x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Cât de verzi sunt mașinile

0
Autor: Tudorel Muşat 15 Oct 2021 - 10:21
Cât de verzi sunt mașinile
Vezi galeria foto


Goana după depoluarea planetei este principalul scop al societății actuale, chiar și în toiul luptei cu pandemia de coronavirus. Se investesc mii de miliarde de euro, se adoptă legi draconice, se dau termene și se refac planurile giganților auto. Totul pentru a reduce cât mai repede posibil amprenta de carbon cât timp nu este prea târziu și fenomenul nu devine ireversibil. Efectele poluării se simt mai puternic de la an la an prin manifestări meteorologice extreme care curmă mii de vieți și produc pagube de zeci de miliarde de euro. Cât de ecologice sunt mașinile noi produse și cele pe care le folosim deja. Dincolo de norma Euro, care pare vetustă la acest moment, există mai multe elemente care intră în calcul atunci când definim eficiența energetică a unui automobil și relația acestuia cu mediul. La această întrebare încearcă să răspundă un ONG european, frate cu vestitul EuroNCAP, care supune noile vehicule la diverse teste și acordă diverse note. 


 

Modelul 208 a fost un pilon al gamei de modele Peugeot în ultimele două decenii.  A ajuns acum la a doua generație, adică cea din anul 2019, și face obiectul testului în echiparea cu motorul diesel common rail de 75 kW de 1,5 kW. Indice de aer curat de 5.1 demonstrează cât de eficient funcționează sistemul de reducere a emisiilor din mașină și, în special, filtrul său de particule diesel. Eficiența energetică este bună, cu un consum mediu de combustibil de 4,6 l/100 km. Emisiile de gaze cu efect de seră sunt moderate, CO2 crescând, așa cum ar fi de așteptat, în testul de mediu rece și testul de autostradă cu sarcină mare, dar cu valori dispare de mici de metan (CH4). Numai emisiile de N2O, un gaz care nu este reglementat de legislație, depășește limitele superioare într-unul dintre teste. Cu toate acestea, un rating de trei stele este o realizare credibilă pentru superminiurile Peugeot, și încă unul cu motor diesel. Un alt vechiul minion este Mazda 2. Lansat în 2002, modelul a ajuns acum la a patra generație. A fost supus testului motorul pe benzină Skyactiv de 1,5 litri. Performanță depășește așteptările. Controlul emisiilor poluante este, în general, foarte bun, cu un indice de aer curat de 5,9. Scorul este scăzut puțin prin controlul numărului de particule. Greutatea redusă a mașinii și motorul Skyactiv eficient duc la un scor de 6,9 ​​pentru eficiența energetică, ceea ce ajută mașina să obțină un rating general excelent de 3 stele și jumătate.

 

Efectul hibrid

Modelul produs la uzinele Ford din Craiova se află la vânzare în Europa din 2019. Puma este un SUV mic, bazat pe aceeași platformă ca și Fiesta. Motorul său pe benzină, cu trei cilindri, turbo, este suplimentat cu tehnologie hibridă ușoară de 48 de volți și generează 92 kW. Performanța este, în general, bună, iar mașina apare cu un rating respectabil de 3 stele. Mașina are cele mai bune performanțe în domeniul eficienței energetice și al gazelor cu efect de seră, cu indicii de 6,4 și respectiv 5,1. Cu un catalizator cu trei căi și un filtru de particule pe benzină (GPF), emisiile de poluanți nu sunt excesive, dar scorul său de 4,8 este afectat de emisiile excesive de amoniac, NH3, un poluant care nu este reglementat prin reglementare, dar care este măsurat de Green NCAP. Trei stele pentru Puma oltenească este un scor bunicel pentru o mașină care este un hibrid păcălit.  DS3 Crossback este un SUV de la care PSA are pretenția că este premium. A avut premiera la Salonul Auto de la Paris din 2018 și este vândut cu motoare cu combustie convenționale și ca un electric pur. A fost testată varianta diesel turboalimentată BlueHDi 100 de 1,5 litri. Gestionarea emisiilor este controlată de un sistem EGR, o reducere catalitică selectivă și un filtru de particule diesel (DPF). Acesta din urmă se dovedește foarte eficient, cu emisii scăzute de particule în toate testele. Amoniacul (NH3) este mai puțin bine controlat și punctele pierdute din această cauză duc la un scor de model 4 pentru indicele aerului curat. Cea mai puternică performanță a DS 3 Crossback vine în eficiența energetică, cu un scor de 5,8, dar indicele său mediu și, prin urmare, ratingul său pe stele, suferă de un scor de 3,3 pentru emisiile de gaze cu efect de seră. Emisiile de CO2 nu sunt excesive, dar valorile N2O sunt ridicate în mai multe dintre teste. În ansamblu, DS 3 Crossback stă ferm pe un teritoriu de 2 stele și jumătate.

