Prejudiciul pe care statul român l-a estimat în cazul Volkswagen pentru cele 105.303 inventariate ca fiind cu probleme se ridică la peste 30 de milioane de euro (123.616.827 lei), au declarat, joi, pentru AGERPRES, surse ministeriale.
Potrivit acestora, calculul a luat în considerare faptul că taxa auto a fost plătită de cumpărători pentru motorizare Euro 5, iar maşina, în realitate, avea motorizare Euro 4.
Pe de altă parte, defalcat, datele estimate de Grupul mixt de lucru înfiinţat, recent, de Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor /MMAP/ şi Ministerul Transporturilor /MT/ arată că au fost afectate: 1.944 de unităţi VW cu motorizare de 1,2 litri (prejudiciu estimat de 588.626 lei), 38.719 unităţi VW de 1,6 litri (pagubă de 24.487.635 lei) şi 64.640 unităţi VW de 2,0 litri (prejudiciu de 98.540.565 lei).
Aceleaşi surse ministeriale au precizat că statul român se va îndrepta împotriva constructorului auto pentru recuperarea pagubei, însă instrumentarea efectivă a cazului va începe numai după ce autorităţile germane vor transmite informaţiile oficiale, în perioada următoare.
"În cursul săptămânii trecute, Grupul mixt de lucru a stabilit faptul că statul se va îndrepta către constructorul auto german pentru recuperarea prejudiciului. De asemenea, Grupul de lucru a hotărât că va începe instrumentarea efectivă a cazului numai după ce autorităţile germane vor transmite tuturor statelor informaţiile oficiale, în perioada următoare', au subliniat sursele.
La începutul acestei luni, ministrul Transporturilor, Iulian Matache, a anunţat că autorităţile din România au eliberat cărţi de identitate pentru 105.000 autovehicule ale grupului Volkswagen, din care 56.000 noi la data înmatriculării şi 49.000 second-hand, iar pe stoc, la dealerii grupului se află circa 300 de autovehicule ce nu vor mai putea fi vândute până la rezolvarea problemelor.
Potrivit acestuia, cele 105.000 de maşini sunt autovehicule din Grupul Wolkswagen, respectiv Seat, Skoda, Audi şi Wolkswagen, dotate cu motoare 1.6, 1.2 şi 2.0 cu norma de poluare EURO 5 Diesel.
În plan extern, Volkswagen a anunţat că va începe, în luna ianuarie, rechemarea la service a vehiculelor echipate cu softul care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, operaţiunea urmând să fie finalizată până la sfârşitul lui 2016.
Portofoliul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.
Grupul auto german a recunoscut, recent, că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Scandalul a forţat demisia directorului general Martin Winterkorn, care a fost înlocuit cu Matthias Muller, directorul Porsche.