Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Piața autohtonă de ciocolată a ajuns la 55,2 miliarde de lei în 2021

Piața autohtonă de ciocolată a ajuns la 55,2 miliarde de lei în 2021

Piaţa autohtonă de ciocolată se ridică la 55,2 miliarde de lei în 2021, în creștere cu 10% faţă de anul anterior, estimează un studiu KeysFin.

Totodată, vânzările de produse din ciocolată s-au majorat cu 11% în 2020, situându-se la 4,1 miliarde de lei.

"Piaţa de ciocolată a avut de suferit în 2020, iar pentru 2021 estimăm să crească cu aproximativ 10% la peste 5,2 miliarde de lei. La impactul negativ al pandemiei (în special în producţie) se adaugă şi decizia strategică a Nestle de la începutul anului 2019, de închidere a fabricii de la Timişoara. Reprezentanţii companiei invocau atunci noile tipare de consum şi deficitul de forţă de muncă, într-un mediu competitiv. Prin urmare, în 2020, Nestle şi-a modificat şi domeniul principal de activitate şi a trecut de la codul CAEN 1082 - Fabricarea produselor din cacao, a ciocolatei şi a produselor zaharoase la 4639 - Comerţ cu ridicata nespecializat de produse alimentare, băuturi şi tutun. În cadrul acestei analize, am decis să includem compania în sub-segmentul comerţ al pieţei de ciocolată pentru a putea asigura continuitatea şi consecvenţa datelor", a declarat Diana Florescu, analist economic la KeysFin.

În top conduce Kandia Dulce, care a devenit principalul jucător din piaţă în 2020, cu o cifră de afaceri de 141 milioane lei, urmată de Heidi Chocolat cu 88,8 milioane lei, RAP Confectioney SRL 66 milioane de lei, Mueller & Prietenii 32,5 milioane lei şi Marco Polo VE SRL 20 de milioane lei.

La comerț, Nestle Romania SRL s-a aflat în fruntea clasamentului, cu afaceri de 933 milioane lei, urmată de Ferrero Romania SRL 880 milioane lei, Almira Trade SRL 166,6 milioane lei, Pfeiffer & Langen Romania SRL 166 milioane lei şi Roshen One SRL 123 milioane lei.

Însă numărul salariaților a scăzut cu 18% în 2020, comparativ cu anul precedent, la 6.300 de salariaţi, şi o scădere a cheltuielilor cu personalul de 20%, la 338 milioane de lei.

Numărul de companii s-a redus cu 1% faţă de 2019, la 774 în 2020. Dintre acestea 406 au avut profit, iar 274 au înregistrat pierderi. Piața netă de ciocolată a scăzut cu 11%, ajungând la 194,6 milioane de lei,î în 2020.

Plăţile restante , inclusiv restanţe către furnizori şi stat, au ajuns la cifre record, crescând cu 54%, până la 625 milioane de lei. Restanţele faţă de furnizori au crescut alarmant cu 180%, la 192 milioane de lei. Perioada medie de plată a datoriilor curente a crescut cu 5%, ajungând la 106 zile în 2020.

Un român a consumat, în medie, 206 de grame de ciocolată pe lună în 2020, incluzând bomboane, rahat, produse zaharoase, cu 3% mai mult față de 2019. 
Totodată, la sfârşitul primului semestru din 2021, consumul mediu lunar a fost de 208 grame/persoană , iar în primul trimestru a fost de 224 grame. Consumul a crescut spectaculos față de  2016, când o persoană consuma, în medie, 157 de grame de dulciuri/lună.

 

Subiecte în articol: ciocolata
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri