x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept

Scrisori

20 Iun 2005   •   00:00

20 iunie 2005

Curnei Victor, Galati:
"Avem o societate comerciala si nu avem televizor. Trebuie sa platim taxa pentru televizor?"

RASPUNS: De la Electrica SA am primit urmatorul raspuns: "Taxa pentru serviciul public de radiodifuziune se incaseaza conform HG 977/2003, iar cea pentru serviciul public de televiziune se incaseaza conform HG 978/ 2003. In conformitate cu art. 3(1) din HG 977/ 2003, respectiv art 3(1) din HG 978/ 2003, persoanele juridice au obligatia sa plateasca o taxa lunara pentru serviciile publice de radiodifuziune si televiziune. Societatea domnului Curnei nu se incadreaza la art. 7 din HG 977/ 2003, respectiv art. 7 din HG 978/ 2003, unde sunt specificate societatile care beneficiaza de scutire pentru aceste servicii publice. Nedetinerea de aparate radio si tv nu constituie motiv de scutire pentru persoanele juridice".

Pavel Andreea, Suceava:
"As dori sa stiu unde pot urma cursurile unei scoli de ghizi in Bucuresti. Sunt absolventa unei facultati de limbi straine. Totodata, as dori sa dau atestatul de traducator. Ce trebuie sa fac in acest sens?"

RASPUNS: In Bucuresti exista mai multe scoli de ghizi, va puteti interesa cel mai bine pe Internet. Pentru atestatul de traducator trebuie sa va adresati la Ministerul Justitiei.

Baldescu Luminita, Valcea:
"Sunt asistent personal pentru sora mea care este handicapat gradul I din nastere, bolnava psihic, si necesita pe cineva in permanenta langa ea. Sunt angajat al primariei, iar pe anul 2005 am primit bani doar pe ianuarie si pe februarie. Mi s-a comunicat ca nu mai sunt fonduri si nu vom mai primi bani. Cum se poate rezolva aceasta problema legal?"

RASPUNS: De la Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap am aflat ca este necesar sa adresati un memoriu catre aceasta institutie, la adresa Calea Victoriei 194, Sector 1, Bucuresti, telefon: 021-212.54.38. Primariile trebuie sa-si prevada in bugetul local sume pentru plata asistentilor personali, in conformitate cu art. 6 din HGR nr. 427/2001.

Clinci Ana, Bucuresti:
"Sunt domiciliata in Strada Banu Udrea nr. 2, Bl. 6, Et. 1, Sector 3. Din luna martie nu am cui sa platesc intretinerea. Fostul administrator nu are atestat, deci i-a fost retras dreptul de a mai administra imobilul in care locuiesc. Am fost la Federatia Asociatiilor de Propietari si raspunsul lor a fost ca acest imobil nu face parte din nici o asociatie de propietari. Ce pot sa fac in acest caz?"

RASPUNS: In acest caz trebuie sa mergeti la primaria de care apartineti pentru a sesiza aceasta situatie anormala.

Ciornei Ana, Suceava:
"Sunt refugiata din URSS, locuiesc in municipiul Campulung Moldovenesc. Sunt beneficiara a Legii 189/ 2000. Conform acestei hotarari, ar fi trebuit sa mi se acorde ajutor banesc, incepand de la 1 ianuarie 2003, pentru perioada 6.09.1940 - 6.03.1945. Cu toate ca am facut adrese la casele de pensii din Suceava si de la Bucuresti, nu am primit raspuns."

RASPUNS: De la Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale am primit urmatorul raspuns: "Pentru solutionare am solicitat informatii Casei Judetene de Pensii Suceava, care, dupa verificare, ne-a furnizat urmatoarele date: «Sus-numita s-a adresat Casei Judetene de Pensii Suceava cu cererea nr. 75066/ 22.12.2003, in vederea acordarii indemnizatiei de urmas dupa sotul decedat Ciornei Toader, indemnizatie prevazuta de Legea nr. 189/2000, cu modificarile si completarile ulterioare. Urmare a examinarii actelor depuse s-a emis in data de 24.12.2003 Hotararea nr. 4225, prin care petentei i-a fost stabilita calitatea de beneficiar al Legii nr. 189/2000, drepturile fiind acordate cu luna urmatoare depunerii cererii, respectiv 1.01.2004. In baza Hotararii nr. 4225/24.12.2003, se emite decizia de pensie nr. 243510/ 12.05.2004, prin care s-a stabilit petentei o indemnizatie in cuantum de 464.270 lei. Facem precizarea ca plata se face dupa prezentarea unei declaratii pe proprie raspundere din care sa rezulte ca nu a fost intocmit un alt dosar pentru a beneficia de prevederile Legii nr. 189/2000. Intrucat nici pana la aceasta data petenta nu a prezentat declaratia solicitata, drepturile de pensie nu au fost achitate. In concluzie, o indrumam pe petenta sa prezinte Casei Judetene de Pensii Suceava aceasta declaratie, pentru a putea intra in plata drepturilor»".

Haiduc Mircea, Bucuresti:
"Am citit in ziarul dumneavoastra la data de 21.03.2005 un articol de larg interes despre locuinte. In articol domnul ministru afirma ca statul roman acorda o serie de facilitati proprietarilor care vor sa-si reabiliteze apartamentele. De aceea, eu, in calitate de proprietar, cat si administratia de locatari suntem interesati de facilitati, fie pentru repararea apartamentelor, fie pentru cele necesare repararii blocului, care a fost construit in 1911. Dar nu stim cum sa procedam pentru a beneficia de aceste facilitati. Cui trebuie sa ne adresam pentru expertiza si proiectare gratuita, pentru subventia de 25% si pentru dobanda subventionala."

RASPUNS: Potrivit specialistilor de la la Liga Asociatiilor de Proprietari - Habitat, "din pacate, facilitatile sau deducerile la impozit, referitoare la reabilitarea imobilelor, au fost suspendate incepand cu 1 ianuarie 2005, anul acesta putandu-se obtine deducerea pe impozit doar pentru investitiile din anul 2004. Il sfatuim pe domnul Haiduc sa se adreseze autoritatilor locale pentru a afla modalitatile de deducere din impozitul pe cladire si stadiul de aplicare a programului national de reabilitare termica a blocurilor".
×
Subiecte în articol: arhiva jurnalul