Pretul de constructie a Autostrazii Brasov – Bors a fost redus de la 20 de milioane de euro pe kilometru la mai putin de jumatate. Bechtel se obliga sa reia lucrarile din toamna, iar CNADNR sa plateasca o parte din sumele datorate. Jurnalul National a relatat in urma cu o luna faptul ca Ministerul Transporturilor lua in calcul rezilierea contractului cu Bechtel. Proiectul semnat in 2003 cu compania americana pentru Autostrada Transilvania nu are insa clauze de reziliere. Compania americana poate renunta oricand, Romania nu! Pagubosul contract pe bani publici ar putea fi inchis numai in conditiile in care statul nu mai are bani pentru sustinerea proiectului. Negocierile au fost destul de dure si au durat mai bine de patru saptamani. Bechtel a fost somat sa renunte la 30% din cheltuielile indirecte. CNADNR plateste numai pentru aceste cheltuieli 1 milion de euro pe luna. Mai mult decat atat, cu pretul la care in SUA Bechtel construieste 16 benzi, in Romania se fac patru. Un kilometru de autostrada ne-a costat in jur de 20 de milioane de euro. CNADNR a platit pe 10% din lucrari 1,5 miliarde de euro, jumatate din valoarea la care a fost semnat contractul. Din cele opt sectiuni a fost finalizata una singura, cea dintre Turda si Gilau. Tronsonul a costat jumatate din toata suma alocata intregului proiect – aproape 1,5 miliarde de euro. 46 de milioane de euro este suma pe care o platim pentru utilajele care au stationat pe santier anul trecut. 70 de milioane de euro ne va costa decontaminarea depozitului de deseuri in care autostrada se loveste la Cluj. Autostrada Transilvania are, cel putin pe hartie, o lungime de 415 kilometri. Gandita in afara Coridorului IV, construita integral pe bani de la buget, Autostrada Transilvania a fost multa vreme vazuta ca "viza" Romaniei spre NATO. Dincolo de culisele politice, cert este ca proiectul semnat in 2003 cu o valoare estimata de 2,2 miliarde de euro ar fi trebuit sa fie gata in 2012. In sapte ani insa, din Autostrada Transilvania au fost inaugurati 52 de kilometri, intre Turda si Gilau.