Financiară şi principalii actori de pe piața asigurărilor lucrează la modificarea Legii pentru asigurarea obligatorie a locuinţei. Surse din piaţa...

Split TVA ar putea aduce o procedură de infringement de la CE

Split TVA ar putea aduce o procedură de infringement de la CE
România ar putea fi subiectul unei proceduri de infringement din partea Comisiei Europene, în condițiile în care Guvernul nu a consultat autoritățile europene cu privire la implementarea sistemului...

Contracte de finanțare de 1 miliard lei pentru locuri de munca si reducerea saraciei

Contracte de finanțare de 1 miliard lei pentru locuri de munca si reducerea saraciei
Ministrul delegat pentru Fonduri Europene, doamna Rovana Plumb, a semnat contracte de finanțare ce vor fi implementate în actuala perioadă de programare, prin Programul Operațional Capital Uman (POCU)...

Trecerea heirupistă la euro va avea efect de măciucă pentru România

Trecerea heirupistă la euro va avea efect de măciucă pentru România
Galerie Foto România ar putea să adopte euro fără ca economia şi populaţia să fie pregătite să facă faţă şocului. Preşedintele Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker, a spus că toate ţările UE trebuie să adere ...

Descurajarea „importului” de muncitori non-UE, prin salarii prea mari

Descurajarea „importului” de muncitori non-UE, prin salarii prea mari
Străinii care lucrează în industria ospitalității și ar fi relativ ușor de integrat în hotelurile, barurile și restaurantele din România nu pot fi angajați în țara noastră decât pe...

Transelectrica se împrumută pentru investiţii

Transelectrica se împrumută pentru investiţii
Operatorul sistemului energetic național Transelectrica, controlat de Ministerul Economiei cu 58% din capi­tal, le transmite acționarilor că distri­buirea dividendelor suplimentare de 171 milioane lei...

Front comun: peste 95% din firme se opun splitării TVA

Front comun: peste 95% din firme se opun splitării TVA
Peste 95% din firmele private se opun introducerii plăţii defalcate a TVA pe motiv că organele fiscale nu sunt informatizate și nu au suficienți angajați pentru a putea administra această măsură. În plus,...

Pământul o ia la vale peste o bucată din Autostrada Sebeș-Turda

Pământul o ia la vale peste o bucată din Autostrada Sebeș-Turda
Video Problemele pe autostrăzile noastre neterminate par a fi fără sfârşit. După tronsonul  scufundat Sălişte - Cunţa de pe Autostrada Orăştie - Sibiu, care a fost inaugurat în 2014 şi închis...

Apel de 44 milioane euro pentru modernizarea curriculum-ului școlar și perfecționarea profesorilor, prin POCU

Apel de 44 milioane euro pentru modernizarea curriculum-ului școlar și perfecționarea profesorilor, prin POCU
Autoritatea de Management pentru POCU din cadrul MDRAPFE și Organismul Intermediar din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale au publicat varianta finală a Ghidului Solicitantului „Curriculum național pentru...

Avertisment: înfloreşte evaziunea fiscală!

Avertisment: înfloreşte evaziunea fiscală!
Scăderea încasărilor din TVA şi din accize în plin boom economic are o singură explicaţie logică: creşte evaziunea fiscală, spune Ionuţ Dumitru, preşedintele Consiliului Fiscal. Şi munca la gri, cu...

Primii 10 „valutişti” ai ţării au strâns 38 de miliarde de euro

Primii 10 „valutişti” ai ţării au strâns 38 de miliarde de euro
Anul trecut, exportatorii au fost principalii furnizori de valută ai ţării, în condiţiile în care fondurile europene atrase nu au depăşit şapte miliarde de euro, iar investiţiile străine directe au...

Ministrul Muncii: Angajaţii vor avea o creştere a salariului net de circa 4%, prin scăderea contribuţiilor de la 39,25% la 35%

Ministrul Muncii: Angajaţii vor avea o creştere a salariului net de circa 4%, prin scăderea contribuţiilor de la 39,25% la 35%
Angajaţii vor avea o creştere a salariului net de circa 4%, prin scăderea contribuţiilor de la 39,25% la 35%, începând de anul viitor, a declarat, marţi, la Antena 3, ministrul Muncii, Olguţa...

Mişa: Va fi introdusă o măsură tranzitorie care va obliga angajatorul să menţină un anumit nivel al salariului brut

Mişa: Va fi introdusă o măsură tranzitorie care va obliga angajatorul să menţină un anumit nivel al salariului brut
Ministrul Finanţelor, Ionuţ Mişa, a declarat, marţi, că Guvernul intenţionează să emită un act prin care contribuţiile vor fi transferate din sarcina angajatorului în cea a angajatului, iar salariul brut...

Gata cu camataria! 1 milion de romani raman cu paguba

Gata cu camataria! 1 milion de romani raman cu paguba
Instituţiile Financiar Nebancare, care de şase ani dau credite cu dobânzi astronomice, sunt nevoite să-şi schimbe radical modelul de business începând cu luna octombrie. Regulile impuse de BNR le ob...

“Aroganţă” de expert: cursuri de cultură generală pentru corporatişti

“Aroganţă” de expert: cursuri de cultură generală pentru corporatişti
Piaţa de cursuri, invadată de necunoscuţi care se prezintă ca experţi în diverse domenii, fără a avea expertiza declarată, mulţi dintre ei, a creat un trend al respingerii acestor oferte. O form de...
Serviciul de email marketing furnizat de