x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Un român interacţionează de 8,8 ori pe lună cu băncile. Majoritatea tranzacţiilor sunt retrageri de bani de la bancomate sau plăţi de utilităţi

Un român interacţionează de 8,8 ori pe lună cu băncile. Majoritatea tranzacţiilor sunt retrageri de bani de la bancomate sau plăţi de utilităţi

de Daniela Ivan    |    09 Iun 2013   •   15:23
Un român interacţionează de 8,8 ori pe lună cu băncile. Majoritatea tranzacţiilor sunt retrageri de bani de la bancomate sau plăţi de utilităţi

Un client are, în medie, 8,8 contacte lunare cu bancile cu care lucrează, arată un studiu al BCR, prezentat de directorul segmente de retail din BCR, Sorin Mititelu. Cea mai mare parte a contactelor sunt retrageri de numerar de la bancomate sau plăţi de utilităţi. ”Peste 57 la sută din populaţia activă din România este înrolată în sistemul bancar, iar clienţii au în medie 8,8 contacte cu o băncile, lunar. În Cehia clienţii au 15 contacte pe lună, iar în Austria 20 de contacte. Populaţia se îndreaptă către opţiunile de cont curent şi utilizarea cardurilor. Un procent de 42 la sută din totalul populaţiei foloseşte contul curent. În ceea ce priveşte achiziţiile, vedem o predilecţie către opţiuni de cont curent şi economisire”, a explicat Mititelu.

Se reia consumul
”Consumul se află pe o tendinţă de creştere, ceea ce face bine businessului de retail”, consideră Sorin Mititelui, subliniind că ”asistăm la o întoarcere lentă, dar sigură, la consum”.
Potrivit sondajului, sentimentul general al celor intervievaţi este că anul 2012 a fost mai bun decât 2011, iar peste 50 la sută dintre cei chestionaţi au o percepţie pozitivă privind evoluţia economiei.
”Există o percepţie pozitivă a consumatorului român în ceea ce priveşte dezvoltarea economică, la mai mult de 50 la sută dintre cei chestionaţi, dar 74 la sută consideră că sunt afectaţi de efectele crizei”, a spus Mititelu.

Redefinirea structurilor din teritoriu
BCR a redefinit structurile şi a procedat la o reorganizare a reţelei de funcţionare pe Zone şi Grupuri, a spus Dana Demetriad, director de reţea al băncii. Procesul de redefinire a ţinut cont de eficienţa de business a agenţiilor în structura BCR.
O agenţie deschisă într-o perioada 2008 - 2009 capta maximum 500 de clienţi, faţă de 1.000 - 1.500 anterior, în perioda de început.
”Suntem într-un proces complex de reorganizare. Din opt regiuni cum funcţiona BCR, în acest an au fost create 12 zone, nouă organizare care să asigure o proximitate geografică, prin înfiinţarea Zonelor şi a Grupurilor de unităţi. Nu mai avem sucursale judeţene, ci conceptul de Grup. Au fost create 12 zone şi 107 grupuri în care funcţionează 562 de unităţi. În Bucureşti avem trei zone. Procesul se încheie la finele lunii iunie”, a spus Demetriad.
Capitale de zone sunt Iaşi, Bacău, Cluj Napoca, Timişoara, Sibiu, Braşov, Piteşti, Craiova, Constanţa
”În această decizie am ţinut cont de o dimensiune optimizată, care să însemne o ancorare corectă în piaţa locală. Am ajuns la 562 de unităţi şi acest proces a însemnat un proces de analiză laborioasă a eficienţei sucursalelor şi 106 unităţi, care reprezintă 30 de sută din volumul de business la nivelul băncii”, a explicat Dana Demetriad. 

×
Subiecte în articol: credite bancare retrageri bancomat