Misterul blocării autostrăzii Comarnic-Brașov, eșec pus în cârca lui Victor Ponta, începe să se dezlege. Mesajele trimise de Sebastian Ghiță din scorbura secretă prezintă, în Seria 6, o variantă credibilă și articulată a luptei teribile care s-a dus în cotloanele puterii pentru a îngropa proiectul susținut de Guvern. Ghiță îl devoalează pe generalul Florian Coldea ca un adversar cu o forță teribilă care a impus prin amenințare blocarea negocierilor pentru construirea autostrăzii. Aflăm că în balanța deciziei de renunțare la contract nu au cumpănit elementele concrete ale proiectului, ci o voință ocultă, impusă de ,,europeni” nenominalizați. Încă.
Povestea lui Ghiță nu pare un SF. Elemente concrete, corelate cu declarații și fapte deja cunoscute, sunt asamblate într-o structură logică în noul autodenunț. La 1 februarie 2015, Ghiță îl are ca oaspete în vila de la Cheia pe Florian Coldea. Imaginile confirmă prezența celor doi la o masă, pe terasa vilei. În acest peisaj, Ghiță susține că a avut loc o discuție tensionată în care a încercat să-l convingă pe Coldea de utilitatea proiectului. Gazda relatează că generalul, nervos, a spus că, dacă Ponta nu renunță la contract, va fi arestat. Opoziția la Autostrada Comarnic-Brașov era o decizie motivată de ,,europenii” care doreau să fie construită Autostrada Pitești-Sibiu, din fonduri UE, banii rămași fiind alocați pentru armament.
Coldea era singur la comanda SRI
La 1 februarie 2015, generalul Coldea era singur la comandă, după ce George Maior își dăduse demisia în 27 ianuarie. Ponta primise deja destule avertismente să-și bage mințile în cap în legătură cu Autostrada Zăpezii, care traversa Valea Prahovei. Prietenul Dan Șova, ministru al Transporturilor, fusese pus sub presiunea dosarului Turceni-Rovinari și obligat să demisioneze. Odiseea semnată de Uncheșelu abia începea. O campanie de denigrare a proiectului era în toi, bine dirijată de sistem. Premierul părea să-și fi terminat entuziasmul, lua în calcul să renunțe la autostradă. În 22 ianuarie 2015, declara la emisiunea ,,Invitații jurnalul.ro” că, dacă nu obține un acord cu opoziția politică din Parlament până la 15 februarie pentru autostradă, va întrerupe procedura. În afara transmisiei îmi spune că ,,toți se simt amenințati, oamenilor le este frică. Cei din CNADNR sunt terorizați”. Băsescu lansase cu un an înainte, de la Cotroceni, cuvântul demolator - ,,corupție” -, ceea ce deschidea câmpul de acțiune pentru DNA să omoare priectul prin deschidere de dosare oamenilor de decizie. În acest context plasăm demersul lui Ghiță, prieten cu Ponta, ca o ultimă încercare de a smulge de la Coldea binecuvântarea pentru autostradă. Răspunsul a venit repede. În 17 februarie 2015 se deschid dosarele împotriva familiei lui Ponta. Ghiță este și el ,,expulzat” din sistem. Ponta recunoaște mai târziu că a fost amenințat cu arestarea dacă nu renunță la autostradă. Ca să fie totul clar, pleacă prin demisie în iunie 2015 și Ioan Rus, ministrul Transporturilor. Așa s-a ,,topit ” la Cheia Autostrada Zăpezii.
Dezvăluirile - doar 2 la sută din ,,Depozitul Ghiță”
Din 4 ianuarie 2017, Parchetul General a deschis un dosar pe baza afirmațiilor lui Ghiță Sebastian. Audierea persoanelor nominalizate în serialul acuzator poate deschide calea spre o lămurire a situației. Ancheta procurorilor poate îngropa scandalul care capătă proporții de cataclism. Victor Ponta confirmă acuzațiile lui Ghiță, mai mult, spune că ele sunt doar 2 la sută din ceea ce știe fugarul. Kovesi nu comentează și a dat fuga la Inspecția Judiciară. Generalul Coldea tace. S-a sesizat în schimb Parlamentul European: Comisia pentru drepturi și libertăți de la Bruxelles urmărește evoluțiile de la București. Treaba se îngroașă!
Sebastian Ghiță, din prieten al generalului Florian Coldea, a ajuns să demaște, din poziția de fugar, abuzuri grave ale binomului SRI-DNA