x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator (P) ”Şcoala motivantă” – principala condiţie pentru Reducerea abandonului şcolar

(P) ”Şcoala motivantă” – principala condiţie pentru Reducerea abandonului şcolar

06 Noi 2015   •   17:32
(P) ”Şcoala motivantă” – principala condiţie pentru Reducerea abandonului şcolar


Sutele de mii de tinerii care au abandonat şcoala pot fi atraşi să se reîntoarcă în sistemul de învăţământ doar prin proiecte flexibile de tipul ”A doua şansă”, care pun accentul pe latura practică a educaţiei şi care sunt adaptate nevoilor lor. Aceasta este principala concluzie a conferinţei ”Bune practici în educaţia celor vulnerabili”, la care au participat aproape 200 de cadre didactice şi specialişti în educaţie, în contextul în care, conform datelor Eurostat, la nivelul anului 2014, 18% din tinerii de 18-24 de ani din România au părăsit de timpuriu sistemul obligatoriu de educaţie, iar în ultimii cinci ani situaţia s-a agravat.


„Şcoala-motivantă, descrisă şi de participanţi, trebuie modelată şi asumată ca viziune de către toţi actorii implicaţi în actul educaţional, pentru că într-o astfel de şcoală copiii vor veni cu bucurie, abandonul nemaifiind o opţiune. Cadrele didactice au arătat că este necesar ca programele de tipul “A doua şansă” să fie, în primul rând, personalizate în funcţie de participanţi, răspunzând nevoilor acestora de a se angaja, de a se integra în comunitate ori de fi părinţi mai buni” a declarat Daniela Vişoianu, reprezentantă a Asociaţiei C4C- Communication for Community şi preşedintă a Coaliţiei pentru Educaţie.
Conferinţa a fost organizată la Sinaia, în perioada 23-24 octombrie, de către Asociaţia C4C - Communication for Community în cadrul proiectului ”Cu mic, cu mare, din nou la şcoală”, derulat în parteneriat cu Inspectoratele Şcolare Judeţene din Gorj, Călăraşi şi Prahova. Prin acest proiect, 377 de adulţi, din 13 comunităţi din sudul ţării au reuşit să absolve cel puţin clasele primare, după cum puteţi afla din campania de informare “În căutarea şcolarilor pierduţi”. Pe 5 noiembrie, la Institutul Cervantes din Bucureşti, vor fi prezentate rezultatele proiectului, precum şi concluziile dezbaterilor de la Sinaia.
Participanţii au avut prilejul să dezbată şi aspecte legate de ce înseamnă o ”şcoală inclusivă”; managementul şcolii şi al clasei; alternativele educaţionale acreditate şi perspectiva lor asupra includerii şi diminuării riscului de abandon. Au fost prezentate, de asemenea, proiecte implementate de către organizaţii neguvernamentale precum Salvaţi Copiii, World Vision, Roma Education Fund, United Way, Amurtel şi Asociaţia ROI.
 
Persoană de contact:
Diana Vrînceanu, coordonator program „a doua șansă”
Telefon: +4 031 711 52 40, email: office@c4c.ro
website: www.4scoala.ro/www.fonduri-ue.ro

×