România este destinația preferată de companii pentru organizarea conferințelor, a programelor de instruire sau motivare a angajaților. Preţul mediu plătit pentru un pachet de servicii care include cazare, masă, servicii de conferință și entertainment este de 486 de lei/angajat.
În cazul destinațiilor din străinătate, serviciile de business travel la sol (cazări, rent-a-car, transferuri) au crescut cu 17,5%, cea mai solicitată destinație fiind Germania.
Şi în ceea ce privesc vacanţe individuale, România este destinaţia numărul unu pentru români. “Zona cea mai solicitată a fost litoralul, care a generat prin creșterea de 33% un volum de vânzări de peste 9 milioane de euro, urmată de stațiunile balneare, montane și Delta Dunării, care au înregistrat o creștere de peste 100%, cu un volum total de peste 3 milioane de euro vânzări”, a declarat Lucia Morariu, preşedinte Eximtur. Aceasta a adăugat că topul celor mai vândute destinații externe în 2016 include Grecia, Turcia, Bulgaria, Spania, la mare căutare fiind și programele de tip croazieră. (D. Ivan)