Vodafone a deschis, în Bucureşti, un nou Centru Global de Servicii, care va oferi servicii IT si de Relatii cu Clientii pentru operaţiunile grupului telecom din Marea Britanie, Germania, Italia, Spania si Irlanda. Situat în zona Bucur Obor, Vodafone Shared Services România are în prezent peste 100 angajaţi. Până la sfârşitul anului, numărul angajaţilor va depăsi 750, iar în urmatorii 3 ani se va ajunge la un numar de peste 2.000 de angajaţi, a precizat Ravinder Takkar, CEO Vodafone Romania.
Investiţia totală a VGSS, pentru dotarea şi tehnologizarea sediului, precum si pregatirea noilor angajaţi din România, este de aproximativ 5 milioane de lire sterline (6,25 milioane de Euro). Pentru acest centru, Vodafone a beneficiat şi de schema ajutorului de stat, acordat pentru crearea de locuri de muncă, suma fiind de peste 7 milioane euro, potrivit unor surse din piaţă. 'În niciun caz acest ajutor nu a fost o precondiţie pentru a deschiderea acestui centru şi a stabili operaţiunile din România. De fapt, am aflat doar de câteva zile de acest ajutor al statului, când investiţia era deja pornită de două luni şi în niciun caz nu a fost o precondiţie, chiar dacă acest ajutor a venit neaşteptat', a spus Takkar.
Prezent la eveniment, alături de premierul Victor Ponta, Ministrul pentru Societatea Informaţională, Răzvan Cotovelea, a explicat că ajutoarele de stat pentru companii corespund cerinţelor europene şi sunt aprobate de Comisia Europeană. Ministrul Cotovelea a adăugat că pentru dezvoltarea sectorului IT&C din România vor fi alocate fonduri de un miliard de euro.
Centrul "Danubius" a ajuns la 500 de angajati
Acesta este al doilea centru international de operatiuni deschis de Grupul Vodafone in Romania. Vodafone a mai deschis anul trecut si Centrul de operatiuni de retea Danubius NOC, care monitorizează şi gestionează incidentele de reţea pentru 9 operaţiuni Vodafone din Olanda, Germania, Cehia, Ungaria, Romania, Grecia, Albania, Malta si Italia, ce însumeaza 90 de milioane de utilizatori. Ca parte a NOC, Vodafone a deschis recent si un Service Operations Center, dedicat monitorizarii serviciilor M2M furnizate clienţilor globali ai Vodafone.
Concret, VSS Romania oferă suport clientilor Vodafone din Marea Britanie, Germania, Italia, Spania si Irlanda pentru solicitările legate de factură şi plăţi, administrarea conturilor şi remedierea conexiunilor de date. Ca şi canale de comunicare, asistenţa este oferită telefonic, prin chat online sau în regim de back-office. Pe zona de IT, serviciile oferite de VSS Romania constau în operaţiuni de tip “Help Desk”, pentru activitatile interne ale Vodafone Group si ale celor 5 divizii mentionate, la care se adauga managementul aplicatiilor IT si administrarea bazelor de date.
“România a fost aleasă pentru capabilităţile lingvistice dezvoltate şi talentul demonstrat al forţei sale de muncă, ceea ce asigură furnizarea de servicii de cea mai bună calitate, la costuri competitive”, a spus şi Steven McCrystal, Group Director, Shared Services, prezent la eveniment.
Tineri absolvenţi cu pregătire în IT şi vorbitori de limbi străine (germană, engleză, italiană şi spaniolă) pot aplica pentru un loc de muncă la www.vodafone.ro, secţiunea Cariere.