Legătura feroviară între Gara de Nord, din Bucureşti şi Aeroportul "Henri Coandă" ar putea deveni funcţională anul acesta, a anunţat ministrul Transporturilor, Dan Costescu. Potrivit ministrului, proiectul a fost îmbunătăţit, găsindu-se soluţii mai ieftine şi care să asigure o rută mai rapidă faţă de propunerile precedente. Ministerul vizează şi deblocarea lucrărilor la centura Bucureştiului, urmând să expropieze 79.000 de metri pătraţi, pe care sunt construite 256 de imobile.
Proiectul unei legături feroviare între Gara de Nord şi Aeroportul "Henri Coandă" face parte din angajamentele pe care Guvernul şi le-a luat pentru ca ţara noastră să poată găzdui meciuri în timpul Campionatului European de Fotbal din 2020. „Vestea bună este ca la sfârşitul acestui an, nu în 2020, această legătură cu aeroportul va fi funcţională, legătură care va permite deplasarea din Gara de Nord până la punctul de oprire în Otopeni", a spus ministrul Transporturilor, Dan Costescu, care a afirmat că noua soluţie este mai eficientă şi mai ieftină. Pentru noua rută va fi reparat podul de la Mogoşoaia şi va fi abandonată ruta prin Chitila, care avea costuri mai mari. Planurile ministerului includ o legătură feroviară şi una subterană, de metrou, care să facă legătura cu Aeroportul "Henri Coandă" până în 2020.
Exproprieri lângă centură
Tot ieri, Guvernul a anunţat că a stabilit şi indicatorii tehnico-economici pentru consolidarea versanţilor de pe DN7A, în încercarea de a debloca lucrările la centura Bucureştiului. În acest sens, Guvernul a alocat, în baza unei hotărâri, 14,1 milioane de lei care vor fi folosiţi pentru exproprieri. Potrivit purtătorului de cuvânt al Guvernului, Dan Suciu, Executivul a stabilit condiţiile pentru declanşarea procedurilor de expropriere pentru o suprafaţă totală de 78.777 de metri pătraţi, respectiv 256 de imobile. Imobilele se află pe centura Municipiului Bucureşti între A1 (Autostrada Bucureşti-Piteşti) km 55+465 şi DN7(Pasaj Chitila) şi DN2 - A2, pe raza localităţilor Chiajna, Chitila, Dragomireşti-Vale, Afumaţi, Pantelimon, Dobroeşti, Cernica, Glina din judeţul Ilfov şi sectorul 1 din municipiul Bucureşti şi sunt deţinute de 256 de persoane fizice şi juridice. "E vorba de un proiect cu o investiţie de 125 de milioane de lei, demarat în 2008, însă în 2012 a fost oprit ca urmare a rezilierii contractului cu constructorul. Rămân în executare lucrări de 66 de milioane de lei, pe care le pornim din nou anul acesta, în urma acestei Hotărâri de Guvern", a spus Dan Suciu.
Sumele destinate despăgubirilor se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, iar procedurile de expropriere vor fi efectuate de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România S.A.
Mai multe planuri legate de infrastructură au fost aprobate şi finanţate, ieri, în urma unei Hotărâri de Guvern