Un turn înalt de 131 de metri şi un mall cu 30.000 de metri pătraţi de spaţii închiriabile se vor ridica în apropierea lacului Floreasca. Clădirile-mamut vor aduce bucureştenilor blocaje imense în trafic şi poluare în loc de parcuri şi aer curat.
Un turn înalt de 131 de metri şi un mall cu 30.000 de metri pătraţi de spaţii închiriabile se vor ridica în apropierea lacului Floreasca. Clădirile-mamut vor aduce bucureştenilor blocaje imense în trafic şi poluare în loc de parcuri şi aer curat.
Cel mai înalt turn din Capitală se va numi SkyTower şi va avea 37 de etaje, unde vor funcţiona 33.000 de metri pătraţi de spaţii de birouri. Turnul va domina zona şi ar putea inunda subsolurile clădirilor din jur, aşa cum s-a întîmplat la majoritatea blocurilor de peste 20 de etaje care s-au ridicat în ultimii ani, parcă pe bandă rulantă, în Bucureşti.
Şantierul care va aduce locuitorilor din zonă praf, noroaie şi mai ales poluare se va întinde pe o suprafaţă de peste 40.000 de metri pătraţi, iar 140.000 de metri pătraţi vor fi construiţi pe verticală. Proiectul este prevăzut să se finalizeze în doi ani. Turnul va fi însoţit de un centru comercial, Promenada Mall, care se va întinde pe trei niveluri, însumînd o suprafaţă de 50.000 de metri pătraţi şi va avea peste 135 de magazine şi 1.000 de locuri de parcare.
FOST TEREN INDUSTRIAL. Terenul pe care se construieşte ansambul este pe locul fostei Fabrici de Elemente pentru Automatizări FEA. Societatea a început producţia de aparatură standard de automatizare în 1967, fabricînd aparatură sub licenţa firmei japoneze Hokushin Ltd. Din 1990 FEA s-a constituit în societate pe acţiuni. Fabrica a fost privatizată în anul 1997, fiind cum-părată de Romenergo – acţionar semnificativ fiind Alexandru Pîrvescu. Activitatea industrială a fabricii a fost oprită pe actualul amplasament. Terenul a intrat apoi în proprietatea diviziei imobiliare a Raiffeisen.
Experţii imobiliari apreciază că preţul unui metru pătrat de teren în zonă este de 1.500-2.500 de euro.
FĂRĂ PROBLEME. Surprinzător, turnul are toate avizele în regulă. “Activitatea de proiectare la Floreasca City a început încă din anul 2005, certificatul de urbanism în anul 2006, am scos apoi Planul de Urbanism Zonal, iar autorizaţia de construcţie a fost obţinută în luna februarie 2008. Construcţia propriu-zisă a fost demarată în trimestrul doi al acestui an, iar proiectul va fi livrat pe piaţă pînă la sfîrşitul anului 2010”, a declarat Ionuţ Giuglea, managing director la Raiffeisen Evolution, compania care dezvoltă proiectul imobiliar.
Trafic
Zilnic vor veni sau pleca din această locaţie peste 520 de autoturisme aparţinînd salariaţilor de la companiile care vor lucra în blocul turn. Mamutul din sticlă şi beton are o parcare dimensionată pentru 520 de locuri, ceea ce înseamnă că şirul de maşini care va pleca de aici la sfîrşit de program se va întinde pe 3,5 kilometri. Traficul va fi şi mai mult paralizat de autoturismele care vor veni sau pleca de la centrul comercial, prevăzut cu o parcare de 1.000 de autoturisme. Nu este de mirare că aici se va produce o gîtuire a traficului care va afecta zona Pipera, dar şi Calea Floreasca şi Strada Barbu Văcărescu.
Zona imobiliară
Vizavi de fosta fabrică FEA, pe Calea Floreasca se află două institute de cercetare recent privatizate. Instititutul de Cercetari Electronice, deja demolat pentru proiectul Floreasca Business Park şi Institutul de Tehnică de Calcul (ITC) încă în picioare. Un alt proiect urbanistic aprobat de Primăria Capitalei în aceeaşi zonă este dezvoltat de Industrial Export SA, pe o suprafaţă de 20 de hectare în Strada Aviatorului – Şoseaua Pipera. El are destinaţia de birouri şi locuinţe, cu înălţimea maximă a construcţiilor de 78 de metri (clădiri de pînă la P+23 E). Ansambul este situat la 1.668,7 metri sud de axa pistei Aeroportului Băneasa şi la doar 1 km est de pragul 07 al pistei.
daniela.ivan@jurnalul.ro