x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Cum lucrezi cu banca pe timp de COVID

Cum lucrezi cu banca pe timp de COVID

de Valentin Gros    |    25 Mar 2020   •   18:00
Cum lucrezi cu banca pe timp de COVID
Sursa foto: Poike/Getty Images/iStockphoto

Românii cu credite au posibilitatea de a obține, în această perioadă afectată de epidemia Coronavirus, amânări la plata ratelor. Băncile au deschis linii de telefon și modalități de comunicare online prin care pot fi cerute informațiile necesare. Totodată, interacțiunea cu personalul de la ghișee și manipularea de bancnote sunt de evitat, astfel că au fost concepute soluții alternative.

 

Pentru persoanele fizice care tranzacționează uzual cu BCR, banca oferă amânarea obligației de plată, la carduri de credit și overdraft, cu trei luni. După această perioadă, clienții vor relua plățile soldului (principal și dobânzi). „Soluția implică faptul că dobânzile se calculează și vor fi reportate”, au precizat oficialii băncii. Aceștia au publicat pe site un număr de telefon și au deschis o pagină online specială, unde pot fi solicitate informații pe temă.

Clienții Raiffeisen Bank, persoane fizice cu credite în derulare, au posibilitatea prevăzută deja în contracte de a opta pentru o amânare de până la trei luni la plata ratelor. „În același timp, pentru clienții care nu au o astfel de opțiune, dar doresc să beneficieze de amânare la plata ratelor, vom găsi soluții individualizate”, a anunțat banca, pe site-ul propriu, unde există un număr de telefon și o adresa de e-mail la care pot fi depuse solicitările. Societatea bancară recomandă ca în această perioadă, să fie utilizate „mai mult plățile contactless cu cardul sau telefonul în magazine, plata online securizată și prin Smart Mobile sau Raiffeisen Online”.

BRD oferă opțiunea de amânare la plată pentru 1-3 rate. Cine vrea să beneficieze de această facilitate trebuie să completeze și să trimită un formular online, urmând „a discuta măsurile potrivite” cu reprezentanții băncii.

George ține virusul la depărtare

Banca Comercială Română (BCR) a lansat o platformă numită George, prin care clienții își pot controla conturile direct de pe telefonul mobil, tabletă sau computer. Aceștia trebuie să deschidă o aplicație și să se conecteze cu nume de utilizator și coduri pe care le primesc prin e-mail și SMS.Prin intermediul aplicației, clientul are posibilitatea să efectueze operațiuni precum transferuri între conturi proprii (inclusiv schimb valutar) și transferuri în euro către bănci din Spațiul Economic European (inclusiv România), ori să trimită bani în conturile altor persoane. De asemenea, se pot achita facturi și se pot face plăți instant sau plăți inteligente prin telefon sau ceas.

 

 

×