Jurnalul.ro Ştiri Locale Cum arată "Cârtiţa" gigant care va săpa metroul Gara de Nord - Otopeni

Cum arată "Cârtiţa" gigant care va săpa metroul Gara de Nord - Otopeni

de Redacția Jurnalul    |   

Lucrările la metroul bucureștean, Magistrala 6, care va lega Gara de Nord de Aeroportul Otopeni, vor avansa mai repede după ce au ajuns piesele "cârtiţei" gigant. Aceasta va începe forajul în mai puţin de o lună. Ministerul Transporturilor spune că linia de metrou va fi finalizată până în 2028-2029. Însă specialiști nu cred că termenele vor putea fi respectate.

Înainte de a fi aduse din Turcia în România, piesele "cârței" care va săpa tunelurile au fost supuse mai multor teste.

Este vorba despre un utilaj agabaritic, care cântărește sute de tone, și este alcătuit din mai multe piese care vor fi montate, în următoarele zile, pe șantierul Magistralei 6. Pentru ca utilajul să poată fi montat a fost necesară instalarea unei macarale uriașe, de genul celor folosite în porturi, deoarece piesele trebuie coborâte până la adâncimea necesară forării.

Lucrări de peste 10 miliarde de lei

Utilajul gigantic va fi alcătuit din 30 de piese. Acestea măsoară peste 100 de metri lungime. Cârtiţa va începe săpăturile de la staţia Tokyo, în zona centrului comercial din Băneasa, şi va ieși la suprafaţă, după 7 kilometri şi luni întregi de forat, în apropiere de actuala staţie de metrou 1 Mai, unde se va realiza joncţiunea cu Magistrala 4.

"Sfârşitul lunii martie, începutul lui aprilie va începe efectiv forajul pe firul 1. Pe măsură ce avansează în săpătură, vor aduce şi componentele celei de-a doua instalații de foraj, iar la distanță de 150-200 de metri, va începe să foreze şi cea de-a doua instalație, probabil că în luna mai", a declarat Ionel Scriosteanu, Secretar de Stat în Ministerul Transporturilor.

Alte două cârtiţe vor fi aduse pentru săpăturile de pe a doua secţiune, care se termină la aeroportul Otopeni. Pe ambele şantiere sunt firme turceşti, iar valoarea totală a lucrării se ridică la peste 10 miliarde de lei, bani din PNRR, granturi şi de la bugetul de stat.

"Termenul este 2028, în aşa fel încât de la Piaţa 1 Mai, până la aeroportul Otopeni să se poate circula, maximum, dacă mai apar elemente noi, maximum în 2029", a explicat secretarul de stat.

Specialiștii nu cred în termenul de finalizare

Experţii în infrastructură nu cred că aceste termene pot fi respectate.

"Şansele ca să mergem, în 2028, cu metroul până la Otopeni, sunt zero! Din acelaşi ciclu cu: dacă ne aducem aminte că o să mergem cu metroul ăsta, la Euro", a spus Ionuţ Ciurea, Asociația Pro Infrastructura.

În decembrie 2017, ministrul Transporturilor de atunci, Felix Stroe, promitea acest lucru în şedinţa de Guvern.

Magistrala 6 va asigura legătura directă de la Gara de Nord la Aeroportul Internațional Otopeni. Pe un traseu de 14,2 km, linia va cuprinde 12 stații de metrou, unele denumite după capitalele lumii: Tokyo, Washington, Paris sau Bruxelles, notează observatornews.ro.

Subiecte în articol: metrou magisrala 6 aeroport gara de nord
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri