x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Auto Cum arată confortul într-o limuzină de 100.000 de euro

Cum arată confortul într-o limuzină de 100.000 de euro

de Cătălin F. Vărzaru    |    25 Noi 2015   •   17:44
Cum arată confortul într-o limuzină de 100.000 de euro
Sursa foto: Daniel_Kraus

Accesul la tehnologie ieftină a schimbat industria auto a ultimilor ani. Toţi producătorii, chiar şi cei din segmentul low-cost, au apelat la noile invenţii pentru a-şi revigora marfa. Farurile cu Led, tabletele multifuncţionale şi legătura cu telefonul sunt principalele modificări aduse modelelor. Pe frontul motoarelor, toţi au dat buzna în propulsoarele turbo pe benzină de cilindree mică. Dar realizările cu adevărat importante le simţim pe modelele de top ale producătorilor premium Land Rover, Mercedes, Audi sau BMW, acolo unde preţul nu mai contează. Tehnologia momentului a transformat maşinile în instrumente de măsurare a statului social şi a unui confort pe măsură. BMW chiar se laudă că noua serie 7 reuneşte cel mai important arsenal tehnologic montat vreodată pe o limuzină de lux. Multe dintre elemente se regăsesc şi la rivali, sub denumiri specifice.

Fotolii cu masaj, habitaclu cu capabilităţi IMAX, arome în funcţie de starea pasagerului sau sisteme capabile să regleze suspensia în funcţie de gropile din şosea sunt doar câteva dintre elementele cu care marii producători auto îşi justifică preţurile pe care le cer pentru maşinile lor şi care sar lejer peste 100.000 de euro. Tehnologiile ultimilor ani au fost folosite cu precădere pentru sporirea confortului şi a siguranţei. Seria 7 oferă, în premieră, un sistem care este capabil să citească gropile din asfalat cu ajutorul unor camere ce oferă o imagine stereoscopică şi să regleze suspensia pneumatică pentru a atenua şocul. Tot în premieră, Active Steering – funcţia care permite pivotarea roţilor din spate - este combinată cu tracţiunea integrală pentru a reduce diametrul de bracare şi disconfortul din curbe prin eliminarea tendinţelor sub sau supraviratoare. Există şi un mod Adaptative în care maşina îşi schimbă automat comportamentul în funcţie de stilul de condus al şoferului.

Control prin gesturi
Sistemul multimedia iDrive introduce, în premieră, controlul prin gesturi prin care se poate modifica volumul, se pot prelua sau respinge apeluri telefonice, sau se pot preseta alte mişcări. Acestea sunt citite cu ajutorul unui senzor 3D plasat în plafon. Telefonul mobil poate fi încărcat automat cu ajutorul tehnologiei wireless, iar aplicaţiile de pe acesta sau filmele pot fi redate direct pe oricare dintre monitoare, cel de pe consola centrală sau cele de pe tetiere pentru pasagerii din spate. Sistemul de încărcare wireless asigură şi încărcarea cheii inteligente cu display. Cheia inteligentă este o premieră în industria auto şi oferă pe lâng informaţii despre maşină – cum ar fi autonomia - şi posibilitatea de a parca sau gara limuzina fără asistenţa unui şofer. Astfel, automobilul parchează sau garează automat în spaţii foarte înguste şi tot singur iese din aceste locuri. Dacă te afli la volan, senzorii plasaţi pe portiere îţi spun dacă acestea pot fi deschise fără riscul de a lovi obiectele din jur. De altfel, o randare 3D a întregii maşini este oferită prin proiectarea imaginilor pe un cilindru.

Faruri cu laser
Şoferul mai benficiază şi de faruri integral cu laser care oferă o rază vizuală de 600 de metri pentru faza lungă şi se modifică automat la întâlnirea au alte autovehicole. BMW a dezvoltat special pentru limuzina amiral o gamă de arome care pot fi lansate în habitaclu după dorinţă. Pasagerii din spate au la dispoziţie un confort care include un program pentru exerciţii fizice, un sistem de sonorizare surround Bowers & Wilkins Diamond de 1400 W, redare Blue-ray sau un sistem de 15.000 de leduri din care se poate regla lumina ambinetală. Doar că toate aceste tehologii de top integrate într-o maşină au un preţ pe măsură, iar el sare lejer de 100.000 de euro.


1.400 de waţi şi 15.000 de leduri pentru interiorul noii limuzine BMW Seria 7
 

×