De asemenea, 45% dintre clienți fac achiziții online o dată pe lună iar 90% returnează doar 3% din produsele cumpărate. Totodată, 30% dintre site-urile de vânzări ofer clienților și varianta de a ridica coletul dintr-un magazin partener sau dintr-o reţea de lockere.
Preferințele pentru opțiunile de ridicare de la click&collect sunt costurile mai mici de livrare 74,1%, apropierea de locuință sau locul de muncă 72,9% și timpul mai scurt de livrare 70,4%.
59% dintre comercianţi oferă cumpărătorilor posibilitatea de a plăti online şi prin ordin de plată (OP). 70% dintre platformele online au o rată de retur mai mică de 3% din totalul produselor vândute într-o lună.
Majoritatea magazinelor online care îşi desfăşoară activitatea se află în regiunea Bucureşti - Ilfov 30%, urmată de Cluj, Hunedoara, Braşov, Dolj şi Constanţa.
Studiul a fost realizat în august - septembrie 2022.