Este povestea care a şocat lumea: un avion a dispărut cu toţi cei 239 de pasageri şi membri ai echipajului. Nu au existat mesaje din partea piloţilor, nici semnale care să indice o situaţie de urgenţă şi nu există o epavă a avionului. În documentarul special “Ce s-a întâmplat cu Malaysian 370?”experţii în anchete aeronautice examinează atent probele actuale şi documentele oficiale.
Acum un an...
Boeing 777 este unul dintre cele mai automatizate avioane din lume. Cursa 370 a Malaysian Airlines trebuia să treacă prin coridorul de aer ce traversează zona de nord-est deasupra golfului Thailandei, înainte de a-şi continua traseul către Beijing. Acest zbor durează aproximativ şase ore. După 20 de minute de la decolare, avionul atinge altitudinea de croazieră de 10600 de metri. Echipajul, de aici înainte, monitorizează pilotul automat până când sunt gata de aterizare. Controlorii din Kuala Lumpur urmăresc avionul doar atâta vreme cât acesta se află în spaţiul aerian malaiezian. Când avionul traversează golful Thailandei, controlorii din Vietnam preiau monitorizarea. Controlorul din Kuala Lumpur face o ultimă transmisiune la ora 1:19 am. Echipajul trebuie să contacteze controlorii vietnamezi în mai puţin de un minut. Însă, cursa 370 nu a trasmis nici un semnal nici după 19 minute mai târziu. Avionul a dispărut fără urmă.
Ce s-a întâmplat? Eroare umană? Avionul a fost deturnat? Incendiu la bord? Depresurizare? Sau ceva mult mai sumbru?
În acest documentar, cei mai buni experţi analizează o varietate de teorii încercând să explice ce s-ar fi putut întâmpla.
Malcolm Brenner, recunoscut ca unul dintre experţii internaţionali de seamă în determinarea cauzelor dezastrelor aviatice, spune: ”Acest accident a captat atenţia lumii cum nu am văzut în 40 de ani de carieră în aviaţie.”
Descoperiri surprinzătoare
O echipă londoneză a realizat o descoperire surprinzătoare examinând datele din satelit care sugerează că avionul a zburat mai multe ore după pierderea contactului cu turnul de control. Analiza atentă a probelor a revelat că zborul 370 a executat trei ture înainte de ultima comunicare prin radio, mai întâi o tură spre stânga, apoi încă două, îndreptând avionul spre vest, apoi spre sud înspre Antarctica. Pentru Malcolm Brenner, aceste ture sugerează că cineva din cockpit a deviat intenţionat avionul de la cursa stabilită. Luând în considerare toate probele, echipa de experţi încearcă să stabilească ce ar fi putut provoca avionul să traverseze oceanul Indian.