Parchetul din Bruxelles a demarat o anchetă pentru "incitare la desfrâu" după valul de indignare apărut în rândul publicului din cauza unei reclame la un site de întâlniri care recruta studente pentru "oameni bogaţi" în apropiere de universităţile belgiene, au anunţat miercuri reprezentanţii acestei instituţii, citaţi de AFP.
"O anchetă a fost deschisă pentru a stabili dacă o campanie publicitară, 'Rich meet beautiful' (care poartă numele unui site de întâlniri online, n.r.), constituie o infracţiune penală", a anunţat Parchetul din Bruxelles, precizând că delictul prezumtiv este "incitare la desfrâu a unei persoane majore într-un loc public".
Afişul publicitar, expus pe remorca unui camion staţionat în apropiere de Universitatea Liberă din Bruxelles (ULB), a fost confiscat, şoferul camionului în cauză şi un pieton au fost audiaţi, iar Poliţia continuă să efectueze cercetări pentru "a afla cine este adevăratul responsabil pentru această campanie publicitară", a precizat Parchetul belgian într-un comunicat.
Adresându-se victimelor potenţiale cu mesajul "Salut, studentelor", controversatul afiş, ilustrat cu un bust feminin acoperit de un sutien roşu, continua astfel: "Îmbunătăţiţi-vă stilul de viaţă, ieşiţi în oraş cu un 'sugardaddy'". Afişul prezenta şi un link cu adresa unui site de întâlniri online, ce a fost lansat în urmă cu câteva săptămâni.
Această reclamă a generat un val de critici şi numeroase plângeri ce au fost depuse de publicul larg. Municipalitatea din Bruxelles a emis miercuri un ordin prin care a interzis reclama în cauză pe teritoriul capitalei belgiene.
Administratorii site-ului afirmă că vor să îi ajute pe 'sugardaddies' ('tătici de zahăr' - termen care desemnează bărbaţi în vârstă şi bogaţi, care susţin financiar tinere în schimbul unor servicii sexuale sau doar pentru a se afişa împreună în societate, n.r.) să intre în legătură cu 'sugarbabies' - 'fete de zahăr', a căror principală caracteristică pare să fie aceea că sunt tinere, frumoase, de preferat studente şi în căutarea unor mijloace de a se susţine financiar.
Contactat luni de AFP, directorul general al site-ului, norvegianul Sigurd Vedal, a declarat că doreşte să străbată toată Belgia, o ţară care reprezintă una dintre priorităţile sale comerciale, cu ajutorul a 10 camioane-reclamă în săptămânile următoare, "mai ales în apropiere de instituţiile universitare".
Mai multe plângeri, în special din partea ULB, au fost depuse la Juriul de Etică Publicitară din Belgia, un organism "autodisciplinar" din acest sector de activitate, ale cărui avize negative sunt în general respectate de reprezentanţii industriei de publicitate.
"Tot mai mulţi studenţi au dificultăţi sociale şi economice. Se ştie că fenomenul prostituţiei în studenţie câştigă teren şi iată că a apărut o companie care exploatează situaţia tristă a acestor femei tinere pentru a profita de pe urma lor!", a declarat, indignată, Opaline Meunier, preşedinta unui sindicat al studenţilor belgieni - Union des Etudiants de la Communaute Francaise (UNECOF).
"Aceste studente, cărora le este dificil să îşi plătească studiile, au nevoie de o bursă, nu de un 'sugardaddy'", a adăugat ea. AGERPRES