Cel mai vizibil lucru a fost acela că toată cohorta de site-uri cu un conținut slab a fost aruncată în uitare, nemaiocupând locul pe primele pagini Google. Vremea textelor fără valoare, scrise doar pentru roboți, nu orientate spre ce vor utilizatorii, deja a trecut.
Acum, inteligența artificială învață tot mai profund sensul corect al conținutului, precum și intenția utilizatorului și continuă să se îmbunătățească pe secundă ce trece în acest sens. Iar pe cale de consecință și strategiile de optimizare seo trebuie să se adapteze noilor realități pe care nu le vom mai putea ignora sub nicio formă în 2023.
Datorită auto-învățarii unor noi algoritmi, în anul ce vine inteligența artificială va începe să pună în practică aceste cunoștințe pe care le dobândește, iar efectele vor fi impresionante.
Ce sunt textele de vânzare LSI?
Oamenii vin pe site-uri pentru conținut care să le fie de ajutor. Și cu cât acest conținut va răspunde mai bine, mai clar și mai rapid la solicitările pe care aceștia le au, cu atât site-ul va avea factori comportamentali mai buni și poziții mai mari în topurile de rezultate. Vechile textele SEO scrise pentru motoarele de căutare nu mai funcționează și sunt înlocuite cu texte semantice, de vânzare LSI.
LSI înseamnă Latent Semantic Index și este un termen folosit de Google pentru a înțelege relația dintre concept și termenii conținutului.
Ce sunt factorii de comportament online?
Factorii comportamentali sunt caracteristici care reflectă modul de acțiune al utilizatorului mediu pe un site/o pagină web. Ei arată cât de valoroasă este o anumită resursă în viziunea oamenilor.
Pentru prima dată, motorul de căutare Direct Hill a început să evalueze factorii comportamentali. Se colectau informații despre rata de clic a paginilor web din rezultatele căutărilor. În anii 2000, Microsoft a lansat algoritmul BrowseRank, care a luat în considerare două elemente de bază:
- dacă utilizatorul dă clic pe link-urile din resursă;
- care este durata șederii utilizatorului pe site.
Rolul factorilor comportamentali în clasamente a crescut începând din 2014, când ei au început să aibă un impact mai semnificativ asupra promovării SEO decât link-urile externe.
Algoritmii Google, Bing și alți roboți iau în considerare și acțiunile utilizatorilor în rezultatele căutării și în site-uri.
Factori comportamentali importanți în analizarea unui site comercial
Factorii comportamentali sunt de mare importanță când vorbim despre promovarea SEO
Astăzi, pentru a afișa o pagină web în TOP 10, nu mai este suficient să se introducă mecanic niște expresii cheie selectate în text și să se cumpere link-uri.
Factorii comportamentali devin tot mai importanți, deoarece pe baza lor Google, dar și alte motoare de căutare, înțeleg mult mai bine atunci când un utilizator găsește un produs potrivit pe o pagină web sau răspunsul la o întrebare pe care acesta o are. În timp, o resursă valoroasă urcă în rezultatele căutărilor efectuate de oameni.
Peste 75% dintre utilizatori dau clic pe primele trei site-uri din rezultatele căutării. Cu toate acestea , alte resurse au șanse să crească CTR-ul. Sarcina este rezolvată prin creșterea atractivității fragmentului, care este un bloc cu informații despre conținutul paginii.
De unde obțin motoarele de căutare informații despre factorii comportamentali?
Astăzi, datele vizitatorilor sunt colectate de următoarele sisteme:
1. Contoare de analiză web
Cel mai cunoscut este Google Analytics. Webmasterul se poate înregistra la aceste servicii online și poate primi un cod de încorporare pe site pentru a urmări factorii comportamentali. Așa se obțin următoarele informații:
- numărul de vizite;
- timpul total petrecut pe site;
- surse de trafic: motoare de căutare, rețele sociale, link-uri în e-mail etc.;
- numărul de tranziții interne pe paginile resursei;
- portretul publicului țintă: regiune, gen, vârstă, interese și alți parametri;
- cele mai populare pagini ale unui site analizat;
- locurile în care vizitatorii părăsesc site-ul (site bounces);
- tehnologii folosite: tipul de dispozitiv (PC, laptop, telefon mobil, tabletă), tipul de browser, rezoluția ecranului.
2. Browsere și extensii
Google Chrome analizează istoricul solicitărilor, ratele de respingere și returnare, tranzițiile interne și durata de timp petrecută pe site. Atunci când construiesc rezultatele căutării, aceștia încearcă să țină cont de caracteristicile utilizatorului (sex, vârstă, regiune, limba maternă) și nevoile sale de bază (interese, mărci preferate și categorii de produse).
3. Rezultatele căutării
Rolul cel mai semnificativ în evaluarea factorilor comportamentali îl au primul și ultimul site pe la care utilizatorul a trecut. Se consideră că dacă o persoană a încetat să se mai întoarcă la caseta de căutare, atunci există o mare probabilitate că el a găsit informațiile de interes.
Având în vedere creșterea rolului inteligenței artificiale în 2023 în materie de clasificare a paginilor web, mai ales dacă activați în domeniul comerțului online, este esențial ca să apelați la o firmă ce oferă servicii seo de înaltă calitate, precum este Digital Metrics. Intrați pe digitalmetrics.ro pentru detalii!