V-ati gandit vreodata ca pasiunea pentru o anumita distractie se va transforma in bani frumosi mai tarziu? Modelismul feroviar reprezinta o investitie de la minimum 1.000 de euro, ce poate ajunge insa si pana la sute de mii.
Afacerea cu trenulete a fost pusa pe picioare de Mihai Craciun in 2003, dupa cumpararea in prealabil a unui domeniu pe net, unde a dezvoltat ca studiu de piata un magazin virtual cu trenulete electrice si accesorii. Business-ul a functionat insa incepand cu 2002, ca activitate conexa a unei firme de soft. Motivatia celor care au pus bazele acestei afaceri si pe care au ales-o mai apoi ca ghid pentru activitatea firmei a fost si este incercarea de a oferi clipe de relaxare atat adultilor, cat si copiilor, o alternativa la alte distractii. "Inainte de Revolutie, pe toate raioanele de jucarii se gaseau trenulete, seturi sau diferite piese sau componente. Brusc, dupa â89, acestea au disparut. Devenea din ce in ce mai greu sa-ti procuri ceva. Pentru a intelege, trebuie sa stiti ca majoritatea celor pasionati cumpara tot timpul cate ceva, un vagon, o gara, un semnal. Ducandu-ma prin Germania, cu afaceri, mai intregeam colectia. Cum mai procuram ceva, puneam piesa pe birou si ma gandeam... in timp, hob- by-ul acesta l-am transformat intr-o adevarata afacere", ne-a declarat Mihai Craciun, director general al Trainergy Modelism. In septembrie 2005, compania acestuia a fost cumparata de holdingul RTC, pastrandu-si in continuare propria identitate. Daca la inceputuri vanzarile pe aceasta piata nu depaseau cateva mii de euro, acum, pentru anul viitor societatea prognozeaza incasari de circa un milion de euro, totodata afacerea urmand sa fi extinsa in toate centrele Diverta din orasele importante din Romania.
PREMIERA MONDIALA
|
Marea noutate o reprezinta parteneriatul incheiat cu compania producatoare Tillig Modellbahnen din Germania, ce ofera pentru prima data: modele romanesti exclusive la scarile H0 si TT. La ambele scari se vor produce vagoane de calatori, vagoane de marfa si automotoare. Astfel, la scara TT, se va produce, in premiera mondiala, modelul locomotivei electrice LE5100 produsa de Electroputere Craiova si aflata in circulatie in Romania (CFR, Rompetrol, Servtrans, Softrans, GFR), Bulgaria (BDJ), Serbia (JZ) si, recent, Germania (KEG).
|