Jurnalul.ro Viaţă sănătoasă Umorul, o strategie eficientă pentru autopromovare în carieră

Umorul, o strategie eficientă pentru autopromovare în carieră

de Redacția Jurnalul    |   

Umorul poate fi o modalitate eficientă de a te promova în carieră, făcându-te să pari mai simpatic și mai competent, reiese dintr-un studiu recent.

Studiul, realizat de cercetători de la Imperial College Business School din Marea Britanie, a analizat impactul umorului asupra percepțiilor candidaților la un loc de muncă și antreprenorilor.

În primul studiu, cercetătorii au creat două CV-uri pentru candidați fictivi care căutau posturi de reprezentanți de vânzări. Aceste CV-uri erau identice din punct de vedere al calificărilor și al experienței, dar unul dintre ele includea umor în secțiunea privind obiectivele profesionale, în timp ce celălalt se limita la o promovare de sine directă.

Rezultatele au arătat că CV-ul cu umor a avut de trei ori mai mulți vizitatori pe site și mult mai multe contacte din partea angajatorilor.

În al doilea studiu, cercetătorii au analizat transcrierile unor interviuri simulate în care candidații au folosit fie umorbragging, fie autopromovare simplă pentru a-și descrie cel mai important moment ca patiser.

Candidatul care a folosit umorbragging a fost perceput ca fiind atât mai prietenos, cât și mai competent, ceea ce a dus la intenții de angajare mai mari în rândul participanților.

În al treilea studiu, cercetătorii au analizat discursurile din emisiunea de televiziune Shark Tank. Ei au constatat că antreprenorii care au folosit umorbragging au avut o probabilitate semnificativ mai mare de a obține o ofertă de investiție de la investitori, în comparație cu cei care nu au folosit umor sau au folosit alte forme de umor.

În al patrulea studiu, cercetătorii au confirmat că umorbragging-ul a condus la intenții de angajare mai mari decât alte forme de umor sau autopromovarea directă.

Autorii studiului sugerează că umorul poate fi o strategie eficientă de autopromovare, deoarece ajută la crearea unei imagini pozitive a persoanei.

"Umorul poate face o persoană să pară mai simpatică, cu care este mai ușor de relaționat și pare mai puțin amenințătoare", a declarat Jieun Pai, autorul principal al studiului.

Cu toate acestea, cercetătorii avertizează că umorul trebuie folosit cu atenție, deoarece poate fi perceput într-un mod negativ dacă nu este bine calibrat.

"Este important să ne asigurăm că umorul folosit este adecvat situației și publicului", a spus Pai.

Constatările au fost publicate în Personality and Social Psychology Bulletin.

(sursa: Mediafax)

 

Subiecte în articol: umor angajatori
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri