În Vama Veche s-a depăşit gradul de ocupare de 100%, stațiunea Mamaia a fost ocupată la capacitate maximă, iar celelalte stațiuni au fost toate aproape pline. Cel mai mare grad de ocupare îl au bazele de tratament, SPA şi wellness, unde în aceste zile nu a mai fost niciun loc liber.
Autoritatea Națională pentru Turism (ANT) mizează pe oferta balneo, pentru Litoral, după ce s-a observat că aceasta este una dintre cele mai impor-tante atracții şi asigură vânzări tot timpul anului. Cele mai cunoscute baze de tratament, SPA şi wellness sunt la Eforie Nord, Mangalia şi Mamaia, dar din ce în ce mai multe hoteluri impor-tante investesc pentru a avea aceste oferte. Apa de mare, apa sulfuroasă şi nămolul din zona Techirghiol sunt atuurile bazelor de tratament de pe Litoral. Din ce în ce mai mulți români şi străini îşi fac alegerile pentru vacanțe în funcție de aceste oferte balneo, iar sfârşitul de săptămână a demon-strat că strategia de promovare a Litoralului pe baza acestora este foarte bună, gradul de ocupare fiind de 100% în hotelurile care au şi baze de tratament.
„În structurile clasificate, în acest weekend au fost înregistrați aproape 40.000 de turişti, iar dacă vorbim despre toată capacitatea de cazare de pe Litoral, se depăşeşte acest număr. În vârf de sezon, în structurile clasificate se depăşeşte numărul de 50.000 de turişti pe zi”, explică preşedinta Autorității Naționale pentru Turism, Anca Pavel- Nedea. În prezent se aşteaptă legiferarea Sistemului Informatic de Evidență a Turiştilor, proiect realizat de ANT în parteneriat cu INS, IGPR, MAI şi SRI, care va oferi date exacte despre numărul turiştilor, în timp real. „Îmi doresc foarte mult să avem aceste date exacte, începând din 2017, astfel încât să putem lua decizii mana-geriale şi să putem face strategii în timp real. Deocamdată lucrăm îndeaproape cu Federația Patro-natelor din Turism - FPTR - şi cu Asociația Națională a Agențiilor de Turism - ANAT -, pentru a primi de la ei prognoza. Anul acesta s-a vândut foarte bine Litoralul, iar estimările arată că la sfârşitul sezonului vom înregistra cu peste 25% mai mulți turişti decât anul trecut”, mai spune Anca Nedea. Vânzările timpurii reprezintă anul acesta circa 30% din total şi au înregistrat deja o creştere cu peste 60% față de anul trecut, conform declarațiilor Corinei Martin, preşedinta Asoci-ației Litoral-Delta Dunării.
Turismul pe Litoral are foarte mult de pierdut din cauza drumurilor foarte proaste, dar şi din cauza deciziilor CNADNR de a lucra în timpul sezonului. Podul de la Agigea s-ar putea închide, de săptămâna viitoare, ceea ce ar îngreuna şi mai mult accesul spre stațiuni. Circulația este oricum îngreunată, de şapte ani, din cauza lucrărilor care nu se mai termină. Numărul turiştilor străini a scăzut dramatic şi din cauza problemelor de la Aeroportul Mihail Kogălniceanu.