Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Premieră mondială în ştiinţă: Cercetătorii au creat celulele injectabile care omoară cancerul!

04 Ian 2013   •   15:49

Cercetătorii au creat celule care, odată injectate în organismul pacienţilor, sunt capabile să omoare cancerul! Descoperirea aparţine unui grup de oameni de ştiinţă din Japonia, scrie Daily Mail.

Experţii de la centrul de cercetare Riken din Japonia au denumit aceste celule limfocite T ucigașe. Aceste celule apar și în mod natural în organismul uman, însă într-un număr prea mic, iar specialiștii speră că prin injectarea lor în cantități mari să ajute sistemul imunitar.

Pentru a putea fi create, cercetătorii au reprogramat aceste limfocite T specializate în uciderea unui anumit tip de cancer în alt tip de celulă, denumită celulă stem pluripotentă indusă (celulă iPS).

Cercetările anterioare arătau că limfocitele T produse în laborator folosind metode convenţionale nu sunt eficiente în uciderea cancerului, întrucât au o durată foarte mică de viaţă, ce le limitează utilizarea în tratamente. Pentru a preveni aceste probeleme, cercetătorii japonezi au recurs la reprogramarea celulelor.

"Următorul pas este să testăm dacă aceste celule T vor ucide, într-adevăr, doar celulele canceroase, nu toate celulele. Dacă vor reuşi acest lucru, ele vor fi injectate direct în pacienţi, ca tratament. Acest lucru s-ar putea întâmpla în viitorul apropiat", a declarat Hiroshi Kawamoto,

Mai multe amanunte pe www.3dots.ro liderul studiului.