Ajuns la a patra generație Jazz a fost testat cu motorul hibrid pe benzină de 1,5 litri. Mica Honda impresionează prin performanțe bune în toate cele trei domenii ale evaluării Green NCAP. În special, tehnologia hibridă ajută mașina să atingă un indice de eficiență energetică de 7/10. Emisiile de poluanți sunt bine controlate în toate testele, iar rezultatele la testele rutiere sunt deosebit de impresionante. GPF împiedică emisiile de particule să devină excesive. Emisiile de gaze cu efect de seră, în special cele ale CH4 și N2O foarte puternice, sunt foarte mici. Una peste alta, Jazz merită pe deplin ratingul de 3 stele și jumătate.

 

Verde pur

Prezentat pentru prima dată la Salonul Auto de la Geneva din 2009, FIAT 500 a fost un supermini cu mare succes la publicul de atunci. Versiunea electrică pură testată aici are un motor electric cu acționare sincronă de 87 kW, 220 Nm, trifazat și o baterie de 42,0 kWh. La fel ca toate vehiculele electrice pure, nu există emisii de țevi de evacuare, astfel încât mașina obține puncte maxime în indicele de aer curat și în indicele de gaze cu efect de seră. Eficiența energetică este, de asemenea, excelentă în comparație cu mașinile cu motor de ardere, dar fără pretenții în comparație cu alte vehicule electrice. Cu toate acestea, modelul 500 electric reușește să atingă ratingul maxim de 5 stele.

Hyundai NEXO a apărut prima dată în 2018 și face parte din acea categorie exclusivistă a automobilelor alimentate de o celulă de combustibil cu hidrogen. La astfel de vehicule, hidrogenul nu este utilizat direct ca sursă de energie. Mai degrabă, celula de combustibil folosește hidrogenul pentru a genera electricitate care este apoi utilizată pentru propulsarea vehiculului, ca într-un vehicul electric pur convențional. Nu există alte emisii ale țevii de evacuare decât apa. Ca rezultat, NEXO obține puncte complete atât pentru indicii de aer curat, cât și de gaze cu efect de seră. Eficiența energetică este, de asemenea, foarte mare, iar NEXO apare cu un indice mediu suficient de ridicat pentru a câștiga mașinii un rating maxim de 5 stele.

Ford Puma este teoretic un hibrid. În realitate, tehnologia folosită ajută prea puțin mediu

 

⁃ 5 stele obținute de Hyundai Nexo și Fiat 500 electric

⁃ 3 stele reușesc hibridele

 

Avantaje

⁃ se măsoară gaze nocive nereglementate

⁃ determină eficiența energetică a mașinii

⁃ distrug campaniile de marketing înșelător

 

Dezavataje

⁃ nu sunt folosite de autorități

⁃ sunt prea puțin luate în seamă de producători

⁃ nu au efecte legale

Citeşte mai multe despre:   ford puma,   peugeot 208,   fiat 500

 

Serviciul de email marketing furnizat de