x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Social Cu girofarul şi sirena, la restaurant!

Cu girofarul şi sirena, la restaurant!

de Monica Cosac    |    03 Iul 2019   •   10:52
Cu girofarul şi sirena, la restaurant!

În plină campanie naţională, prin care autorităţile din Sănătate şi-au propus să educe populaţia, astfel încât pacienţii să nu mai solicite „abuziv” ambulanţa – adică „pentru o febră de 38 de grade C, sau pentru că tuşesc, sau pentru că au o problemă acută, dar care nu le pune viaţa în pericol”, după cum explica chiar şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă (DSU), Raed Arafat – câţiva angajaţi ai Serviciului de Ambulanţă Judeţean (SAJ) Teleorman au avut nevoie de sirenă şi girofar pentru a servi o ciorbiţă de burtă la restaurant.

 

Pe data de 22 iunie, pe la prânz, cei trei membri ai unui echipajul de pe o ambulaţă aparţinând SAJ Teleorman, care se întorceau, probabil, spre casă, după ce transportaseră un pacient la un spital din Capitală, au poposit să ia masa la un restaurant din localitatea Mihăileşti, judeţul Giurgiu. Practic, angajaţii SAJ Teleorman au ţinut o ambulanţă blocată mai bine de o oră, în faţa localului, cu toate că legislaţia le interzice acest lucru. Potrivit Regulamentului Intern de funcţionare a serviciilor de ambulanţă, valabil la nivel naţional, „întregului personal care activează în cadrul SAJ Teleorman se interzice: (...) folosirea autosanitarelor/echipamentelor medicale din unitate în scopuri personale”. Acelaşi Regulament interzice, de asemenea, „plecarea în orele de program de la locul de muncă, altfel decât în interesul serviciului”. Iar, în cazul în care ambulanţierii se află în timpul liber, acestora le este interzis să închidă ambulanţele în spaţii inaccesibile sau să păstreze cheile de contact ale ambulanţelor, astfel încât să se asigure „accesul continuu la toate ambulanţele din dotarea staţiilor şi a substaţiilor”.

Mai mult, ambulanţa a fost blocată de cei trei angajaţi în jurul orelor 13:00 – 14:00, atunci când, potrivit specialiştilor, sunt cele mai multe apeluri la 112 din partea cardiacilor.

Urgenţa este pentru urgenţe!

Cu câteva luni în urmă, autorităţile din Sănătate au lansat o campanie de sensibilizare a populaţiei cu privire la „utilizarea raţională a serviciilor medicale de urgenţă”. La momentul respectiv, şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, Raed Arafat, le-a recomandat concetăţenilor, care sunt supăraţi că ambulanţa ajunge la ei chiar şi în două ore, să ceară ajutorul serviciilor de urgenţă doar în situaţiile care le pun viaţa în pericol, nu „pentru o febră de 38 de grade C, sau pentru că tuşesc, sau pentru că au o problemă acută, dar care nu le pune viaţa în pericol”.  

În contextul descris mai sus, însă, un nume ceva mai potrivit pentru campania derulată în prezent de autorităţi ar fi „Urgenţa este pentru urgenţele din stomac”, nu „Urgenţa este pentru Urgenţe”.

 

Campania „Urgenţa este pentru Urgenţe”, lansată, la începutul lunii aprilie, de Ministerul Sănătăţii şi Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă din cadrul Ministerului Afacerilor Interne este una de informare a populaţiei şi cuprinde, printre altele, două spoturi TV şi două spoturi radio, subtitrate în limba maghiară şi germană, care vor fi difuzate timp de un an.

 

×